باتری یو پی اس و مهمترین کاربرد های آن

باتری یوپی اس و مهم ترین کاربردهای آن

باتری یو پی اس و مهمترین کاربرد های آن

انواع باتری های سرب اسید ، نیکل کادمیم ، لیتیوم و سیلور آلکالین

مناسب ترین نوع باتری یو پی اس  نوع سرب اسید (lead – acid) می باشد و بیشتر با درپوش کاملا بسته که نیاز به سرویس و نگهداری ندارد و با ولتاژ ۱۲V استفاده می گردد. البته در آمپر ساعت بالا از ۲ ولتی استفاده می گردد در جاهایی که نیاز به طول عمربالاتر از۱۰ سال باشد. معمولا از نیکل کادمیم استفاده می گردد.

بنابراین بیشترباتری های مصرفی در یو پی اس به باتری های سرب اسید معروفند و دلیل ان مقرون به صرفه بودن و طول عمر بالا میباشد باتری یو پی اس ازصفحات سربی تشکیل شده و مواد شیمیایی که درون باتری یو پی اس است طی فرایندی توسط ولتاژ DC شارژ را ذخیره میکنند البته لازم به ذکر است طول عمر مفید باتری ها بستگی به نوع نگهداری دارد و مهمترین عامل آن دما و رطوبت کم میباشد بهترین دما برای باتری ۱۵ الی ۲۰ درجه سانتیگراد میباشد.

بطور کلی باتری های سرب اسید دارای مکانیزم و مواد ساده و ارزانی است ولی قدرت بسیاری در ذخیره انرژی دارد. تنها نکته ای که باید در استفاده از این باتری های در نظر داشت این است که باتری هرگز نباید بیش از ۸۰% خالی شود و در غیر اینصورت به ساختادر برخی از یو پی اس ها باتری های وجود دارد که می توانند گسترش پیدا کنند.

در برخی از یو پی اس ها باتری هایی وجود دارد که می توانند گسترش پیدا کنند.

اگر باری به آنها افزوده شود می توانند بسیار مفید باشند و با استفاده از یک کانکتورمخصوص بر روی یو پی اس و افزودن یک یا چند مجموعه باتری که توسط فروشنده عرضه می شود.

شما قادر هستید ظرفیت باطری یو پی اس خودتان را افزایش دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *