زمان خرید ups چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

روشن-نشدن-یو-پی-اس

در این عصر تحول دیجیتال، زمانی که به طور فزاینده‌ای به سیستم‌ها و داده‌های فناوری اطلاعات برای حفظ بازدهی کسب‌وکار خود متکی هستید، اطمینان از اینکه این سیستم‌ها می‌توانند حتی در مواجهه با قطع برق کار کنند، مهم‌تر از همیشه است.

این کار دقیقا همان چیزی است که منابع تغذیه اضطراری (UPS) انجام میدهند، تامین برق پشتیبان لازم برای دستگاه ها و سایر سیستم های حیاتی. در مواجهه با قطع برق، یک یو پی اس با کیفیت می تواند به معنای تفاوت بین کسب و کار معمولی با داده های از دست رفته و ساعت ها از دست رفتن بهره وری باشد در مقابل یک کسب و کار مجهز و بروز بدون مواجهه با مشکل در هنگام قطع برق.

یو پی اس ها می توانند تا چند دقیقه برق پشتیبان مورد نیاز شما را تامین کنند  به اندازه ای که می توانید تحت شرایطی ایمن دستگاه های کاری و سرورها را خاموش کنید یا به ژنراتورهای پشتیبان اجازه ورود به سیستم را بدهد. درک نحوه انتخاب یک یو پی اس که بهترین تناسب را با نوع کاربری شما داشته باشد، مستلزم داشتن اطلاعاتی مهم در مورد میزان انرژی است.

در این راهنمای خرید یو پی اس، ما شما را با ملزومات UPS و معیارهای خریدی که باید برای تصمیم گیری آگاهانه برای کار خود در نظر بگیرید، آشنا خواهیم کرد

 

تعریف یو پی اس:

منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) برق پشتیبان متناوب و ایمن را برای تجهیزات الکترونیکی متصل به خود فراهم می کند. یو پی اس ها دارای باتری های داخلی هستند که در صورت عدم استفاده دائما در حال شارژ شدن هستند، بنابراین در صورت قطع برق، آماده تامین برق پشتیبان هستند. علاوه بر این، یو پی اس ها می توانند ناهنجاری هایی مانند افت ولتاژ و نوسانات برق را تشخیص داده و جبران کنند.نوسانات برق موقتی هستند که می توانند به رایانه های متصل و سایر لوازم الکترونیکی آسیب برسانند.

 

مدل های مختلف یو پی اس برای محافظت از دستگاه ها، از جمله رایانه ها و تجهیزات جانبی، سرورها و تجهیزات شبکه و همچنین مراکز داده طراحی شده اند.

بهترین نوع  UPS متناسب برای کار شما به نیازهای خاص شما از نظر میزان توان خروجی مورد نیاز شما و تحمل خطر خرابی بستگی دارد.

هزینه از کار افتادگی:

در حالی که هزینه از کار افتادگی در صنعت بسیار متفاوت است، 86٪ از پاسخ دهندگان به نظرسنجی Statista در سال 2019 هزینه را 301هزار دلار در ساعت یا بیشتر عنوان کردند و بیش از یک سوم (34٪) گفتند که خرابی برای آنها یک میلیون دلار در ساعت یا بیشتر هزینه دارد. از این منظر، یک سرمایه گذاری نسبتاً متوسط ​​در یک UPS مانند یک بیمه نامه در برابر خرابی های بسیار پرهزینه و از دست دادن داده ها است.

 

انواع اختلالات برقی که یو پی اس ها شما را در مقابل آن ها محافظت می کنند:

یو پی اس ها شما را در برابر خرابی ناشی از انواع مختلف قطع برق محافظت می کنند، از جمله:

  • نوسانات برق: نوسانات، اتصال کوتاه عاملی هستند که می توانند از تعدادی عامل خارجی و داخلی ناشی شوند:

خارجی: کارهای تعمیر و نگهداری تاسیسات، برخورد صاعقه، و اختلال در خطوط برق، مانند طوفان،برف، سقوط شاخه درختان و مشکلات ترانسفورماتور

داخلی: چرخه روتین روشن/خاموش موتورها در ماشین آلات، واحدهای تهویه مطبوع و خنک کننده و موارد دیگر، و همچنین سیم کشی معیوب

  • افت ولتاژ: که همان کاهش در جریان برق شهری در زمان های پر تقاضا است
  • قطعی های برق برنامه ریزی نشده می تواند ناشی از مسائل زیر باشد:

رعد و برق

بلایای طبیعی: طوفان، کولاک، بادهای پرسرعت و سایر شرایط آب و هوایی

عملیات تاسیساتی و ساختمانی

تصادفات وسایل نقلیه موتوری

  • قطعی برق برنامه ریزی شده:

تعمیر و نگهداری ابزار و ارتقاء سیستم

خاموشی های برنامه ریزی شده در حال حاضر در مناطقی مانند کالیفرنیا برای محافظت در برابر آتش سوزی های جنگلی ناشی از جرقه های حاصل از تجهیزات برق رخ می دهد

 

خرید یو پی اس مناسب: ملاحظات کلیدی

ارزیابی اینکه کدام یک از باتری‌های UPS برای کسب و کار شما بهترین است، نیازمند بررسی یک سری سوالات در مورد تجهیزاتی است که باید محافظت کنید، پیامدهای خرابی آن تجهیزات و اینکه آیا یک ژنراتور به عنوان منبع تغذیه پشتیبان در دسترس است یا خیرمیباشد.

  1. اندازه باری که نیاز به حفاظت UPS دارد و در نتیجه محاسبه آن ظرفیت UPS را تعیین کنید.

مرحله اول ارزیابی این است که کدام دستگاه های IT یا الکترونیکی به حفاظت پشتیبان باتری UPSنیاز دارند وچه میزان توان مورد نیاز هر دستگاه را تضمین می کنند تا بتوانید ظرفیت UPS مورد نیاز را محاسبه کنید. مصرف انرژی سرورهای فناوری اطلاعات، رایانه‌ها و ایستگاه‌های کاری و تجهیزات شبکه اولین قسمت ها برای شروع هستند. با این حال، ممکن است بخواهید دستگاه‌های دیگری را که برای عملکرد روزانه کسب‌وکارتان حیاتی هستند، مانند تجهیزات و سیستم‌های امنیتی را به محاسبات خود وارد کنید. ارزیابی کنید که هر مورد از چه برنامه هایی پشتیبانی می کند و چگونه از دست دادن آن برنامه بر کار شما تأثیر می گذارد.

برای هر دستگاهی که باید به UPS متصل شود، میزان مصرف برق (وات) آن دستگاه را تعیین کنید. مصرف برق معمولاً از روی پلاک تجهیزات یا اسناد سازنده بدست می آید.

ظرفیت UPS مورد نیاز شما مجموع توان مصرفی دستگاه هایی است که باید به UPS متصل شوند.

 

  1. زمان کار UPS مورد نیاز برای دستگاه ها و برنامه های کاربردی مهم را ارزیابی کنید.

مرحله 2 تعیین زمان مورد نیاز شما برای تامین برق توسط UPS برای ادامه کار در صورت قطع برق است.مثلا اگر یک ژنراتور برای تامین برق مورد نیاز برای مدت طولانی دارید، زمان اجرای مورد نیاز UPS ممکن است تنها چند دقیقه (5 دقیقه) برای راه‌اندازی ایمن و انتقال به ژنراتور باشد.

 

از سوی دیگر، هدف اصلی شما ممکن است داشتن زمان کافی (حدود 5 تا 10 دقیقه) برای خاموش کردن ایمن سرورها و ایستگاه های کاری برای جلوگیری از از دست دادن داده یا خرابی باشد. یا، برای برخی از برنامه‌ها، مانند شبکه‌ها و دسترسی به اینترنت (این روزها بسیار حیاتی است)، ممکن است بخواهید 1 تا 2 ساعت زمان اجرا داشته باشید.

به خاطر داشته باشید که به طور کلی، هرچه تجهیزات بیشتری را به یک UPS متصل کنید، زمان کار کلی آن کوتاه تر خواهد بود.

 

  1. تعداد پریزهای مورد نیاز را تعیین کنید

تعداد دستگاه هایی را که برای پشتیبانی از آن ها به UPS نیاز دارید جمع کنید و مطمئن شوید که UPS دارای تعداد خروجی های کافی برای رفع نیازهای فوری شما است و همچنین خروجی هایی برای موارد اظطراری باقی می ماند.

از طرف دیگر، می توانید از یک واحد توزیع برق (PDU) برای ارائه پریزهای اضافی استفاده کنید، اما مراقب باشید که از UPS بیش از حد توان بارگیری نکنید.

برخی از مدل‌های یو پی اس دارای پریزهایی هستند که فقط از محافظت در برابر ولتاژ پشتیبانی می‌کنند. این پریزها پشتیبان باتری را ارائه نمی دهند. مطمئن شوید که ویژگی‌های UPSی که می‌خرید را به طور کامل موردسنجش قرار داده اید و ups دارای خروجی‌های باتری پشتیبان به تعداد کافی برای رفع نیازهای شما است.

 

  1. الزامات نصب UPS را در نظر بگیرید

یو پی اس ها در اندازه ها و فرم فاکتورهای مختلفی تولید می شوند. مدل‌های ایستاده واحدهای مستقلی هستند که روی زمین، یا یک میز یا قفسه قرار می‌گیرند و اغلب از رایانه‌های رومیزی، سرورها و روترها در محیط اداری پشتیبان تهیه می‌کنند.

مدل‌های یو پی اس رک مونت معمولاً به گونه‌ای طراحی می‌شوند که در یک رک استاندارد ۱۹ اینچی همراه با سایر تجهیزات IT قرار بگیرند. یو پی اس های رک مونت دارای اندازه متفاوت هستند و ارتفاع آنها با تعداد اسلات عمودی که در رک اشغال می کند اندازه گیری می شود. هر فضا به عنوان U شناخته می شود و اندازه آن 1.75 اینچ است.

یو پی اس هایی که برای استفاده از باتری های لیتیوم یونی طراحی شده اند، نسبت به مدل های مشابهی که از باتری های سربی اسیدی سنتی استفاده می کنند، کوچکتر و سبک تر هستند و شما را قادر می سازند تا ظرفیت پشتیبان بیشتری را در همان فضا یا همان ظرفیت را در فضای کوچکتری در دسترس داشته باشید.

 

ویژگی های پیشرفته یو پی اس

یو پی اس ها می توانند به طور قابل توجهی در مجموعه  ویژگی هایی که پشتیبانی می کنند متفاوت باشند. موارد زیر ویژگی های رایج دیگری است که در یو پی اس های مدرن یافت می شود که ممکن است توجه شما را جلب کنند.

 

 

نظارت و مدیریت از راه دور

یو پی اس هایی با پورت های شبکه داخلی یا پشتیبانی از کارت های مدیریت شبکه (NMC) می توانند از راه دور نظارت و مدیریت شوند. در این صورت، یک سرور متمرکز IT می تواند وضعیت تمام یو پی اس ها را رصد کرده و از مسائلی مانند باتری هایی که نیاز به تعویض دارند مطلع شوند. NMC ها همچنین ممکن است از حسگرهای محیطی پشتیبانی کنند که امکان نظارت از راه دور شرایطی مانند دما و رطوبت را فراهم می کند.

 

کنترل پریز UPS از راه دور

برخی از مدل‌های UPS شامل پریزها یا گروه‌های پریز هستند که می‌توان آنها را از راه دور کنترل کرد، از جمله توانایی نظارت بر مصرف انرژی،چرخه برق یا خاموش کردن این پریزها. این می تواند به شخصی در یک مرکز عملیات راه دور اجازه دهد که برای مثال، سرور یا سوئیچ شبکه را راه اندازی مجدد کند.

 

کنترل پنل LCD

از منظر محلی، یک صفحه نمایش LCD روی یو پی اس می تواند اطلاعات مفیدی مانند سلامت باتری و شرایط برق را نمایش دهد و مدیریت و کنترل محلی UPS را تسهیل کند.

 

باتری های قابل تعویض توسط کاربر

هیچ باتری برای همیشه دوام نمی آورد و باتری های UPS نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اما با توجه به اینکه هدف اصلی یو پی اس اطمینان از زمان کار است، تعویض باتری یو پی اس باید فرآیندی سریع و آسان باشد. مدل هایی را در نظر بگیرید که دارای یک پنل قابل جابجایی هستند که تعویض باتری ها را برای کاربر آسان می کند، نه اینکه نیازی به تماس با تکنسین باشد.

به این مطلب امتیاز دهید...

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *