استفاده از یو پی اس در کرکره برقی

استفاده از یو پی اس در کرکره برقی

وجود کرکره برقی کار بسیاری از مشاغل، پارکینگ‌ها و … را از نظر باز و بسته کردن درب راحت‌تر کرده است. با این حال کرکره‌های برقی هم دردسرهای خاص خود را دارند. از جمله این دردسرها می‌توان به قطع شدن و نوسانات برق اشاره کرد. با توجه به این که کرکره‌های برقی با برق شهری کار می‌کنند در صورت بروز مشکل، ممکن است آسیب ببینند. استفاده از یو پی اس در کرکره برقی، باعث جلوگیری از بروز این آسیب‌ها می‌شود. مزایای دیگر یو پی اس برای کرکره برقی چیست؟ در ادامه مطلب همراه ما باشید.

اهمیت استفاده از UPS در کرکره برقی

یو پی اس‌ها دستگاهی هستند که بین کرکره برقی و برق شهری قرار می‌گیرند. در واقع این دستگاه نقش کنترل جریان برق را برعهده دارد. یو پی اس از سوختن موتور کرکره برقی در هنگام نوسانات و اتصالات برقی جلوگیری می‌کند. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین اقدامات، بعد از نصب کرکره برقی، استفاده از یو پی اس است.

همانطور که می‌دانید، احتمال نوسانات و قطعی برق شهری وجود دارد. این مشکلات ممکن است باعث خرابی کرکره برقی شوند. استفاده از یو پی اس در کرکره برقی، باعث جلوگیری از آسیب رسیدن به کرکره خواهد شد. به این ترتیب موتور و بردهای حساس داخل کرکره برقی سالم می‌مانند. همچنین در هنگام قطعی برق هیچ مشکلی بابت بالا و پایین بردن کرکره برقی وجود نخواهد داشت.

نحوه استفاده از یو پی اس در کرکره برقی

طرز کار یو پی اس در انواع کرکره برقی

این دستگاه پرکاربرد توانایی کنترل جریان برق شهری را دارد. به این صورت که وقتی برق قطع می‌شود، علاوه‌بر جلوگیری از سوختن موتور و برد کرکره برقی، عملکرد آن را هم امکان‌پذیر می‌کند. شاید عملکرد اصلی این دستگاه در زمان اتصال به برق باشد. به این صورت که در زمان اتصال به برق، توسط باتری‌های یو پی اس، انرژی الکتریکی مورد نیاز ذخیره می‌شود. به این ترتیب انرژی مورد نیاز برای مواقعی که برق شهری قطع می‌شود، فراهم خواهد شد. وقتی برق شهری قطع می‌شود، برق ذخیره شده در باتری یو پی اس وارد مدار جریان می‌شود. حالا دیگر مشکلی بابت بالا یا پایین بردن کرکره برقی وجود ندارد.

معرفی انواع یو پی اس کرکره برقی

استفاده از یو پی اس در کرکره برقی، یک منبع تغذیه بدون توقف فراهم می‌کند. این دستگاه نیازهای بسیاری از مشاغل و صنایع را برطرف خواهد کرد. یو پی اس‌ها انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

  • یو پی اس آفلاین
  • یو پی اس لاین اینتراکتیو
  • یو پی اس آنلاین

نوع آفلاین یو پی اس، قابلیت تشخیص خرابی را دارد و به صورت خودکار باتری را تغذیه می‌کند. یو پی اس آنلاین هم در صورت عدم دسترسی به برق، اقدام به فعال نگه‌داشتن دستگاه‌های شبکه می‌کند. معمولا نوع آنلاین یو پی اس، قیمت گران‌تری دارد. به هر حال باید با توجه به نیاز و کارایی، نسبت به انتخاب یو پی اس اقدام کرد.

نحوه نصب یو پی اس کرکره برقی

نصب و استفاده از یو پی اس در کرکره برقی، شرایط خاص خود را دارد. برای این کار حتما باید از متخصص نصب این دستگاه‌ها بهره گرفته شود. چرا که افراد غیرمتخصص ممکن است این دستگاه را به خوبی نصب نکنند. در این حالت احتمال برق‌گرفتگی، خرابی دستگاه و … وجود خواهد داشت. با این اوصاف بهتر است کار نصب یو پی اس به افراد متخصص سپرده شود.

بهترین مکان برای نصب یو پی اس کرکره برقی کجاست؟ بهتر است یو پی اس بین پریز و مدار فرمان قرار داشته باشد. همچنین باید توجه داشت که برق شهری به قسمت in و مدار فرمان کرکره برقی به قسمت out یا خروجی نصب شود. قرار دادن یو پی اس کرکره برقی در معرض گرمای زیاد، باعث کاهش عمر باتری و خرابی یو پی اس خواهد شد.

نصب و استفاده از یو پی اس در کرکره برقی

مزایای استفاده از UPS برای کرکره برقی

مهم‌ترین مزیت استفاده از یو پی اس، جلوگیری از سوختن موتور و برد کرکره برقی است. اساس استفاده از یو پی اس در همه دستگاه‌ها، محافظت از آنها در برابر انواع آسیب‌های برقی است. با این حال استفاده از UPS در کرکره برقی، مزایای دیگری هم دارد که عبارتند از:

  • فراهم کردن امکان دسترسی به شبکه و سایر برنامه‌ها علاوه‌بر جلوگیری از خرابی دستگاه
  • جلوگیری از آسیب رسیدن به سخت افزارهای کرکره برقی در صورت افزایش ناگهانی ولتاژ
  • حفظ اطلاعات حساس و مهم در مواقع حساس

بررسی هزینه نصب UPS در کرکره برقی

هزینه یکی از مهم‌ترین عواملی است که برای افراد اهمیت زیادی دارد. نکته جالب در خصوص استفاده از یو پی اس در کرکره برقی، این است که برخی از کرکره‌های برقی به صورت پیش‌فرض دارای سیستم برق اضطراری هستند. به این ترتیب نیازی به نصب و راه‌اندازی سیستم یو پی اس مجزا نخواهد بود. از طرف دیگر در صورت نبود این ویژگی در کرکره برقی، خرید و نصب یو پی اس مناسب ضروری است.

یو پی اس‌ها با توجه به انواع مختلفی که دارند از قیمت‌های مختلفی هم برخوردارند. همچنین هزینه نصب و راه‌اندازی آن متفاوت است. به طور کلی دو عامل برند و نوع یو پی اس، تاثیر مستقیمی روی قیمت این دستگاه دارند. البته توان یا ظرفیت سیستم یو پی اس هم روی قیمت تاثیر زیادی دارد.

هزینه استفاده از یو پی اس در کرکره برقی

کلام پایانی

امروزه بسیاری از مشاغل و حتی پارکینگ‌ها از کرکره برقی استفاده می‌کنند. این کرکره‌ها با برق شهری کار می‌کنند و در صورتی که برق شهری قطع یا دچار مشکل شود، کرکره برقی هم با مشکل مواجه خواهد شد. به همین دلیل استفاده از یو پی اس در کرکره برقی ضروری است. یو پی اس مانند برق اضطراری عمل می‌کند. به این صورت که بین برق شهری و فرمان کرکره برقی قرار می‌گیرد و از آسیب رسیدن به برد و موتور آن جلوگیری می‌کند. یو پی اس‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام قیمت‌های مختلفی هم خواهند داشت. برای نصب این دستگاه باید از افراد متخصص کمک بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید...

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *