چرا باید از یو پی اس استفاده کنیم؟

دلایل استفاده از یو پی اس

استفاده از یو پی اس برای تمامی رویکردهای تجاری پیشرفته و مدرن امروزی، یک عضو جدا ناپذیر و ضروری محسوب می گردد. چرا باید از یو پی اس استفاده کنیم؟ این سؤالی است که اکثر مشتریان یو پی اس از ما دارند. قبل از پرداختن به مزیت یو پی اس، باید به عرضتان برسانیم که یو پی اس به یک نوع دستگاه قدرتمند و محافظی اشاره دارد که در تأمین برق اضطراری نقش کلیدی ایفا نموده و مانع از نوسانات برقی و آسیب رسیدن به دستگاه ها و لوازم برقی می گردد. با این حساب می توانیم دریابیم، بیشتر خانه ها و شرکت های بزرگ جهان بدون یو پی اس ناکام هستند.

 

دلایل استفاده از یو پی اس

استفاده از یو پی اسهمه ما کاملاً به این موضوع واقف هستیم که برق شهری گاهی اوقات دچار اشکالاتی شده و به طور صد در صد نمی توان روی آن حساب باز کرد. به همین خاطر بیشتر صنایعی که بخش عظیمی از فعالیت و عملکرد خود را به وسیله برق پیش می برند، به دستگاه یو پی اس نیاز دارند. استفاده از یو پی اس برای تجهیزات حساس برقی یک اطمینان صد در صدی می باشد و همواره افراد برای محافظت نمودن لوازم برقی خود حتما به UPS نیاز خواهند داشت.

از جمله مشکلاتی که معمولا برق شهری با آن روبرو است می توان به Power Failure، Sag یا افت ولتاژ لحظه ای، Noise یا نویز، Ferquency Variation یا نوسانات فرکانسی و … اشاره کرد که در تمامی این اختلالات یو پی اس برق مورد نیاز را تأمین نموده و با محافظت کردن از لوازم نیز مانع از خسارت های مالی و اطلاعاتی و حتی جانی می گردد. به عنوان مثال؛ اگر شما یک کاربر ساده کامپیوتری هستید، نوسانات برق ممکن است که به CPU و سایر بخش های سخت افزاری کامپیوتر شما آسیب وارد کند که با یو پی اس این احتمال به صفر می رسد.

دلایل گوناگونی را می توان علت استفاده از یو پی اس دانست که هر کدام وابسته به این منبع تغذیه اضطراری هستند. استفاده از یو پی اس همانند یک نجات دهنده ی زندگی می باشد، به ویژه برای شرکت و موسساتی که در حال انجام پروژه و خیره اطلاعات مهمی هستند. با یو پی اس از کامپیوتر و وسایل الکترونیکی خود و هر آنچه که مربوط به قدرت برق می باشد، محافظت نمایید البته به شرطی که دستگاه خود را به درستی انتخاب نمایید. گروه کیان صنعت آماده هر گونه مشاوره و راهنمایی در خصوص خرید این دستگاه ها می باشد.

عمر یک باتری یو پی اس معمولا تنها ۲.۵ سال است. دستگاه ­های “یو پی اس” اغلب در طبقه اتاق خواب و پشت میزها قرار داده می­شوند. فراموش کردن اینکه آن­ها وجود دارند ساده است. سال­ها میتوانند به سادگی بگذرند ومتوجه انها نشد.

 

با دانستن مزایای استفاده از UPS بهره بیشتری از آن ببرید

UPS یک وسیله الکترونیکی است که از بارهای حساس و سیستم های الکترونیکی و مخابراتی محافظت می نماید. این دستگاه برای افرادی که می خواهند کسب و کارهای موفقی به راه اندازند، می تواند انتخابی هوشمندانه باشد، زیرا در جهان امروزی بخش اعظم فعالیت های ما به برق وابسته است. در ادامه برخی از فواید یو پی اس را برای شما عزیزان لیست کرده ایم:

  • تداوم و پیوستگی

در حالی که برق شهری قطع شده است، باز هم افراد می توانند با استفاده از یو پی اس به لوازم برقی و تجهیزات الکتریکی خود برق سالم برسانند. کامپیوترهای خطوط تولید کارخانه ها همواره در تداوم و فعالیت خواهند بود.

  • فیلتر

یو پی اس این قدرت را در خود دارد که به پاکسازی ولتاژ ورودی به UPS بپردازد و آن را در خروجی همانند یک فیلتر تنظیم کند. دیگر اینگونه تمامی سیستم ها، ولتاژ ها را بدون نویز و ثابت دریافت خواهند کرد.

  • حفاظتی قدرتمند

یکی از اهداف بزرگ شرکت و کارخانه های نیازمند برق این است که بتوانند از قطعات و دستگاه های خود در مقابل نوسانات و افت طولانی ولتاژ ها مراقبت کنند. استفاده از یو پی اس مشکلات ناخواسته برق همچون افزایش طولانی ولتاژ و بسیاری از خطاها را برطرف نموده است.

 

صنایعی که به طور قطع به یو پی اس نیاز دارند

علت استفاده از یو پی اس

در کل ما می توانیم موسسات و صنایع بی شماری را نام ببریم که بدون یو پی اس تمامی فعالیت های خود را با ریسک انجام داده و هر لحظه احتمال پاک شدن داده ها و آسیب رسیدن به لوازم جانبی آنان وجود دارد. برخی از موسساتی که یو پی اس یک نیاز ضروری برای آن ها می باشد، به شرح زیر هستند:

  • مراکز درمانی و بیمارستان ها
  • دیتا سنترها و مراکز تلفن
  • بانک ها که بدون برق با آسیب هنگفتی روبرو می گردند
  • مدارس و دانشگاه ها
  • شرکت های برق و بسیاری از بخش های خصوصی
  • کارخانه و موسساتی که برق نیاز ضروری برای آن ها است
  • شرکت های مخابراتی
  • شرکت های تولیدی
  • ایستگاه های تلویزیونی
  • تولیدکنندگان تجهیزات الکترونیک
  • و…

یک دستگاه یو پی اس چه کارهایی می تواند انجام دهد؟

مزایای استفاده از یو پی اس همانطور که در طول این مطلب نیز ذکر کردیم، رویکردهای بالقوه ای به همراه دارد. زمانی که جریان برق را به طور کل از دست داده اید، وقتی با افزایش ناگهانی ولتاژ روبرو گشتید، رخ دادن جریان سریع و غیرعادی برق، کاهش طولانی مدت جریان در منبع، کاهش بار جریان، تداخل مغناطیسی الکترونیک و تداخل فرکانس رادیویی، اختلال در داده‌ها و بسیاری از مشکلات دیگر که با استفاده از یو پی اس به راحتی برطرف می گردند. برای درک مزیت یو پی اس می توانید با کارشناسان ما نیز در ارتباط باشید.

 

سخن آخر 

برای خرید یو پی اس تنها کافی است که با کارشناسان ما در کیان صنعت تماس بگیرید تا به شما برای انتخاب و خرید یو پی اس مناسب کمک کنند، همچنین برای تعمیر ups نیز میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

سوالات متداول در رابطه با استفاده از یو پی اس

استفاده از یو پی اس بیشتر برای چه دستگاه هایی مناسب است؟

تمامی لوازم برقی حساس اعم از کامپیوتر، دوربین های مدار بسته، صنایع گاز و پتروشیمی، تجهیزات آزمایشگاهی و پالایشگاه ها به یو پی اس نیاز دارند.

چگونه یو پی اس مناسب دستگاه خود را بیابیم؟

جهت استفاده از یو پی اس در وهله اول باید نیاز خود را بسنجید و بعد از آن ظرفیت و ولتاژ یو پی اس را بررسی کنید که کارشناسان گروه کیان صنعت در این زمینه نیز مشاوره می دهند.

5/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *