فعال شدن یک یو پی اس در حالت اضطراری

فعال شدن یک یو پی اس در حالت اضطراری

فعال شدن یک یو پی اس در حالت اضطراری


فعال شدن یک یو پی اس در حالت اضطراری

برای تامین حفاظت شبکه خود در برابر صدمات احتمالی می‌توان روش‌های متنوع و گااها ارزانتری را استفاده کرد اما هیچبرای تامین حفاظت شبکه خود در برابر صدمات احتمالی می‌توان روش‌های متنوع و گااها ارزانتری را استفاده کرد اما کدام از آنها مزیت استفاده از یو پی اس را ندارند.استفاده از UPS ممکن از هزینه بر و گاها بدون الزام به نظر برسد اما از آنجا که تجیزات نرم افزاری و سخت افزاری امروزی اغلب دارای قیمت بالایی هستند، استفاده از UPS ها عقلانی به نظر می‌رسد.
روش کلی کارکرد یک یو پی اس (UPS) در ساده‌ترین حالت به این صورت است که وسایل شما در حالت عادی از برق شهر AC تغذیه می‌کنند و همزمان باتری های یو پی اس (UPS) از طریق یک یکسو کننده با تبدیل برق AC به DC باتری ها را شارژ می‌کند، به محض اینکه برق شهری AC قطع شود و یا کیفیت آن توسط یو پی اس (UPS) استاندارد تشخیص داده نشود، اینورتر که در داخل یو پی اس (UPS) قرار دارد با تبدیل برق DC باتری ها به برق AC توان مورد نیاز وسایل شما را فراهم می‌کند.
شکل زیر نحوه عملکرد بخش تبدیل برق AC به DC و بالعکس را نشان می‌دهد.
فعال شدن یک یو پی اس در حالت اضطراری
یو پی اس (UPS) ها در توان ها و اندازه‌های متفاوتی در بازار وجود دارند. واحد اندازه‌گیری یو پی اس (UPS)، VA یا ولت آمپر (حاصلضرب ولتاژ در جریان خروجی) می‌باشد، هرچه VA ولت آمپر یک یو پی اس (UPS) بیشتر باشد توانایی راه اندازی تجهیزات بیشتری را در هنگام قطعی برق دارا خواهد بود .
از طرفی هر چه تعداد بیشتری باتری در یو پی اس (UPS) به کار گرفته شده باشد مدت زمان برق دهی در هنگام قطعی برق شهر، بیشتر خواهد بود. یو پی اس (UPS) های مختلف دارای ویژگی های گوناگون مانند آلارم های هشدار به هنگام بروز خطا یا اضافه بار، نرم افزارکنترل کامپیوتر به منظور ذخیره کردن اطلاعات و خاموش کردن کامپیوتر و امکانات دیگر می‌باشند.
جهت اطلاعات بیشتر درزمینه برآورد یو پی اس مورد نیاز بامشاورین ما در گروه کیان صنعت تماس بگیرید.
شرایطی که ممکن است باعث فعال شدن یک یو پی اس (UPS) شوند به شرح زیر می‌باشند:
  •   قطع برق شهر (Black Out)
در صورت بروز چنین مشکلی یو پی اس (UPS) تا زمانی توان باتری ها اجازه دهند توان مورد نیاز تجهیزات را فراهم خواهند کرد.
  • کاهش ناگهانی ولتاژ (Power Sag)
این پدیده معمولا بر اثر راه اندازی الکترو موتورها در شبکه برق حاصل می‌شوند و باعث خطای عملکرد،Reset  شدن سیستم های کامپیوتری و …. می شوند، در صورت بروز چنین پدیده ای ، یو پی اس (UPS) به صورت لحظه ای عمل کرده و توان مصرفی تجهیزات را از باتری تامین می کند و پس از رفع اشکال در برق شهر، به وضعیت عادی باز می گردد.
  • افزایش شدید و ناگهانی ولتاژ (Spike & Surge)
افزایش شدید و ناگهانی ولتاژ (Spike & Surge)
این پدیده معمولا در اثر رعد و برق در شبکه برق به وجود می‌آید و باعث می‌شود که ولتاژ شبکه تا چند برابر حد نامی خود افازیش یابد، بدین منظور از مدارهای محافظتی در یو پی اس (UPS) برای جلوگیری از آسیب دیدن تجهیزات استفاده شده است.
  • افزایش طولانی مدت ولتاژ(Over Voltage)
اگر این پدیده برای مدت طولانی در شبکه وجود داشته باشد می‌تواند باعث آسیب دیدن برخی تجهیزات شود که در این حالت یو پی اس (UPS) شرایط را غیراستاندارد تشخیص داده و از باتری ها برای تامین برق تجهیزات استفاده خواهد کرد.
باید متذکر شد برای چنین شرایط نیز افزایش و یا کاهش ولتاژ در شبکه می‌توان از استابلایزر(Stabilize ) برای تثبیت ولتاژ استفاده کرد.
  • نویز(Noise)
معمول ترین چیزی که با آن در شبکه های برق روبرو هستیم نویز می‌باشد که می‌تواند باعث اخلال در کار تجهیزات شود.  برای پیشگیری از این مشکل در یو پی اس (UPS) ها بخشی به نام فیلتر در نظر گرفته می شود تا اثرات ناشی از نویز و تداخل آن تا حد زیادی کاهش دهد.
بارها شده که قطعی برق مشکلات زیادی برایتان بوجود اورده ؟ نگران نباشید! زیرا با دستگاه UPS – برق اضطراری راه حل ساده ای برای حل این مشکل ایجاد شده.
با توجه مشکلات و اختلالاتی که قطع برق خصوصا در تابستان در عملکرد برخی از ماشین های صنعتی ، اداری و خانگی بوجود می آورد، تهیه  تجهیزات برق اضطراری و UPS از مهمترین اقداماتی است که افراد می توانند انجام دهند!
UPS مخفف عبارت Uninterruptible power supply بوده که وظیفه اصلی آن تامین برق مورد نیاز در زمان قطع برق شهر بدون وقفه می باشد.
هر یک از انواع مختلف سیستم های برق اضطراری دارای مزایا یا معایب خاص خود هستند به عنوان مثال مدل آنلاین که دارای قابلیت های حذف نویز و تصحیح سطح ولتاژ در اکثر مدل ها و کیفیت و حساسیت بسیار بالاست و حتی در صنایع نظامی کاربرد دارد، دارای مصرف داخلی بالا و عمر کوتاه تر به دلیل ایجاد حرارت بیشتر و سیستم خنک کنندگی قویتر میباشد.
لذا انتخاب نوع درست یو پی اس با ظرفیت مناسب امری بسیار مهم در کاهش هزینه های آتی و برآورد نیازهای مشتریان خواهد بود.

 شما میتوانید برای کسب مشاوره فنی و عیب یابی یو پی اس همچنین خرید یو پی اس و خرید باتری ups , راهنمای خرید یو پی اس در ظرفیت مورد نیاز با گروه کیان صنعت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *