علت بوق زدن یو پی اس چیست ؟

بوق زدن یو پی اس

 بوق زدن یو پی اس چه دلیلی دارد؟ به طور کلی یو پی اس ها در جایی قرار می گیرند که به راحتی قابل دیده شدن نیستند. بنابراین نیاز به یک هشدار دهنده دارند تا بتوانند در صورت نیاز به ما هشدار از کارکرد نادرست دستگاه بدهند. این هشدار همان بوق زدن یو پی اس است که در شرایط مختلف با صدا های مختلف از یو پی اس پخش می شود. این هشدار به شما این اجازه را می دهد تا قبل از اینکه دستگاه دچار مشکل جدی تر شود سریع آن را رفع نمایید، بهترین روش جهت رفع مشکلات سپردن دستگاه به دست متخصصینی نظیر کیان صنعت ، این مجموعه تعمیر پو پی اس و تعمیر انواع باطری پو پی اس را به بهترین نحوه انجام میدهند.

 

بوق زدن ups

علت بوق زدن یو پی اس چیست ؟

صدایی که به عنوان آلارم های اخطار در دستگاه یوپی اس شنیده می شود معمولا به صورت نرمال است و به ما این خبر را می دهد که دستگاه دارد به درستی کار می کند و از انرژی و تجهیزاتی که به آن متصل اند به خوبی محافظت می شود.اما گاهی ممکن است صدای بوق یو پی اس نرمال نبوده و دلیل بوق زدن یو پی اس، مشکل های جدی تری در یو پی اس باشد.

بوق زدن یو پی اس نشانه چیست؟

برای پیدا کردن مشکل و فهمیدن علل بوق زدن یو پی اس، ابتدا باید به صدای بوق توجه کنید. صدای بوق ممکن است در دستگاه های مختلف، متفاوت از هم باشد. به طور کلی انواع صدا هایی که از یو پی اس می شنوید می تواند به صورت زیر باشد:

1- محصول Back-UPS با قدرت باتری کار می کند.

  •   ۴ بوق هر ۳۰ ثانیه
  •   ۱بوق هر ۵ ثانیه

 

  • دلایل بوق زدن یو پی اس در این حالت:

هنگامی که ولتاژ ورودی به دستگاه ها و سیستم های کارگاه و یا شرکت شما ناامن باشد یو پی اس به حالت On Battery انتقال داده می شود.در این شرایط شما می توانید به دفترچه راهنما دستگاه یو پی اس خود مراجعه کنید یا اینکه با شرکتی که اقدام به خرید ups از آن کرده اید تماس بگیرید و از آن ها درباره نحوه رفع ارور بپرسید.

انتقال داده به باتری که گاهی برای یو پی اس اتفاق می افتد جایی برای نگرانی ندارد و یک عملیات کاملا عادی است. یو پس اس قصد دارد تا نیاز دستگاه ها و تجهیزاتی را که به آن متصل است تامین کند. در صورتی که اختلال در برق به صورت جزئی باشد این صدا ممکن است تنها یک تا دو بار شنیده شود.

 

2- محصول Back-UPS وارد وضعیت باتری کم شده است

  •      بوق پیوسته مداوم : در صورتی که در حال استفاده از نرم افزار مدیریت APC باشید، به صورت خودکار خاموش می شود.

 

3 – اضافه بار ظرفیت

  •      بوق ثابت (LED Overload LED روشن می شود)

 

  • برای رفع ایراد بوق زدن یو پی اس در این حالت، مراحل زیر را دنبال کنید:
  •  یو پی اس را خاموش کنید
  •  تمام تجهیزات متصل به آن را جدا کنید.
  •  یو پی اس را از برق بکشید.
  • دکمه خاموش روشن را فشار دهید. (دو بوق خواهید شنید) و قبل از پایان بوق دوم دکمه را آزاد کنید.

با این کار یو پی اس کار خود را ادامه خواهد داد.

 

علت بوق ممتد یو پی اس

 

مشکل بوق زدن یو پی اس

از نشانه های بوق ممتد ups ، قرار گرفتن یو پی اس در حالت Overload می باشد. هنگامی که این صدا را از دستگاه شنیدید سعی کنید تا تمام تجهیزات غیر ضروری را از یو پی اس جدا کنید. ادامه دار شدن بوق ممتد و پیوسته، انرژی دستگاه شما را کاهش می دهد.

 

 مشکل بوق زدن یو پی اس به صورت ممتد

از دلایل بوق زدن ups در این حالت می توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

  •  فرکانس ورودی دستگاه یو پی اس شما بیش از مجاز شده است و یو پی اس از باتری انرژی خروجی مورد نیاز را تامین می کند.
  •   انرژی الکتریکی ورودی به دستگاه یو پی اس بیش از حد مجاز است  یو پی اس به باتری منتقل می شود. ممکن است به خرید باتری ups نیاز شود.

 

باطری یو پی اس ضعیف شده است : دستگاه یو پی اس قبل از اینکه به صورت واقعی خاموش شود این صدا را ایجاد می کند. این صدا نشان دهنده این است که باطری دستگاه ضعیف شده است و به زودی خاموش خواهد شد. با شنیدن این صدا باید فورا سیستم عاملتان را خاموش کنید تا اطلاعاتتان از دست نرود و پس از آن به دنبال عیب یابی یو پی اس بروید.

 

Overload Capacity: دلیل مشکل بوق زدن ups در این حالت، اعلام شناسایی یک وضعیت Overload در یو پی اس می باشد. این بوق ممتد آنقدر ادامه پیدا می کند تا بار دستگاه کاهش پیدا کند. در هنگامی که صدای این بوق را شنیدید، تمامی تجهیزات غیر ضروری خود را از یو پی اس جدا کنید.

 

خاموش کردن صدای یو پی اس:

اکثر دستگاه های یو پی اس APC هر چهارده روز یکبار یک تست خودکار انجام می دهند تا یکپارچگی باتری را بررسی کنند. در صورتی که باتری در این تست موفق نشود، ال ای دی که نشان دهنده جایگزین باتری است روشن می شود. این هشدار به شما می گوید که باتری ممکن است در انتهای عمر خود باشد و شما باید آن را جایگزین کنید. جیگزینی معمولا در مدت زمان 2 تا 4 هفته توصیه می شود.

در صورتی که می خواهید صدای یو پی اس را قطع کنید باید دکمه Mute را برای مدت زمان 5/0 ثانیه نگه دارید. با فشار دادن مجدد دکمه Mute به اندازه 5/0 ثانیه این صدا مجددا فعال خواهد شد.

 

سوالات متداول در ارتباط با بوق زدن یو پی اس

بوق ممتد در یو پی اس نشانه چیست؟

این بوق می تواند نشانه Overload، دچار مشکل شدن یو پی اس در تست خودکار، منتقل شدن یو پی اس به حالت باتری باشد. این ایرادات به صورت کامل در قسمت بالا توضیح داده شده است.

علت شنیدن صدای بلند یا بیب در UPS چیست؟

این صدا در هنگام قطع برق شهری و فعال شدن باتری شنیده می شود. همچنین ممکن است به دلیل رخ دادن خطا در یو پی اس، افزایش بار های متصل به یو پی اس و تمام شدن باتری باشد.

در چه مواقعی ما صدای آلارم یو پی اس را می شنویم؟

به طور کلی در هنگام وصل بود یو پی اس به برق شهری و همچنین قطع شدن برق شهری از باتری و فعال شدن یو پی اس به وسیله باتری آلارم شنیده می شود.

 

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *