بهترین باتری ups برای آسانسور:

یو-پی-اس

یک یو پی اس (منبع تغذیه اضطراری) برای تامین منبع تغذیه جایگزین برای بار زمانی که منبع برق ورودی اصلی از کار می افتد استفاده می شود. این یک دستگاه الکترونیکی است که همچنین به رفع اکثر مشکلات رایج برق در مناطق مسکونی و تجاری کمک می کند. همچنین قابلیت ذخیره انرژی در باتری و استفاده از آن در مواقع اضطراری را نیز دارد.

آسانسور چیست؟

نکته آزاردهنده در مورد آسانسورها (اگر می خواهید آنها را درک کنید) این است که قسمت های مکانیکی و الکتریکی آنها معمولاً پوشیده و زیر کار پنهان است. از دیدگاه شخصی که از لابی به طبقه هجدهم سفر می کند، آسانسور به سادگی یک جعبه فلزی با درهایی است که در یک طبقه بسته می شود و سپس دوباره در طبقه دیگر باز می شود. برای افرادی  که کنجکاوتر هستند، بخش های کلیدی آسانسور عبارتند از:

1.یک یا چند کابین (جعبه های فلزی) که بالا و پایین می روند

  1. وزنه های تعادلی که کابین ها را متعادل می کند
  2. یک موتور الکتریکی که کابین ها را بالا و پایین می کند، از جمله سیستم ترمز. (بعضی آسانسورها به جای آن از مکانیزم های هیدرولیکی استفاده می کنند.)
  3. سیستمی از کابل‌ها و قرقره‌های فلزی قوی که بین کابین و موتورهای آسانسور در حرکت اند و نیروی مکانیکی موتور آسانسور را به کابین منتقل کرده و باعث جابجایی آسانسور بین طبقات میشوند.
  4. سیستم های ایمنی مختلف برای محافظت از مسافران در صورت پاره شدن کابل ها یا موارد اضطراری دیگر
  5. در ساختمان‌های بزرگ، یک سیستم کنترل الکترونیکی که کابین ها را با استفاده از به اصطلاح «الگوریتم آسانسور» (نوعی منطق ریاضی پیچیده) به طبقات صحیح هدایت می‌کند تا اطمینان حاصل شود که تعداد زیادی از افراد در سریع‌ترین زمتن و کارآمدترین روش به بالا و پایین حرکت می‌کنند (به ویژه در آسمان خراش های بزرگ و شلوغ در ساعت شلوغی مهم است).سیستم‌های هوشمند طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که در ابتدای روز تعداد افراد بیشتری را به سمت بالا از پایین منتقل کرده و در پایان روز برعکس عمل میکنند.

 

وقتی برق آسانسور قطع می شود چه اتفاقی می افتد؟

آیا با قطع برق آسانسورها متوقف می شوند؟ بله، با قطع برق آسانسور متوقف می‌شود، اما اگر در آسانسور بروزی هستید، ممکن است با یک سیستم نجات خودکار به نزدیک‌ترین طبقه پایین تر منتقل شوید. برخی از آسانسورهای جدید، با استفاده از فناوری های جدید، انرژی را در باتری‌های الکتریکی ذخیره می‌کنند تا در صورت قطع برق، آسانسور تا تعداد دفعات مشخصی کار کند.اما در آسانسورهای قدیمی، تنها شانس نجات شما ممکن است تنها یک ژنراتور پشتیبان باشد.در غیر این صورت باید منتظر فردی باشید تا شمارا از کابین بدون برق بیرون آورد.

احتمال گیر افتادن در آسانسور چقدر است؟

اگر در یک ساختمان اداری کار می کنید که در آن 5 روز در هفته از آسانسور استفاده میکنید، اساساً 0.02درصد یا 1 در 5 هزار احتمال گیر کردن در آسانسور خواهید داشت. بله کلمه گیر کردن کاملاً ترسناک است.

 

 

 

یو پی اس آسانسور چیست؟

یو پی اس آسانسور یا بالابر در دسته یو پی اس های آنلاین قرار می گیرد و از سه قسمت اصلی تشکیل شده است که عبارتند از شارژر باتری، باتری و اینورتر برق. یک یو پی اس آسانسور در حقیقت یک منبع تغذیه سه فاز است و همزمان با شارژ باتری ها، آسانسور را نیز تغذیه می کند. این دستگاه الکترونیکی را  می توان به عنوان یک منبع قدرت پشتیبان انتخابی برای آسانسور و بالا بر معرفی کرد. یو پی اس آسانسور و بالا بر با در نظر گرفتن فاکتور هایی مهم مانند مدت زمان قطعی برق مشترک، توان موتور آسانسور، نوع  کاربری آسانسور، استفاده از آن در یک ساختمان مسکونی یا تجاری و غیره تولید می شود و متناسب با نوع کاربری آسانسور انتخاب میشود.

 

یو پی اس آسانسور چگونه عمل می کند؟

در صورت قطع برق، هنگامی که منبع اصلی برق شهری دیگر برق مورد نیاز آسانسور را تامین نمی کند، حالت باتری به طور خودکار روشن می شود تا خروجی سه فاز تولید شود که به نوبه خود به تغذیه بارهای متصل کمک می کند. راحت ترین نوع این سیستم این است که وقتی منبع تغذیه اصلی بازیابی می شود، UPS به طور خودکار آسانسور را به منبع اصلی منتقل می کند و مجددا به طور خودکار شروع به شارژ باتری ها برای استفاده در زمان قطع برق بعد می کند. مرحله انتقال منبع تامین انرژی الکتریکی آسانسوراززمان قطع برق شهری و سوئیچ به منبع  پشتیبان فقط حدود 15 تا 20 میلی ثانیه طول می کشد.

 

ویژگی های یو پی اس آسانسور

عملکرد یو پی اس آسانسور کاملا اتوماتیک است و نیازی به دخالت دست ندارد. یو پی اس های آسانسور و بالابر  به طور هدفمند به نحوی ساخته شده اند که اندازه ای جمع و جور داشته باشند به طوری که  بتوان آنها را در هر مکانی نصب کرد. چه در زیر راه پله و چه در اتاق موتور خانه آسانسور. نکته مهم تر این است که استفاده از یو پی اس آسانسور کاملاً ایمن است.زیرا به جای سوخت های فسیلی که در طبیعت قابل اشتعال هستند از برق برای تامین انرژی الکتریکی آسانسور استفاده می کند. از نظر ساختاری نیز کاملاً پایدار است و راندمان قابل قبولی دارد.. یو پی اس های آسانسور عمدتاً سازگار با محیط زیست هستند زیرا هیچ گونه سر و صدا و آلودگی هوا ایجاد نمی کنند. با یک سیستم تولید برق با ظرفیت بالا، یو پی اس ها برای استفاده در ساختمان  های مسکونی، تجاری و صنعتی قابل اعتماد هستند.

 

کاربردهای یو پی اس آسانسور

یو پی اس ها سیستم های تولید برق کاملی هستند که قادر به راه اندازی آسانسور و یا بالابر در انواع موسسات اعم از تجاری، صنعتی یا مسکونی به روشی مقرون به صرفه هستند. آنها دستگاه های ایده آلی برای کاهش ناکارآمدی ناشی از کمبود برق و خرابی خطوط اصلی و نوسانات برق هستند. یو پی اس های آسانسور در اندازه های مختلف موجود هستند و انواع معمولی که مورد استفاده قرار می گیرند می توانند بین 2 تا 3 ساعت تا 8 ساعت پشتیبان باتری را تامین کنند. این سیستم ها می توانند برق پشتیبان آسانسورها و بالابرها را بدون هیچ تاخیری تامین کنند و خیال استفاده کنندگان را نسبت به گیر نیوفتادن در آسانسور راحت کنند.

 

 

چند فاکتور بسیار مهم وجود دارد که باید در هنگام استفاده از سیستم پشتیبان ups به عنوان منبع تغذیه پشتیبان برای آسانسور در نظر گرفته شود که این عوامل در زیر ذکر شده است.

  1. از آسانسور برق برگشتی وجود ندارد. تولید کنندگان عمده آسانسور دوست دارند سیستم های احیا کننده “صرفه جویی در انرژی” خود را به تاسیسات آسانسور های جدید خود اضافه کنند. این نوع سیستم احیا کننده را نمی توان با یو پی اس استفاده کرد زیرا به جای پنل اصلی برق، برق را به یو پی اس تغذیه می کند که موجب آسیب دیدن یو پی اس می شود.
  2. بازرس آتش نشانی می‌خواهد برگه‌ای را ببیند که توسط یک مهندس برق دارای مجوز محلی یا ایالتی مهر شده است که نشان می‌دهد سیستم پشتیبان UPS از آسانسور، لوازم جانبی آن و فن‌های خروجی حداقل 90 دقیقه در شرایط حداکثر بار تولید برق مورد نیاز آسانسور را پشتیبانی می‌کند. منبع تغذیه پشتیبان می‌تواند محاسبات زمان پشتیبان‌ گیری باتری را پس از دریافت مشخصات الکتریکی ارائه دهد، اما یک مهندس برق محلی باید آن‌ها را تأیید و مهر بزند تا الزامات دریافت مجوز را برآورده کند.
  3. طبق قانون، باید نوعی اعلان وجود داشته باشد مبنی بر اینکه آسانسور در صورت قطع برق،بوسیله ی برق پشتیبان روشن است. به عنوان مثال، چراغی که در کابین آسانسور زمانی که آسانسور تنها با باتری کار می کند، روشن می شود. Battery Backup Power, Inc شامل یک برد الکترونیکی در سیستم UPS/Battery Backup برای ارسال سیگنال است. یک مسیر از برد الکترونیکی تا آسانسور باید توسط یک برقکار یا شرکت نصب کننده آسانسور نصب شود.
  4. ظرفیت بارگیری سیستم پشتیبان UPS/باتری باید طوری باشد که نه تنها جریان کارکرد معمولی، بلکه جریان اضافه بار در ساعات پیک مصرف آسانسور و هر وسیله متصل (پنکه و غیره) را کنترل کند. سیستم پشتیبان UPS/باتری باید به اندازه کافی بالاتر از جریان نامی باشد تا امکان تهویه گرما مناسب با استفاده مداوم فراهم شود.
  5. برخی از شهرها ملزم هستند که هر سیستم پشتیبان باتری با 50 گالن یا بیشتر الکترولیت، باید در یک اتاقک ایمن در برابر آتش جداگانه از محیط های دیگر نگهداری شود. اکثر سیستم‌های پشتیبان UPS/باتری که می‌توانند آسانسورها را برای حداقل 90 دقیقه پشتیبانی کنند، در این آستانه هستند یا از آن فراتر می‌روند.
  6. هر سیستم پشتیبان UPS/باتری که برای استفاده با آسانسور ساخته شده است، معمولاً مطابق با نیاز حداکثر بار آن آسانسور خاص ساخته می شود. با توجه به این موضوع، سیستم پشتیبان UPS/باتری ممکن است دارای برچسب گواهینامه UL نباشد. بجای آن، سیستم بر اساس استانداردهای گواهینامه ANSI/UL بوسیله ی بریکرهای UL ساخته خواهد شد و به یک شرکت آزمایش میدانی مانند TUV یا Intertek برای تکمیل “گواهینامه میدانی” ارسال خواهد شد.الزامات مجوز پس از “بازرسی گواهینامه میدانی”، TUV یا Intertek برچسبی را به سیستم الضاق می کنند که به بازرسان نشان می دهد که سیستم با استانداردهای ایمنی ANSI/UL مطابقت دارد. این “بازرسی میدانی” معمولا بین 4 تا 6 هزار دلار بسته به مکان و نهاد گواهینامه میدانی مورد استفاده اجرا می شود.
  7. نصب یک سیستم یو پی اس برای یک برقکار دارای مجوز ساده و راحت است. اکثر سیستم ها 208 ولت، 3 فاز، با پیکربندی WYE، 5 سیم (3 فاز، 1 نول، 1 زمین) ورودی و خروجی هستند. پنج سیم از شرکت برق یا تابلو برق اصلی خارج و پنج سیم به آسانسور می رود. عملکرد یو پی اس پس از روشن شدن سیستم کاملاً خودکار است.

 

با در نظر گرفتن مطالب فوق قادر خواهید بود تا بهترین نوع یو پی اس متناسب با کاربری خود را انتخاب کرده تا نسبت به قطع شدن برق هنگام استفاده از آسانسور دغدغه ای نداشته باشید.

به این مطلب امتیاز دهید...

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *