علت سوختن یو پی اس چیست ؟

سوختن-یو-پی-اس

سوختن یو پی اس از شایع ترین مشکلاتی است که در تجهیزاتی که این قطعه به کار برده شده رخ می دهد. تعویض این قطعه توسط افراد غیر ماهر می تواند موجب از بین رفتن و معیوب شدن قطعه جدید و اورجینال شود. به همین دلیل باید تعویض قطعه توسط افراد ماهر و سرویسکاران خبره انجام شود.

یو پی اس یک دستگاه الکترونیکی بسیار کاربردی در تجهیزات مختلف است. نصب و راه‌اندازی این قطعه به افراد متخصص نیازمند می باشد و این امر باید جدی گرفته شود چون در غیر این صورت حتی ممکن است در حین تعمیر و یا جایگزینی قطعه جدید جرقه رخ دهد و به شخص آسیب برساند.

دلایل سوختن یو پی اس می تواند مربوط به خود یو پی اس مثل تمام شدن عمر مفید قطعه و یا به دلیل جریانات بیرونی مثل نوسانات جریان برق و یا حتی اتصال مصرف کننده های غیرمتعارف باشد.

 

علت سوختن یو پی اس چیست؟

حداقل امکاناتی که این قطعه در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد تامین انرژی برق بدون وقفه برای تجهیزات متصل به آن است. یو پی اس ها در تجهیزات و وسایلی که نیاز به برق دارند اما نمی توانند به برق شهری متصل شوند گزینه های مناسبی هستند.

چنانچه نصب و راه‌اندازی یو پی اس توسط  فردی که کارشناس نباشد انجام نشود موجب بروز مشکلات زیادی که در نهایت موجب سوختن ups می شود و حتی ممکن است در مواردی موجب آسیب رسیدن به شخص شود.

این مشکلات برای یو پی اس های باتری اکسترنال بیشتر رخ می دهد. در حقیقت درست نبستن سری و موازی این قطعه موجب سوختن شارژر دستگاه می شود. رعایت نکردن برق ورودی و خروجی یو پی اس می تواند علت سوختن ups باشد.

تعمیر یو پی اس از دغدغه های همیشگی کاربران است به دلیل این که قطعه بعد از مدتی همانند سایر لوازم الکتریکی دچار مشکل و خطا می شود و برای برطرف کردن مشکل لازم است با کارشناس یو پی اس تماس بگیرید.

اما مواردی هم وجود دارد که لازم است شخص مصرف کننده در زمان خرابی این قطعه از آن ها مطلع باشد. یو پی اس دارای یک باتری است که به طبع دارای طول عمر محدودی است و باید پس از مدتی تعویض شود در این زمان تنها عوض کردن باتری کفایت می کند.

البته ممکن است خود یو پی اس دچار مشکل شود که در بیشتر مواقع علت سوختن یو پی اس نوسانات شدید در ورودی برق شهر، فیوز یو پی اس یا قطعات شارژر دستگاه است که هزینه تعمیر آن در این زمان ها کم و محدود می باشد. در یو پی اس بخشی به نام آی جی بی تی(IGBT) و قسمت کنترل وجود دارد که در اثر سوختن آن هزینه تعمیر کمی بالاتر از موارد پیشین است اما مطمئن باشید از هزینه جایگزینی و خرید یو پی اس اورجینال ارزانتر است.

 

 اجزای اصلی ups

  • باتری یو پی اس
  • شارژر یو پی اس
  • مبدل(inverter)
  • رکتیفایر

 

 دلیل سوختن یو پی اس

 دلیل-سوختن-یو-پی-اس

خاموشی: اگر برق تجهیزات شما به طور کلی قطع شود در این حالت خاموشی رخ داده که  این امر به دلیل افزون شدن بار شبکه برق، رعد و برق، زلزله و غیره است.

موج بلند: زمانی که ولتاژ در مدت کوتاهی در منبع تغذیه دستگاه افزایش می یابد. از دلایل این امر خاموش شدن موتورهای بزرگ الکتریکی دارای بار است.

سوختن: هنگامی که برای طولانی مدت ولتاژ در منبع تغذیه کم می شود. علت این امر مربوط به روشن شد دستگاه هایی است که بار الکتریکی زیادی دارند.

 

مشکلات و راه حل های یو پی اس

هنگامی که تمام تجهیزات اتصال دهنده سالم و درست باشند اما یو پی اس همچنان خاموش باشد می توان دلیل آن را انتخاب یو پی اس نامناسب با توان دستگاه شما دانست.

ممکن است دستگاه یو پی اس در زمان خاصی کار نکند و باتری شارژ نشود. این باتری ها باید هر سه ماه یکی بار شارژ و دشارژ شوند. در صورت عدم شارژ و دشارژ این باتری ها در زمان مناسب، کارکرد سیستم یو پی اس با مشکل روبرو می شود. ادامه این روند از دلایل سوختن ups است که هزینه زیادی را به همراه دارد.

 

گروه کیان صنعت مجموعه ای از زبده ترین تعمیرکاران یو پی اس

این مجموعه از بهترین و معتبر ترین شرکت های تعمیر باتری یو پی اس و تولیدکننده و فروش ماشین آلات صنعتی در کشور است که بیش از 10 سال سابقه ارائه خدمات ماشین ها و قطعات مختلف به مشتریان خود را دارد.

مجموعه مهندسی و طراحی گروه کیان صنعت در امر طراحی، ساخت و تولید ماشین آلات صنعتی با بهره‌گیری از دانش روز و کادر متخصص محصولات تولیدی خود را با کیفیت بالا و قیمتی مناسب تر از دیگر رقابا و با توجه به تکنولوژی روز دنیا به مشتریان خود عرضه می کند و در سال های اخیر توانسته محبوبیت زیادی در بین مجموعه های داخلی کسب کند. این مجموعه فروش محصولات را پایان کار رسالت خود نمیداند بلکه آن را شروع تعهدی جدید برای مشتریان خود می‌داند.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *