تعمیر باتری یو پی اس

تعمیر باتری یو پی اس

تعمیر باتری یو پی اس


باتری یو پی اس

تعمیر باتری یو پی اس
آزمون آسانسور
باتری یو پی اس

عمر یک باتری یو پی اس معمولا تنها ۲.۵ سال است. دستگاه ­های “یو پی اس”  اغلب در طبقه اتاق خواب و پشت میزها قرار داده می­شوند. فراموش کردن اینکه آن­ها وجود دارند ساده است. سال­ها میتوانند به سادگی بگذرند ومتوجه انها نشد.

هنگامی که باطری “یو پی اس” دیگر دستگاه را شارژ نمی کند و احتمالا خراب شده است یکی از مهمترین سوالاتی که در ذهن کاربران “یو پی اس” شکل می گیرد این است که آیا این باطری یو پی اس را میتوان تعمیر و احیا کرد و باز هم از آن استفاده کرد؟یا تنها راه احیای یو پی اس خرید باتری جدید است؟

احیای باتری یو پی اس UPS

تعمیر و احیا کردن باطری مرده:

همان‌طو ر که گفته شد در نهایت “باتری یو پی اس” خراب خواهد شد. بعد از گذشت چند سال ممکن است همچنان باتری به کار ادامه دهد اما احتمالاً نمی­تواند همان سطح از سرویس اولیه را ارائه دهد. برای مثال باتری که دو سال عمر کرده می­تواند ۱۲ دقیقه برق دهی کند در حالی که تازه ونو بود ۱۸ دقیقه برق دهی می­کرد. مطمئن شوید که سن باتری و تنزل سرویس آن را در زمان بررسی، نیازهای برق اضطراری (UPS) در نظر بگیرید که به مقدار لازم به تجهیزاتتان برق بدهد.

متاسفانه در برخی از موارد مشاهده می شود عملیات احیا باطری “یو پی اس” تحت شرایطی غیر علمی و توسط برخی افراد که هیچ گونه سابقه علمی و فنی در این زمینه ندارند انجام گردیده که همین امر سبب آسیب رسیدن به باطری یو پی اس و حتی یو پی اس شده است.

از این رو یک اصل کلی در تعمیر باطری تراکشن که همواره باتری هایی که غیر قابل تعمیر هستند و پس از تعمیر ممکن از دوباره به دستگاه آسیب برسانند، تحت هیچ شرایطی قابل تعمیر نیستند و این موضوع در بدو امر به تمامی مشتریان اعلام می گردد و هیچگونه قول واهی به صاحب یو پی اس در این خصوص داده نمیشود.

عمر متوسط هر باتری یو پی اس دو تا سه سال است که بستگی به نوع مصرف و استفاده شما از باطری دارد و پس از این مدت امکان این که بتوانید باتری را تعمیر و یا آن را مجددا احیا کنید، کاهش میابد. هر چه از عمر باطری بیشتر سپری شود به همان نسبت روشهای فوق کمتر جواب خواهد داد.

یکی از تخصص های ما احیای باتری های آسیب دیده و مشکل دار یو پی اس است.

بسیاری از دستگاه­های “یو پی اس” دارای باتری های قابل تعویض در حالت hot (در حالت روشن) هستند. چنین مدل­هایی این امکان را فراهم می­کنند که باتری­ های “یو پی اس” را بدون خاموش کردن تجهیزات متصل به آن تعویض کرد. باتری­ های قابل تعویض داغ بخصوص در حال برق دهی به سرورها و سایر دستگاه­های حیاتی مفید هستند و یک نوع امتیاز محسوب میشوند.

باتری یو پی اس صنعتی

باتری های بکار رفته در یو پی اس های صنعتی با یو پی اس های معمولی تفاوت دارند و قوی تر و بزرگتر می باشند. باتری یو پی اس صنعتی ژله ای و سرب با اسید سیلد می باشد و از ۴ عدد آغاز می شود و تا ۳۰KW انرژی را تامین می نماید.

باتری یو پی اس APC

باتری APC را برای مدت زمان طولانی انبار نکنید. باتری ها نباید بیش از 6 ماه از زمان خرید انبار شوند، پس از این دوره، باتری باید استفاده شود. توصیه نمی شود که باتری هایی که قبلا استفاده شده اند را انبار کنید. ذخیره سازی طولانی مدت بدون شارژ دوره ای می تواند سبب کاهش عملکرد باتری ناپایدار شود.

مهمترین نکات در تعمیر باتری یو پی اس

برای احیا کردن باتری یو پی اس باید به چند نکته توجه کرد: اول اینکه “تاریخ تولید باتری” مربوط به چه سالی است و مورد دوم اینکه ولتاژ باتری ها تا چه حدی پایین امده است. این دو عامل مهم در به احیا کردن باتری کمک کرده و در خیلی از موارد باتریها احیا میشوند به شرط اینکه باتریها بر اثر اتصال کوتاه و کشیدن آمپر زیاد از حد (که باعث قطع شدن پلیت های داخل ان میگردد) نشده باشد.

از آنجا که قیمت “باتری یو پی اس” به خاطر استفاده کردن از سرب در این باتریها که دارای مواد سمی و همچنین فرایند تولید آن بسیار پر هزینه و تولید آن نیاز به دستگاهای گران قیمت و پیشرفته دارد و همین طور از لحاظ آلوده کردن محیط زیست هم سهم به سزایی دارد به افزایش قیمت آن نیز می افزاید.

پس تا جایی که میتوانیم باید باتری را احیا کرده و دوباره از ان استفاده کنیم. برای این کار نیاز به دستگاه شوک داریم تا به طور منظم و لحظه ای به آن شوک الکتریکی وارد کند تا باتری از کار افتاده دوباره قابل استفاده گردد.

از این رو “باتری یو پی اس” نقش اساسی در به وجود امدن سیستم برق اضطراری بدونه وقفه دارد به همین علت در انتخاب آن باید دقت کرد و هنگام خرید به امپرها و برند و همین طور مدت گارانتی آن نیز  اهمیت داد.

برای خریدباتری و پرسش درباره گارانتی باتری میتوانید باهمکاران ما درگروه کیان صنعت تماس حاصل فرمایید.

شارژ باتری یو پی اس بصورت هوشمند

برای آنکه از تامین مداوم و بی وقفه برق در زمان قطع شدگی و اختلال برق ورودی به سیستم ، ضروری است از تکمیل شارژ باتری یو پی اس و وضعیت باتری یو پی اس اطمینان حاصل گردد. تا در هنگام قطع شدن برق ناگهانی یو پی اس بتواند به خوبی سیستم های ما را پشتیبانی نماید.

بنابراین بخشی از انرژی برق وارد شده به یو پی اس باید به صورت جریان مستقیم به باطری یو پی اس منتقل شود تا عملیات شارژ باطری به درستی انجام گیرد. این استفاده اضافی که جهت شارژ باطری یو پی اس بکار گرفته می شود را نمی توان حذف نمود و برای بهبود و کاهش هزینه شارژ باطری یو پی اس، دستگاه یو پی اس از یک سیستم شارژ هوشمند بهره می برد.

نحوه ی بهینه سازی انرژی الکتریکی منتقل شده به باتری یو پی اس زمان بکارگیری از سیستم شارژ هوشمند دستگاه UPS دچار مشکل نخواهد شد، برای آنکه با پرشدن شارژ باطری ، میزان شدت ریختن شارژ باتری کاهش یابد و بعد از خالی شدن باتری توسط دستگاه  دوباره شارژ باطری افزایش پیدا میکند. می توان نتیجه گرفت  شارژ باتری یو پی اس بصورت هوشمند سبب بهینه شدن انرژی الکتریکی منتقل شده به باتری یو پی اسUPS میشود. این بهبود با محصور کردن شارژ به مقدار صحیح مورد احتیاج متناسب با وضعیت شارژ صحیح باتری انجام می گیرد.

سیستم شارژ هوشمند

سیستم شارژ هوشمند یو پی اس برای بررسی وضعیت باتری در زمان حقیقی به اندازه گیری صحیح پارامترهای کاری یا همان ، ولتاژ و جریان باطری می پردازد. به طور کلی کار شارژ کردن باتری متشکله از چندین رتبه می باشد که مدت زمان و شدت وابسته به وضعیت باتری یو پی اسUPS خواهد داشت.

داشتن سامانه شارژ هوشمند باطری یو پی اس دارای مزیت های زیادی است که مهمترین آن را میتوان به افزایش سرعت زمان شارژ و بررسی فرآیند شارژ پیوسته باتری اشاره کرد. علاوه بر این این سامانه به افزایش عمر باتری یو پی اس شما نیز کمک خواهند نمود.

از جمله خدمات قابل انجام بر روی باطری که توسط این شرکت انجام می گردد به شرح ذیل است:

1-انجام عملیات شارژ باطری معیوب طبق منحنی شارژ مخصوص، بصورت کامل.

2-تست باطری از نظر اتصالات و کابلهای رابط و پیچها و پل های سربی رابط.

3-تست باطری توسط دستگاه دیسشارژر و آنالایزر باتری و تعیین بکآپ کلی باطری و تعیین میزان خرابیهای جزئی و خرابی های کلی سلولها.

4-انجام عملیات تخلیه کامل باطری از باکس فلزی و تعمیر پوسیدگی های جعبه فلزی.

5-تزریق مواد شیمیایی مخصوص احیا ظرفیت باقیمانده باطری یو پی اس.

6-مونتاژ باطری یو پی اس تعمیر شده و شارژ مجدد و تست نهایی.

فروش باتری یو پی اس

روش تست باتری یوپی اس
باتری سرب اسید

جهت خرید باتری ups  و قیمت ups  در ظرفیت های مختلف و با توجه به زمان برق دهی جهت دستگاهای مصرفی لطفا با شماره تماس های 44077975-021 و 46030124-021 و یا به سایت گروه کیان صنعت www.kianups.ir مراجعه فرمایید.

 

جهت عیب یابی یو پی اس و تعمیر UPS روی لینک کلیک کنید.

 

4.4/5 - (14 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *