UPS آنلاین بهتر است یا آفلاین ؟

تفاوت-ups-آنلاین-و-آفلاین

یو پی اس یا منبع تغذیه اضطراری یا منبع برق بدون وقفه از تجهیزات الکتریکی هستند که در هنگام قطع برق شهر، برق اضطراری دستگاه های خانگی و صنعتی را تامین می‌کنند. این تجهیزات شامل یو پی اس آنلاین، یو پی اس آفلاین و یو پی اس لاین اینتراکتیو می شود. لازم به ذکر است که زمان شارژدهی باتری یو پی اس در زمان قطع برق به عواملی از قبیل نوع و ظرفیت باتری در هر دو مدل افلاین و انلاین بستگی دارد؛ هر چه میزان این قطعی برق کمتر باشد امکان جلوگیری از خرابی تجهیزات حساس بیشتر می شود. به دلیل برند ها و مدل های مختلف تولیدی این تجهیزات، متقاضیان باید از تفاوت ups آنلاین و آفلاین به خوبی مطلع باشند تا متناسب با نیاز خود این تجهیزات را سفارش دهند. در این مقاله قصد داریم برای راحتی متقاضیان در زمان خرید این تجهیزات به مقایسه ups آنلاین و آفلاین بپردازیم.

 

تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین

تفاوت-یو-پی-اس-آنلاین-و-آفلاین

تفاوت یو پی اس آنلاین با آفلاین بیشتر مربوط به عملکرد کلی آن ها می باشد. عملکرد یو پی اس آنلاین مبتنی بر روش تبدیل دوگانه آن است. به عبارتی تبدیل ولتاژ ورودی ac به ولتاژ dc با بهره از یکسوساز، شارژ باتری در لینک dc و تبدیل ولتاژ dc باتری به ولتاژ ac در خروجی با فرکانس، دامنه و شکل موج ایده آل به واسطه اینورتر برای تامین انرژی الکتریکی بارهای خروجی صورت می گیرد.

در شرایط عادی ارتباط میان ورودی و خروجی یو پی اس های آفلاین تنها از طریق ارتباط مستقیم الکتریکی (Bypass) برقرار می شود. بیشتر یو پی اس های زیر 1 کیلو ولت آمپر موجود در بازار، از نوع آفلاین می باشند که قیمت آن ها به مراتب از یو پی اس آنلاین کمتر است. تفاوت و فرق یو پی اس آنلاین و آفلاین موجب استفاده از مدل های مختلف این محصول در مکان های مختلف شده است.

 

 

در محیط های مختلف استفاده از ups آنلاین بهتر است یا آفلاین ؟

یو پی س ها به طور معمول برای محافظت از تجهیزاتی مختلفی از قبیل رایانه ها، دیتاسنترها، تجهیزات مخابراتی، دوربین های مدار بسته و مهم تر از همه تجهیزات حساس و گران‌قیمت پزشکی (مثل وسایل تصویربرداری پزشکی و یونیت دندان پزشکی) کاربرد دارند.

نوسانات برق و آلودگی شبکه می‌تواند تا حد زیادی منجر به وارد شدن خسارات جدی به تجهیزات حساس یا از بین رفتن داده های دیجیتال شوند. ابعاد یو پی اس ها تا حد زیادی بر میزان کارایی آن ها تاثیر گذار است.

یو پی اس ها در اندازه های مختلف به طور مثال در ابعاد کوچک برای محافظت از یک کامپیوتر خانگی تا واحدهای بزرگی چون دیتاسنترها یا ساختمان های بزرگ قابل طراحی و عرضه هستند. تکنولوژی طراحی و ساخت یو پی اس آنلاین با یو پی اس آفلاین متفاوت است.

یو پی اس های آنلاین به دلیل قابلیت شارژر باتری با جریان دهی بالاتر، طراحی یکسوساز و اینورتر جهت عملکرد پیوسته و حفاظت از بارهای متصل در برابر نوسانات شبکه معمولا گران‌تر و دارای ابعاد بیشتری هستند. متقاضیان می توانند جهت خرید یو پی اس و مطلع شدن از تفاوت بین UPS آنلاین و آفلاین ارتباط با مشاوران و متخصصان شرکت از طریق شماره تلفن های گروه کیان صنعت با آن ها ارتباط برقرار کنند.

 

یو پی اس آنلاین و آفلاین چطور کار می‌کند؟

نحوه-کار-یو-پی-اس-آنلاین-و-آفلاین

یو پی اس های آنلاین برای شارژ باتری با تبدیل پیوسته و بدون توقف ولتاژ متناوب به ولتاژ مستقی توسط اینورتر، در شرایط اضطراری بار خروجی را تغذیه می‌کند و این کار را بدون نیاز به کلیدزنی مکانیکی انجام می دهد. به موجب همین امر تاخیر روشن شدن دستگاه صفر میلی ثانیه در نظر گرفته شده است.

در حقیقت با قطع برق ورودی، یکسوکننده از مدار خارج می شود و اینورتر دستگاه با بهره از باتری های، بار را بدون آن که برق را قطع شود بار را تامین می‌کند. با وصل مجدد برق خارجی، یکسوکننده وارد مدار می شود و باتری ها شارژ می‌ شوند.

متأسفانه در این مدل یو پی اس به دلیل همزمانی عمل شارژ باتری و تامین تغذیه dc ورودی اینورتر، شاهد افزایش توان یکسوساز نسبت به اینورتر و مصرف کننده هستیم. این خصوصیت موجب کاهش راندمان کلی دستگاه و افزایش تلفات و گرم شدن یو پی اس ها می‌شوند.

در یو پی‌ اس آفلاین زمانی که ولتاژ ورودی از میزان استاندارد کمتر یا بیشتر شود(کمتر از 145 ولت و بیش از میزان 280 ولت)، یو پی اس اینورتر خروجی را فعال می کند و بارهای خروجی به واسطه باتری موجود در لینک dc تغذیه می‌شوند.

سپس از طریق کلیدزنی مکانیکی بارهای خروجی را به خروجی اینورتر متصل می کنند. راندمان بالا، اندازه کوچک، قیمت، حجم و وزن کم از مزایای اصلی این یو پی اس ها هستند.

عدم حفاظت الکتریکی بارهای خروجی و همچنین عدم هماهنگی با دیزل ژنراتور و… موجب عدم تغذیه موتور و تجهیزات پزشکی به طور مناسب می شود. فرق یو پی اس آنلاین و یو پی اس آفلاین موجب شده استفاده از یو پی اس های آنلاین بیش از افلاین باشد.

شرکت کیان صنعت با سال ها سابقه فعالیت در زمینه فروش انواع دستگاه های محافظ از وسایل الکتریکی از جمله فروش انواع یو پی اس توانسته است خدمات درخشانی را برای مشتریان خود به همراه داشته است. همچنین در زمینه عیب یابی یو پی اس نیز خدمات خود را عرضه می کند.

 

سخن آخر

حال که به تفاوت ups آنلاین و آفلاین آشنا شده اید شما می توانید برای خرید یو پی اس مورد نظر خود با کارشناسان گروه کیان صنعت در تماس باشید. همچنین این شرکت در زمینه تعمیر یو پی اس نیز فعالیت می کند لذا اگر با این مشکل مواجه شدید می توانید با این مجموعه در تماس باشید.

2.5/5 - (6 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *