علت روشن نشدن یو پی اس چیست؟

روشن-نشدن-یو-پی-اس

همانطور که می دانید یو پی اس از دستگاه های الکترونیکی در برابر خطرات الکتریکی محافظت می کند. اما گاهی اوقات کاربران با مشکل روشن نشدن یو پی اس مواجه می شوند. برای جلوگیری از آسیب دیدن دستگاه های الکترونیکی بهتر است که همه کاربران با دلایل روشن نشدن یو پی اس آشنایی کامل داشته باشند. در این مقاله می خواهیم به این سوال کاربران که ” روشن نشدن یو پی اس چه دلیلی دارد؟ ” پاسخ دهیم.

 

اجزای تشکیل دهنده ups

اجزای-تشکیل-دهنده-ups

یو پی اس از اجزایی تشکیل شده است که عبارتند از:

باتری های ups که انرژی مورد نیاز در صورت قطعی برق را تامین می کنند. یکسو کننده، جهت شارژ باتری و تامین انرژی مورد نیاز ups جریان متناوب را به جریان مستقیم تبدیل می کند.

در صورت بروز مشکلات روشن نشدن یو پی اس بهتر است کاربران ابتدا به سراغ باتری یو پی اس بروند. زیرا ممکن است که بخاطر مشکلات بوجود آمده در باتری یو پی اس روشن نشود‌.

نرم افزار خاموش شدن خودکار که همراه یو پی اس می باشد و باید روی دستگاه محاسباتی که ups به آن متصل است، نصب شود و در صورت قطعی برق به صورت خودکار خاموش می شود.

اما در این میان باتری مهمترین جزء یو پی اس است. زیرا اگر باتری درست کار کند می توانید با استفاده از یو پی اس دستگاه های صنعتی و لوازم جانبی کامپیوتر مانند چاپگر واحد مرکزی و یا حتی کامپیوتر خود در صورت قطع مکرر برق محافظت کنید. اما اگر مشکل روشن نشدن یو پی اس داشته باشید و به موقع آن را برطرف نکنید، امکان دارد دستگاه های شما در اثر قطعی برق آسیب ببینند.

 

جنس باتری های یو پی اس

همانطور که قبلا اشاره کردیم باتری های یو پی اس از جنس های مختلفی ساخته شده و به بازار عرضه می‌ شوند که این جنس ها عبارتند از:

  • اسید سرب
  • نیکل کادمیوم
  • لیتیومی
  • سیلور آلکالین

کاربران می‌ توانند با توجه به نوع ups خود هر یک از این نوع باتری ها را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهند. اما اگر نسبت به اهمیت نقش یو پی اس بی تفاوت باشند و در هنگام روشن نشدن ups سریعا درصدد رفع این مشکل برنیاید، ممکن است دستگاه های صنعتی یا خانگی آنها در برابر قطعی بریدگی های کوچک و نویز های الکتریکی و تغییرات سطح ولتاژ آسیب جدی ببینند.

اما شما می توانید با صرف هزینه تعمیر یو پی اس فیلتر و ولتاژ برق را تنظیم کنید و دستگاه های خود را در برابر حوادث ایمن سازید. بنابراین برای رفع ایراد روشن نشدن یو پی اس می توانید به کارشناسان ما در گروه کیان صنعت تماس بگیرید.

این افراد در زمینه تعمیرات و عیب یابی انواع سیستم های یو پی اس آموزش دیده اند. کارشناسان ما در اسرع وقت خود را به شما می رسانند و دلیل روشن نشدن یو پی اس را پیدا کرده و به تعمیر باتری یو پی اس آن می پردازند.

 

بررسی دلایل روشن نشدن یو پی اس

 دلایل-روشن-نشدن-یو-پی-اس

باتری مهمترین جز سیستم یو پی اس است و از نظر نوع نگهداری به دو دسته تقسیم می شود. باتری هایی که نیاز به مراقبت کمتر دارند و باتری هایی که بدون نیاز به مراقبت هستند.

اولین فاکتور در خصوص علت روشن نشدن یو پی اس می تواند، قطع شدن باتری باشد. اگر باتری خراب شود یا به طور کامل تخلیه گردد به هیچ وجه ممکن روشن نخواهد شد اما اگر از باتری های مناسب استفاده کنید هیچگاه با این مشکل مواجه نخواهید شد.

از دیگر دلیل روشن نشدن ups می توان کیفیت پایین قدرت ورودی را ذکر کرد. بنابراین اگر برق ورودی به دستگاه خارج از پارامترهای عملیات آنلاین باشد سیستم ups روشن نخواهد شد.

در جواب به این سوال کاربران که چرا یو پی اس روشن نمی شود می توانیم دلیل دیگری نام ببریم. این دلیل خاموش بودن input breakers است. بنابراین کاربران باید با چک کردن پنل عقب از روشن بودن این گزینه مطمئن شوند. اگر این گزینه خاموش باشد ups روشن نخواهد شد.

 

نتیجه گیری

یو پی اس سیستمی است که دستگاه های الکترونیکی خانگی و صنعتی را در هنگام قطعی برق و سایر اختلالات برقی پشتیبانی و محافظت می کند. همه کاربران در هنگام خرید یو پی اس باید به نوع باتری آن توجه داشته باشند. زیرا بروز هر گونه ایراد در باتری منجر به مشکل روشن نشدن ups خواهد شد.

باتری های قابل استفاده در سیستم ups انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها در موارد خاص مورد استفاده قرار می گیرند. مشتریان می توانند با برقراری ارتباط با کارشناسان ما در گروه کیان صنعت ضمن کسب اطلاعات در مورد انواع یو پی اس، در مورد روشن نشدن یو پی اس نیز مطلع شوند.

 

سوالات متداول در خصوص روشن نشدن ups :

1. دلایل روشن نشدن ups چیست؟

• قطع شدن باتری • کیفیت پایین قدرت ورودی • خاموش بودن input breakers

2. برای رفع ایراد روشن نشدن یو پی اس باید چه کار کنیم؟

از آنجایی که یو پی اس در محافظت از دستگاه های الکترونیکی نقش مهمی ایفا می کند باید بلافاصله بعد از مشاهده مشکل روشن نشدن یو پی اس به افراد متخصص مراجعه کنیم.

3. آیا فرد خود به تنهایی می تواند، یو پی اس را تعمیر کند؟

خیر فرد خود نمی تواند ایراد روشن نشدن ups را برطرف کند. شما می توانید جهت برطرف کردن مشکل یو پی اس خود در کوتاهترین زمان ممکن با کارشناسان ما تماس بگیرید.

5/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *