علت خاموش شدن یو پی اس

خاموش-شدن-یو-پی-اس

خاموش شدن ups به علت های مختلف اتفاق می ‌افتد که اگر به موقع این مشکل را برطرف نکنیم دستگاه های الکترونیکی ما با مشکل مواجه خواهند شد. از جمله دلایل خاموش شدن یو پی اس می توان به فرسودگی برد های ups اشاره کرد.

یکی از مشکلات رایج در انواع ups ها خاموش شدن ناگهانی سیستم می باشد که به تبع دستگاه های متصل به آن نیز خاموش می شوند برخی از کاربران این تصور را دارند که خاموش شدن ‏ups مساوی با خراب بودن دستگاه است در حالی که اینگونه نیست.

در بسیاری از مواقع در هنگام خاموشی دستگاه یو پی اس خود می توانید با استفاده از چند راهکار ساده این مشکل را برطرف سازید. ما در این مقاله قصد داریم که شما را با علل خاموش شدن ups آشنا کنیم.

معرفی علل خاموش شدن یو پی اس

همانطور که می دانید یو پی اس نقش مهمی در کارایی دستگاه های ما دارد. به طور مثال فردی را تصور کنید که صاحب یک شرکت بزرگ است و به هنگام طراحی پروژه های شرکت بر روی رایانه ناگهان برق قطع می شود و رایانه اتصال خود را از دست می دهد.

در این صورت چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اگر کامپیوتر به یک دستگاه یو پی اس وصل نباشد تمام طراحی‌ های این فرد از دست خواهد رفت. اما در مواقعی نیز فرد دستگاه یو پی اس را تهیه می‌ کند ولی بعد از مدتی با مشکل خاموشی یو پی اس مواجه می شود.

 

بررسی مهمترین دلایل خاموش شدن ups

دلایل-خاموش-شدن-ups

اولین دلیل مهم در خصوص خاموش شدن ناگهانی یو پی اس بدون شارژ نگه داشتن باتری به مدت طولانی است.

نکته مهمی که در رابطه با کارایی باتری یو پی اس وجود دارد این است که باتری نباید برای مدت طولانی بدون استفاده در انبار باقی بماند اما اگر ناچار به نگهداری بلند مدت باتری هستید باید برای احیای دوباره باتری سر وقت معین آن را شارژ کنید.

همچنین اگر از سیستم یو پی اس برای مدت طولانی استفاده نکنید باتری در داخل دستگاه مانده و فرسوده می‌شود و بعد از مدت ها استفاده از آن به طور ناگهانی خاموش می شود. برای جلوگیری از ایراد خاموش شدن ups کاربران باید باتری را طی دوره های سه ماهه به مدت پنج ساعت شارژ کنند.

دیگر علت خاموش شدن ups می تواند روشن بودن تجهیزات غیر ضروری است. اگر دستگاه های الکترونیکی به حالت درست به یو پی اس متصل نشوند، در اینصورت یو پی اس دستگاه های غیر ضروری را روشن نگه می ‌دارد.

این عمل باعث می شود دستگاه هایی که شما به منظور حفاظت از آنها یو پی اس را تهیه کرده اید، خاموش شوند. بنابراین برای رفع خاموش شدن یو پی اس باید دستگاه ها را مستقیماً به ups متصل کنید و بقیه موارد را به رسانه های افزایشی وصل کنید.

دیگر دلیل خاموشی می ‌تواند خاموش شدن ups به هنگام جدا شدن از منبع اصلی باشد. اگر این مشکل برای سیستم شما اتفاق بیفتد در اولین قدم باید ظرفیت یو پی اس را بررسی کنید و حتماً باید توجه داشته باشید که دستگاه های الکترونیکی را مطابق با ظرفیت تعیین شده یو پی اس به آن متصل کنید.

احتمال دارد که دلیل خاموش شدن ups فرسودگی باتری باشد. در این صورت با فرسوده شدن باتری، یو پی اس دیگر قادر به پشتیبانی از دستگاه های زیاد نخواهد بود. برای رفع این مشکل شما باید دستگاه های غیر ضروری را از ups جدا کرده و دوباره سیستم را روشن کنید.

 

نتیجه گیری

در اثر علل مختلف ممکن است که یو پی اس خاموش شده و کارایی خود را از دست بدهد. اگر به موقع برای رفع این مشکل اقدام نکنید در اثر اختلالات برقی امکان آسیب دیدن دستگاه های صنعتی و خانگی بالا می رود.

اما علل اصلی خاموش شدن ups عبارتند از: فرسودگی باتری، اتصال چند دستگاه به یو پی اس، خاموش شدن ups به هنگام جدایی آن از منبع و… اگر این مقاله را تا آخر مطالعه کرده باشید بدون استثنا می توانید به سوال ” خاموش شدن یو پی اس چه علتی دارد ” پاسخ دهید. شما عزیزان میتوانید برای رفع مشکل و تعمیر یو پی اس با مشاورین ما در ارتباط باشید.

 

سوال های پر تکرار در رابطه با خاموش شدن ناگهانی یو پی اس :

1. علل خاموش شدن ups چیست؟

این دلایل عبارتند از: • خرابی باتری یو پی اس • روشن بودن تجهیزات غیر ضروری • خاموش شدن یو پی اس به هنگام جدا کردن آن از منبع اصلی • بدون شارژ نگه داشتن باتری یو پی اس برای مدت طولانی

2. برای جلوگیری از مشکل خاموش شدن یو پی اس چه باید کرد؟

برای جلوگیری از خاموش شدن یو پی اس باید طبق توصیه های سازندگان آن عمل کنید. همچنین باید باتری یو پی اس را در شرایط مناسب نگهداری کنید زیرا در صورت بروز هر گونه مشکل در باتری، یو پی اس از کار می افتد.

3. به هنگام مشاهده مشکل خاموش شدن یو پی اس چه باید کرد؟

در برخی موارد خود با استفاده از روش های ساده می ‌توانید یو پی اس را تعمیر کنید اما اگر مشکل فراتر از حد تصور شما باشد در این صورت بهتر است به افراد متخصص مراجعه کنید. کارشناسان ما در گروه کیان صنعت به صورت ۲۴ ساعته پشتیبانی آنلاین را انجام می‌ دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *