سرویس و نگهداری یو پی اس

خدمات تعمیرات یوپی اس مدل CAD فاراتل

خدمات تعمیرات یوپی اس مدل CAD فاراتل


خدمات سرویس و نگهداری یو پی اس

ups

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و به تبع آن افزایش قیمت تجهیزات الکترونیکی و نیز هزینه بالای تعمیرات اهمیت موضوع سرویس و نگهداری یو پی اس و دستگاه‌های الکترونیکی بیش از پیش مورد توجه صنایع کوچک و بزرگ و حتی مشاغل کوچک قرار گرفته است که هدف از این مقاله کمک به افزایش طول عمر دستگاه‌ها و نیز اهمیت مبحث سرویس و نگهداری دستگاه‌ها و به طور خاص سرویس و نگهداری یو پی اس می‌باشد.

دستگاه تأمین برق بدون وقفه (UPS) در زمان­های قطعی برق، افت یا افزایش ولتاژ، نوسانات شدید الکتریکی و نیز فاصله زمانی تا تولید برق توسط ژنراتور یا منبع تغذیه اضطراری، از تأسیسات و تجهیزات الکترونیکی پشتیبانی می­‌کند. از آنجایی که نوسانات و اعوجاجات برق می­تواند عمر مفید تجهیزات الکترونیکی را کاهش داده و باعث آسیب رساندن به آن­ها شود، در اکثر اوقات به یک دستگاه یو پی اس (آنلاین) نیاز است تا از طریق گرفتن نوسانات برق شهر، اینگونه وسائل با یک جریان برق ثابت و بدون نویز تغذیه شوند. برای مطالعه بیشتر در این موضوع می­‌توانید به مقاله نیاز تجهیزات حساس به یو پی اس آنلاین مراجعه کنید. همانطور که در عنوان این مطلب نمایان است، قصد داریم در ادامه توضیح دهیم چرا خدمات سرویس و نگهداری یو پی اس اهمیت دارد و چه مواردی را پوشش می‌دهد.

دستگاه‌های برقی حساس

نوسانات به وجود آمده در برق شهر باعث آسیب رسیدن به تجهیزات الکترونیکی می‌شود که در این بین تجهیزات حساس نسبت به بقیه این تجهیزات آسیب پذیر‌تر بوده و سبب ایجاد خسارات سنگین و صرف هزینه برای تعمیرات می‌شود که از جمله تجهیزات حساس الکترونیکی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • تجهیزات حساس شبکه‌های کامپیوتری
  • تجهیزات پزشکی
  • سیستم‌های مخابراتی
  • ماشین آلات cnc

سرویس و نگهداری یوپی اس

راه حل جلوگیری از خسارت وارد شده به تجهیزات الکترونیکی بهبود کیفیت برق مصرفی این تجهیزات می‌باشد. لذا مهندسین برق در دنیا استفاده از یو پی اس‌های آنلاین و یا آفلاین را پیشنهاد می‌کنند که یو‌ پی اس‌های آنلاین برای تجهیزات حساس و گران قیمت و نوع آفلاین آن برای تجهیزات با حساسیت کم کاربرد دارند.

برای آشنایی بیشتر با نحوه عملکرد یو پی اس های آنلاین و آفلاین می‌توانید مطلب تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین را مطالعه بفرمایید.

انتخاب یو پی‌ اس مناسب و در عین حال سرویس و نگهداری آن امری تخصصی بوده و از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد که در این راستا لازم است با متخصصین این حوزه مشورت‌ صورت گیرد. مهندسان شرکت بهراد با در نظر گرفتن تمامی نکات شما را در این کار یاری کرده و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می‌دهند.

عوامل موثر در عمر مفید یو پی اس:

با توجه به استاندارهای موجود عمر مفید UPS ها حدود ده سال می‌باشد که عمر این تجهیزات به عوامل زیر وابسته است:

  • شرایط محیطی ( دما، رطوبت، تابش مستقیم نور آفتاب و‌…)
  • کیفیت قطعات مورد استفاده در ساخت آن
  • انجام سرویس و نگهداری با برنامه مشخص و تحت نظر متخصصان

با داشتن یک برنامه سرویس و نگهداری یو پی اس مناسب، یک یو پی اس حتی می­تواند تا 20 سال به صورت قابل اطمینان عمل کند و هزینه‌­های تعمیرات و خسارت‌های احتمالی به طرز چشمگیری کاهش یابد.

اهمیت سرویس و نگهداری یو پی اس دوره‌ای (به ويژه برای مراکز حساس)

مواردی از قبیل مراكز داده، مراكز تماس، بانك‌ها، بيمارستان­‌ها، کارخانجات و تجهیزات اداری همگی به دستگاه‌های یو پی اس با کیفیت نياز دارند تا از داده­‌ها و تجهيزات در هر زمان محافظت کنند. برای اینکه عملکرد یک دستگاه یو پی اس قابل اعتماد و پایدار باشد، نیاز به نگهداری مناسب، دوره­‌ای و پیشگیرانه دارد. داشتن یک برنامه منظم سرویس و نگهداری یو پی اس به همان اندازه انتخاب یک دستگاه UPS مناسب اهمیت دارد. هدف از این مقاله بررسی عوامل تأثیرگذار در افزایش طول عمر یو پی‌ اس و نیز اهمیت مبحث سرویس و نگهداری یو پی اس‌ ها می‌باشد.

سرویس و نگهداری یوپی اس

عوامل موثر در کیفیت خدمات سرویس و نگهداری UPS

برای افزایش عمر یو پی اس و وسائل الکترونیکی و اطمینان از عملکرد مناسب این تجهیزات، بسیار مهم است که شما تکنسین­‌های کاملاً حرفه­‌ای و ماهر در اختیار داشته باشید تا بتوانند سرویس و نگهداری یو پی اس و تجهیزات مربوطه را به بهترین نحو انجام دهند. نکته حائز اهمیت در سرویس و نگهداری یو پی اس ها نحوه انجام گرفتن آن و نیز تجهیزات و دستگاه‌های به کار رفته در این زمینه می‌باشد که مهندسان شرکت بهراد با به کارگیری پیشرفته‌ترین دستگاه‌های نمونه‌برداری و اندازه‌گیری، کوچک‌ترین تغییرات و مشکلات به‌وجود آمده را شناسایی، ثبت و در راستای رفع آن پیشنهادهای لازم را ارائه می‌دهند.

تفاوت قرارداد پشتیبانی و سرویس و نگهداری یو پی اس و قرارداد گارانتی محصول

سوالی که ممکن است پیش آید این است که آیا برای نگهداری دستگاه یو پی اس که دارای گارانتی می باشد نیازی به فقدقرارداد تعمیرو نگهداری خواهد بود؟

جواب این سوال بله خواهد بود چراکه دریک قراردادگارانتی زمان تضمین شده ای برای انجام خدمات و تعمیرات به مشتری ارائه نمیشود،درصورتی که دریک قرارداد پشتیبانی و سرویس و نگهداری یو پی اس این تضمین به مشتری داده می شود که خدمات تعمیر و تعویض قطعه درهرزمانی باتوجه به شرایط انجام بپذیرد.

همچنین دریک قرارداد گارانتی هیچ بحثی از سرکشی دوره ای به دستگاه و چک کردن پارامترهای آن برای اطمینان از کارکرد صحیح دستگاه،به میان نمی آید،درصورتی که تمامی این موارد در قرارداد تعمیر و نگهداری با توافق طرفین مشخص می شود.

بطور کلی برای اینکه اطمینان حاصل شود که در مواقع نیاز یو پی اس درست عمل خواهد کرد لازم است تا یو پی اس در اولین فرصت کورد بازدید افراد متخصص قرارگیرد. درواقع عقد یک قرارداد نگهداری و تعمیر یو پی اس امکان دسترسی به تکنسین یو پی اس را درهر زمانی برای کارفرما را فراهم میسازد.

گروه کیان صنعت با عقد قرارداد تعمیر و نگهداری UPS ببا مشتری خدمات زیر را باتوجه به جزئیاتی که در قرارداد آمده است به مشتری می دهد:

1-بازدید محیطی و انجام بادگیری از دستگاه یو پی اس  و باتری یو پی اس و نظافت تمام متعلقات آن برطبق آنچه در قرارداد ذکر شده است.

2-بررسی مقادیر پارامترهایی نظیر ولتاژ،جریان،فرکانس  ورودی و خروجی دستگاه و مقایسه آن با مقادیر مجاز دستگاه.

3-تست عملکرد یو پی اس و باطری در حالت بی باری و ماکزیمم بار.

4-تعویض و رفع عیب دستگاه و متعلقات آن در صورت امکان در محل نصب یو پی اس و یا در صورت انتقال دستگاه و رفع عیب آن در کوتاهترین زمان ممکن.

5-ارائه نکاتی جهت بهره برداری بهتر از دستگاه باتوجه به مواردی که کارشناس در طی بازدید با آن مواجه می شود.

6-بررسی اتصالات ارت و ایزولاسیون سیم کشی مربوط به UPS.

گروه کیان صنعت آماده ارائه خدمات طراحی و اجرای سیستم های برق اضطراری متناسب با نیاز مجموعه های صنعتی ، ساختمانی و آزمایشگاهی و مراکز درمانی  با بهره گیری از تخصص و تجارب متخصصان خود باشد.

مزایای انعقاد قرارداد سرویس و نگهداری یو پی اس:

از مزایای انعقاد قرارداد سرویس و نگهداری یو پی اس می‌توان به صرفه جویی در وقت و هزینه و افزایش طول عمر یو‌ پی‌اس اشاره کرد. به طور مثال وارد شدن گرد و غبار به داخل دستگاه و به تبع آن کثیف شدن فن‌ها سبب از کار افتادن سیستم خنک کننده یو پی‌اس شده و باعث آسیب رسیدن به بورد قدرت آن می‌شود که با انجام سرویس و نگهداری یو پی اس زیر نظر متخصصین می‌توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد.

امروزه شرکت‌هایی خدمات سرویس و نگهداری یو پی اس‌ها را به مشتریان خود ارائه می‌دهند، اما نکته حائز اهمیت در عقد قرارداد با آن‌ها موارد و خدمات ذکر شده و پرسنل متخصص برای انجام این خدمات می‌باشد که باید مورد توجه قرار گیرد.

خدمات سرویس و نگهداری یو پی اس و باتری

از جمله خدمات ارائه شده در قراردادهای گروه کیان صنعت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بررسی درجه حرارت کلیه نقاط ups و باتری‌ها با استفاده از دماسنج لیزری
  • بررسی نمودن مقادیر ورودی و خروجی
  • قرار دادن یو پی اس جایگزین در اختیار مشتری تا تعمیر کامل در صورت بروز خرابی
  • چک کردن کلیه اتصالات ورودی و خروجی یو پی اس
  • بازرسی فن‌ها و نظافت آن‌ها در صورت لزوم
  • تحویل صورت جلسه تعمیرات و نگهداری و اخذ تاییدیه از کارفرما

بسته به نوع یو پی اس و باتری­‌ها و تجهیزات مورد اتصال، برنامه­‌های سرویس و نگهداری از لحاظ زمانی تغییر می­‌کنند، زیرا بعضی از موارد فقط باید سالانه بررسی شود در حالی که سایر موارد باید به صورت سه ماهه یا حتی ماهیانه بررسی شوند.

مزایای خدمات سرویس و نگهداری یو پی اس گروه کیان صنعت

  • افزایش طول عمر UPS و باتری­‌ها و کاهش هزینه‌­­ها در اثر پیشگیری از خسارات احتمالی
  • مقرون به صرفه بودن خدمات سرویس و نگهداری توسط گروه کیان صنعت در مقایسه با هزینه­‌های انجام آن توسط مشتری (شامل هزینه تجهیزات مورد نیاز و پرسنل فنی)
  • انجام تمام سرویس‌­ها و خدمات یو پی اس مورد نیاز به طور منظم و از پیش برنامه­ ریزی شده و بدون نیاز به پیگیری و تماس از طرف مشتری

خدمات سرویس و نگهداری مناسب را از گروه کیان صنعت دریافت کنید

برای استفاده از خدمات سرویس و نگهداری پیشگیرانه یو پی اس و باتری، گروه کیان صنعت با تجربه سالیان متمادی فعالیت در این زمینه از جمله قرارداد با سازمان انرژی اتمی،شرکت بلند پایه،هوافضای سپاه، بیمارستان میلاد و … می­تواند گزینه مناسبی باشد. تیم با تجربه و متخصص ما بالاترین سطح خدمات یو پی اس را برای تجهیزات برقی شما ارائه می دهد و کسب و کار شما را از خطرات احتمالی مصون می‌دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد قرارداد­های سرویس و نگهداری یو پی اس مناسب برای تجهیزات خود با کارشناسان گروه کیان صنعت تماس بگیرید.

چک لیست نگهداری یو پی اس

چک لیست نگهداری یو پی اس

نکات مهم چک لیست انتخاب و راه اندازی دستگاه  UPS:

تعیین موارد مربوط به فن آوری از نظر :

  • انتخاب آنلاین یا لاینتراکتیو بودن دستگاه
  • تک فاز ، سه فاز و یا سه فاز به تک فاز بودن یو پی اس
  • ترانس بیس (ترانس دار)یا ترانس لس (بدون ترانس)
  • توجه به گسترش آینده و تهیه بستر فنی ضروری

محل نصب دستگاه و شرایط محیط :

  • بررسی حجم و ابعاد سیستم یو پی اس
  • محل نصب دستگاه از نظر استقامت کف ، وجود سقف و غیره
  • بررسی مسیر محل قرار گیری
  • فضای لازم از نظر مساحت
  • بررسی گرد و غبار ، حرارت، رطوبت کم ، تهویه مناسب
  • فضای کافی در اطراف دستگاه برای سرویس یا تعمیرات بعدی
  • عدم رفت و آمد و دسترسی نامناسب

توجه به اندازه و گوناگونی بارهای خروجی یو پی اس :

  • آگاهی دقیق توان مصرف و در نظر گرفتن جریان لحظه ای شدید
  • جداسازی بارهای حساس و غیر حساس از نظر تامین کننده

کابل کشی و تابلو برق :

  • بررسی موجود بودن دو منبع تغذیه
  • بررسی ضرورت وجود تابلو بای پس- پارالل یو پی اس و یا تابلو تغذیه  یوپ ی اس
  • بررسی چگونگی تابلو تغذیه دستگاههای مصرف کننده و بازسازی های لازم
  • توجه به اندازه کابل ورودی و خروجی، مسیر کابل کشی
  • احتیاج به سینی کشی و یا استفاده از Lader

 باتری ups :

  • برآورد بیشترین زمان بی برقی رایج در منطقه
  • توجه به بیشترین و کمترین زمان برق دهی مورد انتظار در بارهای مصرفی مختلف
  • مدیریت هدفمند برق دهی و هزینه باطری
  • بکارگیری از 1 یا چند کابینت باطری بسته به اندازه و تعداد باتری ها ، فضا و چینش
  • بکارگیری از شاخص حجم آمپر ساعت (آمپر ساعت یک باطری ضربدر تعداد)
  • دقت به لوازم جانبی از جمله   ATS-UBS-SNMP-Dry Contact

از خدمات UPS گروه کیان صنعت در غرب تهران می توان به محله های پونک ، جنت آباد ، گیشا ، تهرانسر ، آریاشهر ، طرشت ، شهران ، چیتگر ، فردوس ، شهر زیبا ، آزادی ، ستارخان ، شهرک آپادانا ، حصارک ، کن ، شهرک اکباتان و… اشاره کرد.

از مزایای خدمات پس از فروش یو پی اس گروه کیان صنعت در تهران و خدمات UPS در منطقه غرب تهران می توان به پشتیبانی آنلاین درسریع ترین زمان ممکن اشاره کرد که کارشناسان ما پس ازبررسی موضوع مطرح شده ازطرف مشتری درمورد دستگاه یو پی اس خود درصورت نیازبه حضوردرمحل بلافاصله با تجهیزات کامل و در اسرع وقت حضورپیدا می کنند تا معایب دستگاه را بازبینی و بررسی کنند ودرصورت نیاز به تعمیر، مواردمربوط به آن را برطرف نمایند.
همچنین درصورتی که تعمیر درمحل مشتری امکان پذیر نبود کارشناس نصب باهماهنگی مشتری دستگاه فوق را به محل کارگاه گروه کیان صنعت انتقال میدهد تا کارشناسان واحدتعمیرات مشکلات و خطاهای مربوط به دستگاه یو پی اس را بررسی و برطرف نمایند.

دراین موارد درصورت نیاز مبرم مشتری به دستگاه درصورت امکان یک دستگاه یو پی اس با همان ظرفیت بصورت BACK UP دراختیار مشتری قرار میگیرد تا دستگاه فوق تعمیر گردد که پس از تعمیر و آماده سازی دستگاه ،یو پی اس جایگزین ازمدارخارج و یو پی اس تعمیر شده مشتری درمحل قرار می گیرد.

در تهران با توجه به اینکه تعدادزیادی از ادارات و کارخانجات دولتی و غیردولتی در منطقه غرب تهران و جاده مخصوص و جاده قدیم واقع شده است،لذا گروه کیان صنعت می تواند گزینه مناسبی جهت خدمت رسانی به ارگان ها و شرکت ها جهت سرویس و نگهداری و تعمیرات درزمینه یو پی اس می باشد.
گروه کیان صنعت با 10 سال تجربه درزمینه خدمات یو پی اس و تعمیرات یو پی اس در برندهای مختلف و درظرفیت ها و توان های مختلف 1KVA∼500KVA آماده عقدقرارداد با تمامی مشاغل و ارگان ها بصورت سرویس دوره ای و یا خدمات آنلاین جهت دستگاه های یو پی اس می باشد.
ازجمله موارد خدمات یو پی اس جهت سرویس و نگهداری دستگاه های یو پی اس برای مشتریان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنترل وضعیت پریز برق ضهر و دوشاخه دستگاه
  • کنترل سیم کشی ورودی و خروجی دستکاه
  • بادگیری و تمیزکردن دستگاه یو پی اس
  • وضعیت فن های دستگاه و کابینت باتری و اتصالات آن
  • بررسی وضعیت کانکتور و اتصالات باتری
  • کنترل نمایشگرهای پنل جلو
  • کنترل خازن های باس و اتصالات آن
  • کنترل فیز برق شهر و فیوز باتری و کلید بریکر دستگاه
  • کنترل صحت نصب پلاکت کنترل
  • سنجش شرایط محیطی محل نگهداری دستگاه(دما،گرد وغبار و رطوبت)
  • استانداردبودن مصرف کننده
  • کنترل عملکرد دکمه تست دستکاه یو پی اس
  • بررسی ارت

گروه کیان صنعت با علم و آگاهی از نیاز مشتریان در زمینه فروش یو پی اس،خدمات یو پی اس، راهنمای خرید یو پی اس و همچنین تعمیرات یو پی اس و عیب یابی یو پی اس می تواند مشاور خوبی در این زمینه برای مشتریان محترم خود باشد.
دفترمرکزی گروه کیان صنعت درمنطقه غرب و شمال غرب تهران نهادینه شده است تا بتواند خدمات یو پی اس مناسبی را برای مشتریان خود در این مناطق داشته باشد.
جهت پاسخ به پرسش های مشتریان محترم درزمینه خدمات یو پی اس ، تعمیر UPS و همچنین فروش یو پی اس در برند ها و توان های مختلف لطفا با همکاران ما در گروه کیان صنعت با شماره تماس 44077975-021 تماس حاصل فرمایید،تا همکاران ما درسریع ترین زمان ممکن نیاز شما مشتری محترم را برطرف سازند.

5/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *