آموزش نحوه اتصال ژنراتور به یو پی اس


اتصال ژنراتور به یو پی اس مزایای بالقوه بسیاری به همراه دارد. یو پی اس ها سیستم های قدرتمندی هستند که از لوازم الکتریکی و دستگاه ها در برابر اختلالات برق شهری محافظت می نمایند. حال سؤالی که در این نوشتار مطرح است، این می باشد که چرا برخی از افراد ترجیح می دهند، به اتصال ژنراتور به یو پی اس بپردازند؟ اگر می خواهید شما نیز از این قابلیت همراه باشید و همه آنچه که در رابطه با اتصال این دو سیستم وجود دارد را بدانید با ما در آموزش اتصال ژنراتور به UPS همراه باشید.

 

طریقه اتصال ژنراتور به یو پی اس

 

قبل از اینکه بخواهید به اتصال ژنراتور به UPS بپردازید، در وهله اول باید به سازگاری این دو توجه کنید. در هنگام خرید یو پی اس حتما توجه نمایید که دستگاه از قابلیت سینک شدن با ژنراتور برخوردار باشد که این گونه به راحتی با ژنراتور متصل گشته و در کنار یک دیگر برق تثبیت شده ای را در خروجی فراهم می آورند و کارکرد همزمان ups و ژنراتور را به ارمقان میاورد. نکته ای که حتما باید در هنگام متصل شدن  ژنراتور به یو پی اس به آن توجه نمایید، در نظر گرفتن توان مصرفی وسایل برقی است که به ups متصل می گردند و در مقابل نیز انتخاب یو پی اس  و دیزل ژنراتور متناسب با توان مصرفی است.

حال نحوه اتصال ژنراتور به یو پی اس به این صورت است که در ابتدا سیم کشی وسایل حساس را از وسایل غیر حساس جدا نمایید. بنابراین ما باید سه نوع سیم کشی اعم از سیم کشی ساختمان، سیم کشی وسایل حساس و سیم کشی وسایل غیر حساس را داشته باشیم. حالا در این مرحله سیم کشی ابزار و لوازم غیر حساس را به طور مستقیم به ژنراتور متصل می نماییم و سیم کشی لوازم حساس را نیز به دستگاه یو پی اس وصل می کنیم.

اکثر افرادی که از مصرف کننده های ژنراتور هستند، بر این باورند که نیازی به یو پی اس ندارند. حال ما در این بخش به موضوع اتصال ژنراتور به یو پی اس و مزایای این دو در کنار هم می پردازیم.

 

  • ژنراتورها دارای مکانیزم داخلی مکانیکی بوده و در هنگام قطعی برق به وقفه زمانی نیاز دارند که با شبكه برق سینك شوند و در همین زمان اندک، سیستم مصرف کننده ها می تواند از شبکه برق خارج شوند. اما اگر در خروجی ژنراتور، یو پی اس استفاده نمایید در این صورت اتصال سریع به شبكه برق بدون خاموش شدن برقرار خواهد شد.

 

  • کارکرد همزمان ups و ژنراتور موجب می گردد که به طور ثابت ولتاژ تثبیت شده 220 ولت را در خروجی خود بدون هیچ گونه تغییری برقرار نمایند. در حالی که ژنراتور به تنهایی از ولتاژ خروجی ثابت و یكنواختی برخوردار نمی باشد و مدام در حال تغییر و نوسانات است.

 

  • UPS با توجه به اینکه از فیلترهای حفاظتی RFI و EMI برخوردار می باشد، این قابلیت را دارد که درمقابل جریان و ولتاژ اضافه، نویزهای خارجی و رعد و برق ها از لوازم حساس همچون دستگاه های پزشكی آزمایشگاهی و دستگاه های نظامی و كامپیوترها وسرورها محافظت کند. ژنراتورها به تنهایی قادر به همچین عملکردی نخواهند بود. این اتصال ژنراتور به UPS می تواند از بسیاری آسیب ها و زیان های تأسیسات و شرکت ها جلوگیری کند.

 

کاربرد اتصال ژنراتور به یو پی اس

مزایا اتصال ژنراتور به یو پی اس

با این توضیحات می توانیم بگوییم که سازگاری یو پی اس با ژنراتور با یکدیگر به برخورداری از برقی پایدار و قابل اطمینان کمک فراوانی می نماید. از مزایا اتصال ژنراتور به یو پی اس می توان به صرفه جویی بسیاری از هزینه ها اشاره کرد. به عنوان مثال باتری ups زمانی که اتصال ژنراتور به UPS برقرار گردد، دیگر نیازی به استفاده های طولانی مدت نداشته و از طول عمر بالا برخوردار خواهند بود، زیرا معمولا هزینه های این نوع از باطری ها بالا می باشد. در این صورت به سرویس و نگهداری نیز نیازی ندارند.

اگر از ژنراتور در کنار یو پی اس ها استفاده نماییم از سوخت داخل تانکر ژنراتور برای تولید برق بهره می بریم و اینگونه زمان استفاده از باتری ها نیز کاهش می یابد. در نهایت با اتصال ژنراتور به UPS تمامی نویزها و نوساناتی که به بخش های نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه ها آسیب می رسانند، حذف خواهند شد.

 

چگونه UPS مناسب با ژنراتور را خریداری کنیم؟

نحوه اتصال ژنراتور به یو پی اس

اتصال ژنراتور به UPS به پارامترهایی بستگی دارد. چه یو پی اس هایی مناسب ژنراتور هستند؟ توجه کنید، یو پی اس های مختلفی را ما می توانیم در سطح بازار جویا شویم که هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند. مجموعه کیان صنعت با برخورداری از سه نوع یو پی اس آنلاین، آفلاین و لاین اینتر اکتیو، مناسب ترین آن ها را به شما معرفی می نمایند. به نظر این مجموعه در میان این یو پی اس مناسب ترین آن ها  سیستمی هایی هستند که ظرفیت متناسب با ژنراتور را داشته باشد. جهت کسب اطلاعات لازم با کارشناسان کیان صنعت تماس حاصل نمایید.

 

جمع بندی نهایی

مجموعه کیان صنعت یکی از بزرگ ترین موسسه هایی است که به ارائه تعمیر UPS وفروش انواع یو پی اس های ایرانی و خارجی می پردازند. با اتصال ژنراتور به یو پی اس می توان به یک تثبیت کننده ولتاژ قدرتمند و عالی دست پیدا کرد که بدون صرف هزینه های هنگفت به برق رسانی به موسسات و شرکت ها می پردازند.

سوالات متداول در رابطه با نحوه اتصال ژنراتور به UPS

برای اتصال ژنراتور به یو پی اس چه نوع دستگاهی نیاز است؟

شما باید یو پی اسی خریداری نمایید که توانایی تحمل تغییرات فرکانسی در سیستم ژنراتور را برخوردار گردد.

آیا گروه کیان صنعت در خرید سیستم جهت اتصال ژنراتور به یو پی اس مشاوره می دهد؟

زمانی که شما برای خرید یو پی اس مناسب با ما تماس حاصل می نمایید، کارشناسان ما آماده هر گونه راهنمایی و مشاوره در این زمینه هستند.

چرا بیشتر افراد ترجیح می دهند به اتصال ژنراتور به یو پی اس بپردازند؟

ژنراتور ها از قیمت بسیار پایینی برخوردار هستند و با هماهنگ سازی خود با یو پی اس ها مدت های طولانی به تولید برق می پردازند.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *