علت بوق زدن یو پی اس چیست؟

بوق زدن یو پی اس

باتری‌های یو پی اس یکی از منابع ذخیره انرژی هستند که در شرایط اضطراری کاربرد بسیار خوبی دارند. اما این باتری‌ها در برخی مواقع دچار مشکلاتی می‌شوند و باید در اسرع وقت نسبت به رفع این مشکلات اقدامات موثر صورت گیرد. به طور معمول یو پی اس در خارج از دید مستقیم قرار دارد و برای اطلاع از مشکلات و موارد موجود، از هشدارهایی مانند بوق استفاده می‌شود. بوق زدن یو پی اس یکی از مواردی است که می‌تواند بیانگر مشکل در این دستگاه باشد. در این مطلب به بررسی علت بوق زدن یو پی اس اشاره می‌شود. بنابراین اگر از علت بوق زنی دستگاه یو پی اس خود اطلاعی ندارید، حتما این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

دلیل بوق زدن یو پی اس

بررسی علت بوق زدن یو پی اس

باید بدانید که صداهای هشداری که از دستگاه یو پی اس شنیده می‌شود کاملا عادی بوده و بیانگر عملکرد درست و بدون عیب دستگاه است. اما گاهی این صدای هشدار به شکل بوق و به صورت غیرعادی بوده و باید آن را جدی گرفت. این که بوق غیرعادی این دستگاه به چه معنی است و باید چه کاری برای رفع آن انجام داد موضوع بسیار مهمی است؛ اما برای این موضوع ابتدا باید نوع بوق را شناسایی کنید.

در زیر تمام صداهای بوقی که از دستگاه یو پی اس شنیده می‌شود را معرفی کرده و علت بوق زدن یو پی اس در هر حالت را بررسی می‌کنیم. در این صورت شما می‌توانید در مواقعی که دستگاه با مشکل جدی روبرو شده است، به سرعت وارد عمل شده و از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کنید.

4 بوق در هر 30 ثانیه و 1 بوق در هر 5 ثانیه

علت بوق زدن یو پی اس در چنین حالتی کار کردن دستگاه با قدرت باتری است. در واقع زمانی که ولتاژ واردشده به دستگاه‌های شما ایمن نباشد، یو پی اس به وضعیت باتری تغییر حالت می‌دهد. گفتنی است در این حالت مشکل خاصی به وجود نمی‌آید و دستگاه سعی می‌کند که انرژی مورد نیاز دستگاه‌های متصل به خود را تامین کند. در صورت بروز مشکلات جزئی، به دفعات کم صدای بوق در این حالت را خواهید شنید.

دلایل مختلف بوق زدن یو پی اس

بوق مداوم

در این حالت یو پی اس در وضعیت باتری ضعیف قرار گرفته است. اگر در حال استفاده از نرم افزار مخصوص مدیریت APC باشید، در این حالت دستگاه به صورت خودکار خاموش خواهد شد.

بوق ثابت با روشن شدن LED OVERLOAD

علت بوق زدن یو پی اس در این حالت وجود بار اضافی است. درحقیقت وقتی بوق یو پی اس به صورت ثابت به گوش می‌رسد و همچنین به طور همزمان LED OVERLOAD هم روشن می‌شود اضافی باری روی دستگاه وجود دارد که برای رفع آن باید ابتدا دستگاه را خاموش کنید. سپس باید تمام تجهیزات متصل به آن را جدا کنید. در ادامه باید یو پس اس از برق جدا شده و دکمه خاموش روشن را فشار دهید. در این حالت دو بوق از دستگاه شنیده می‌شود که باید قبل از اتمام بوق دوم دستتان را از روی دکمه خاموش و روشن بردارید. سپس یو پی اس بدون مشکل کار را ادامه می‌دهد.

بوق ممتد یو پی اس

علت بوق زدن یو پی اس به صورت ممتد

اگر باتری یو پی اس به صورت ممتد شروع به بوق زدن کرد، ممکن است دلایل مختلفی برای آن وجود داشته باشد. وجود بار اضافی روی یو پی اس یکی از دلایل اصلی این هشدار است که با ادامه این شرایط انرژی یو پی اس به طور چشمگیری کاهش می‌یابد. همچنین دلایل دیگری برای این موضوع وجود دارد که در ادامه به این موارد اشاره می‌شود.

دلیل بوق ممتد ممکن است بیش از حد بودن فرکانس ورودی باشد؛ در این حالت یو پی اس نمی‌تواند انرژی خروجی مورد نیاز را تامین کند و مشکل به صورت هشدار بوق ممتد اعلام می‌شود. اگر انرژی الکتریکی ورودی به دستگاه نیز بیش از اندازه باشد، یو پی اس به باتری انتقال می‌یابد. حتی ممکن است در این حالت به خرید باتری نیز نیاز شود. ضعیف شدن باتری یو پی اس نیز خود را با این هشدار نمایان می‌کند. در این حالت قبل از آن که باتری خاموش شود چنین هشداری ایجاد می‌شود و شما باید در سریع‌ترین زمان سیستم عامل خود را خاموش کرده که از حذف اطلاعات خود جلوگیری کنید. در ادامه باید به رفع مشکل پرداخت.

چگونگی خاموش کردن و رفع علت بوق زدن یو پی اس

در انتهای بحث بررسی علت بوق زدن یو پی اس باید به چگونگی خاموش کردن این صداها نیز اشاره کنیم. بیشتر دستگاه‌های یو پی اس به صورت خودکار هر 14 روز یکبار تست را برای بررسی عملکرد باتری انجام می‌دهند. اگر باتری در تست عملکرد خوبی نداشته باشد، چراغ مربوط به تعویض باتری روشن می‌شود. همچنین باید گفت که اگر قصد قطع کردن صدای یو پی اس را دارید باید در ابتدا دکمه MUTE را برای مدت 5 ثانیه نگه دارید که این صدا به طور کامل قطع شود. برای راه‌اندازی مجدد صدای بوق دستگاه یو پی اس نیز نیاز است که مجددا به مدت 5 ثانیه این دکمه را نگه دارید.

جمع‌بندی

بوق زدن یو پی اس می‌تواند دلایل عادی و طبیعی داشته باشد و همچنین بیانگر مشکل جدی باشد. بنابراین حتما اگر از دستگاه‌های یو پی اس برای تامین انرژی تجهیزات مختلف خود در محیط‌های مختلف استفاده می‌کنید، باید نسبت به هشدارها و نشانه‌های آن مطلع باشید. در این مطلب به بررسی علت بوق زدن یو پی اس در حالت‌های مختلف پرداخته شد. شما می‌توانید برای راهنمایی‌های بیشتر از طریق راه‌های ارتباطی موجود با کارشناسان ما در تماس باشید و پاسخ سوالات خود را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید.

به این مطلب امتیاز دهید...

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *