علت شارژ نشدن باتری یو پی اس

شارژ-نشدن-باتری-یو-پی-اس

یو پی اس وسیله ای است که به هنگام قطعی برق دستگاه های الکترونیکی را از خطر خراب شدن محافظت می کند‌. بدین ترتیب ups یک منبع تغذیه بی وقفه است که برق مورد نیاز دستگاه ها را تامین می کند. کار اصلی باتری یو پی اس ذخیره انرژی الکتریکی است که در زمان قطعی برق نیروی مورد نیاز برای به جریان انداختن دستگاه های الکتریکی را تامین می کند. اما گاهی اوقات کاربران با مشکل شارژ نشدن باتری یو پی اس مواجه می شوند. سازندگان باطری با توجه به عملکرد آن و در نظر گرفتن شرایط مصرفی دلایلی را برای این مشکل پیش بینی کرده اند.

 

اهمیت استفاده از یو پی اس

یو پی اس یک منبع تغذیه بی وقفه است. این دستگاه مخصوصاً برای محافظت از دستگاه های کامپیوتری در برابر خطرات الکتریکی مانند قطعی برق، اضافه ولتاژ، کم ولتاژ و… کاربرد دارد. یو پی اس در قالب یک جعبه ارائه شده است که آن را بین شبکه برق و دستگاهی که نیاز به محافظت دارد قرار می دهند. بعضی اوقات کاربران با مشکل شارژ نشدن یو پی اس برخود می کنند. شارژ نشدن باتری ups می تواند علل مختلفی داشته باشد‌. اما قبل از اینکه بخواهیم علت های شارژ نشدن را بیان کنیم، بهتر است بدانیم که ups  دستگاه های الکترونیکی را در مقابل چه خطراتی ایمن نگه می دارد.

 

یو پی اس دستگاه‌ های الکترونیکی ما را در مقابل چه خطراتی ایمن می کند؟

اهمیت-شارژ-نشدن-یو-پی-اس

یو پی اس دستگاه های ما را در زمان های مختلف به علت اختلالات برقی یا قطعی برق از آسیب دیدن و خراب شدن محافظت می کند‌. اما در این قسمت از مقاله می خواهیم به اهمیت حل مشکل شارژ نشدن یو پی اس اشاره کنیم.

 

ریز برش های الکتریکی

به عنوان مثال اگر در حال کار بر روی کامپیوتر باشید و ناگهان قطعی برق اتفاق بیفتد در این صورت با استفاده از ups میتوانید از مطالب خود که بر روی رایانه کار کرده‌اید اما هنوز آنها را به مرحله ثبت نرسانده اید، محافظت کنید.

در اینصورت تصور کنید که یو پی اس نیز به علت نداشتن شارژ از کار بیفتد. این امر باعث می شود همه اطلاعات شما از دست خواهد رفت. پس باید مشکل شارژ نشدن باتری یو پی اس را جدی بگیرید.

 

قطعی برق بلند مدت

در اینجا است که باتری تعبیه شده در یو پی اس اهمیت خود را نشان میدهد. با یک یو پی اس مناسب می توانید تا ۳۰ دقیقه انرژی را ذخیره کنید و با استفاده از آن قبل از اینکه رایانه خاموش شود اطلاعات خود را ثبت کنید.

اگر یو پی اس شما ایراد داشته باشد و به هر دلیلی شارژ نشود، شما با مشکل بزرگی مواجه خواهید شد. در اینگونه موارد شما باید از افراد متخصص برای رفع ایراد شارژ نشدن باتری یو پی اس کمک بگیرید.

کارشناسان ما در زمینه عیب یابی و رفع ایرادات مربوط به یو پی اس و تعمیرUPS آموزش های تخصصی دیده اند. این افراد می توانند در سریعترین زمان ممکن مشکل یو پی اس شما را برطرف سازند.

 

اضافه ولتاژ

تغییر ولتاژ حتی اگر به اندازه یک ثانیه ایجاد شود به لوازم جانبی متصل شده به کامپیوتر آسیب برساند. در این صورت با استفاده از یو پی اس می توانید این خطر را از بین ببرید.

اما تصور کنید که شما یو پی اس مناسب تهیه کرده اید اما باتری آن شارژ نمی شود. در این حالت با داشتن یو پی اس دستگاه های شما آسیب خواهند دید پس بهتر است که در اولین فرصت بعد از مشاهده شارژ نشدن باتری های یو پی اس به سراغ افراد متخصص بروید.

 

علل شارژ نشدن باتری یو پی اس

علل-شارژ-نشدن-باتری-یو-پی-اس

دلایل شارژ نشدن باتری یو پی اس عبارتند از:

گذشت زمان

طراحان باتری با توجه به عملکرد و نوع باتری بازه زمانی مشخصی را برای عمر مفید آن تعیین می‌کنند اما بعضی از افراد به این موضوع توجه نمی کنند و برای مدت طولانی از باتری استفاده می کنند بدین ترتیب شایع ترین دلیل شارژ نشدن باتری یو پی اس گذشت زمان است.

خراب شدن شارژر باتری

همچنین خراب شدن شارژر باتری نیز می تواند دیگر علت شارژ نشدن باتری یو پی اس باشد. با خرابی شارژر جریان برق به باتری نمی ‌رسد و در صورت بروز قطعی برق دستگاه الکترونیکی با مشکل مواجه می ‌شود.

ذخیره سازی نامناسب

طبق توصیه طراحان باتری ها نیاز به مراقبت و نگهداری دارند. اگر از آنها در شرایط مناسب نگهداری نشود دچار مشکل می شوند. ذخیره سازی نامناسب از دیگر علت شارژ نشدن باتری ups است.

 

سوالات متداول در خصوص مشکل شارژ نشدن باتری یو پی اس

علل شارژ نشدن باتری یو پی اس چیست؟

• گذشت زمان • خرابی شارژر باتری • ذخیره‌سازی نامناسب • از بین رفتن ذخیره باتری

چگونه می توانیم مشکل شارژ نشدن باتری یو پی اس را حل کنیم؟

به هنگام مشاهده مشکل شارژ نشدن باطری ups بهتر است به متخصصین مراجعه کنید. کارشناسان ما در گروه کیان صنعت با استفاده از تکنیک های خاص ایراد باتری یو پی اس شما را شناسایی کرده، سپس آن را تعمیر می کنند.

اگر مشکل شارژ نشدن باتری یو پی اس را حل نکنیم چه اتفاقی می‌ افتد؟

اگر بلافاصله بعد از مشاهده ایراد در باتری یو پی اس اقدام به رفع آن نکنید. ممکن است در اثر اختلالات برقی دستگاه‌ های الکترونیکی شما آسیب جدی ببیند.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *