مکان مناسب برای یو پی اس

شرایط آب و هوایی مناسب برای یوپی اس

مکان مناسب برای یو پی اس

مکان منایب برای یوپی اس

مکان استاندارد برای یک یو پی اس چه اهمیتی دارد؟
1-  مکان نصب یو پی اس باید تمیز و فاقد از گرد و خاک باشد از آنجایی که کانکتورهای الکتریکی استفاده شده در دستگاههای یو پی اس و ادوات الکترومکانیک مثل فن و کلیدهای گردان و… نسبت به گرد و خاک حساس هستند باید محل نصب دستگاه فاقد از گرد و خاک باشد . نیز این گرد و خاک پس از قرار گرفتن بر روی ادوات قدرت از تبادل حرارتی آنها کم و در نهایت طول عمر یو پی اس را کم میکند.
2-  خوب است یو پی اس را در محل افقی قرار دهید . و نیز از استحکام مکانیکی محل نصب یو پی اس و عدم سقوط آن اطمینان یابید.
3-  در پیرامون دستگاه یو پی اس ، شکاف هایی جهت تهویه هوا ساخته شده بنابرین باید حداقل فاصله ادوات مجاور برای دستگاههای تا 5 کیلو ولت آمپر  20cm،  و برای یو پی اس  با توان بین 5KVA  تا 15 کیلو ولت آمپر ، 40cm  و برای دستگاههای بزرگتر 80cm  در نظر گرفته شود .
4-  در محل های مرطوب یا جایی که احتمال ریختن آب بر روی آن وجود دارد نصب نکنید .
5-  UPS در محلی باشد که دمای آن کمتر از 40 درجه و باطریها در محلی نصب شود که دمای آن کمتر از 30 درجه باشد برای یو پی اس دارای باطری داخلی دمای محیط بایستی کمتراز 30 درجه باشد . در صورت رعایت نکردن محدوده دمایی بالا عمر UPS و باتری به شدت کاهش میابد.
6-  اگر UPS در محیط دارای رطوبت از سطح زمین نصب می شود.
محل نصب باید دارای ارتفاع حداقل 30cm  (دارای پایه) از سطح زمین باشد .
7-  از قرار دادن هرگونه وسایلی بر روی UPS  جداً خودداری کنید . قرار دادن وسیله خارجی ، تبادل حرارتی بین یو پی اس و محیط را کم و طول عمر دستگاه یو پی اس و باطری را کاهش می دهد.
8-  به هنگام تمیز کردن  دستگاه یو پی اس دقت کنید:
سوییچ روشن ، خاموش ، تست و دیگر سوییچ  و فیوزهای جلو و عقب دستگاه بصورت اتفاقی از حالت عادی خود خارج نشوند .
9-  سیم کشی دستگاههای مصرف کننده توسط مهندسان  و بصورت از هم جدا برای هر یو پی اس انجام شود.
10-  از آنجایی که داخل دستگاه یو پی اس  ولتاژهای زیادی که برای انسان پر خطر هستند موجود است :
از باز کردن درب دستگاه خودداری کنید.
در صورت نیاز به سرویس با فروشنده و یا تعمیرکار مجاز دستگاه تماس بگیرید .
11- دقت کنید به خروجی دستگاه یو پی اس  پرینتر لیزری ، پرینترهای سوزنی A3 ، کولر گازی ، پول شمار ، مهتابی ، جاروبرقی ، سماور و بصورت کلی دستگاههای دارای مصرف بالا وصل نشود .
12- از دست زدن به فیوز و کلیدهای داخل تابلوی یو پی اس خودداری کنید . دقت داشته باشید که درب تابلوی یو پی اس همواره بسته و دسترسی به داخل آن فقط توسط افراد فنی و مهندسان مربوطه امکان پذیر می باشد.
جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط نگهداری و محل  یو پی اس با همکاران ما در گروه کیان صنعت تماس حاصل فرمایید.
  1. ارتباط محل نصب و شرایط محیطی بر انتخاب یو پی اس
از دیگر عوامل تاثیر گذار در انتخاب یو‌ پی اس شرایط محیطی و محل نصب آن است. محل نصب UPS باید دارای سیستم تهویه مناسب و همچنین فضای کافی جهت انجام عملیات تعمیر و نگهداری باشد که سبب افزایش کارایی و طول عمر دستگاه و باتری‌ها می‌شود.
محل مناسب برای یو پی اس و باتری باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟
  1. فضای موجود کافی باشد .
  2. سطح زمین توان تحمل وزن دستگاه را دارا باشد.
  3. نصب دستگاه باعث ایجاد مزاحمت برای کارکنان یا اختلال در کارها نشود.
  4. شرایط محیطی مکان انتخابی مناسب باشد (حرارت ایده آل برای باتری 20◦C تا 25◦C و حرارت کارکرد UPS 0 – 40 ◦C می باشد و رطوبت بین 90% – 20% باشد نویز محیط زیاد نباشد که روی کارکرد UPS تاثیر بگذارد
  5. تجهیزات ایمنی جهت دسترسی آسان به یو پی اس فراهم باشد.
  6. نصب یو پی اس نباید برجریان هوا و شرایط محیطی تجهیزات تاثیری بگذارد .
  7. سعی شود کلیدها و ابزار سوئیچ و کنترل یو پی اس در یک مکان باشد .
  8. در محل انتخاب شده برای نصب یو پی اس؛جای امنی برای تعبیه باتری وجود داشته باشد .
یو پی اس ها دستگاههای الکترونیکی که دارای بردهای الکترونیکی و باتری یو پی اس می باشند که ضرورتا در محیط مناسبی راه اندازی می شوند توصیه ای که برای استفاده کنندگان از دستگاه یو پی اس می شود این است که قبل از خرید یو پی اس شرایط آب و هوایی مناسب برای یو پی اس و محل مناسب برای کارکرد یو پی اس را مهیا نمایند.

دمای مناسب برای یوپی اس و باتری

در بحث نگهداری باتری یو پی اس گفتیم که قبلا توضیح دادیم دمای مناسب و عاری از رطوبت ضروری می باشد که دمای محیط و رطوبت محیط باید برای دستگاه یو پی اس نیز رعایت شود.
اصول شرایط نگهداری یو پی اس در آب و هوای مختلف
در بسیاری از موارد به عینه مشاهده شده در شهر های شمالی کشور از شرکت در خواست یو پی اس نموده و بعد از نصب و راه اندازی یو پی اس بعد از مدت کوتاهی به علت رطوبت هوا در شهرهای شمالی کشور مثلا مشهد، رشت یو پی اس دچار مشکل شده است.
شرکت تکاانرژی نیز برای یو پی اس در شمال یا همان یو پی اس در رشت یا یو پی اس در گرگان یا یو پی اس در ساری پیشنهاداتی را ارائه می نماید شامل و شهرهای دارای رطوبت بالا نیز می شود.
شرایط آب و هوایی مناسب برای یو پی اس
این راهکار به این ترتیب می باشد مثلا یو پی اس در رشت نصب می شود قبل از نصب یو پی اس در رشت کارشناسان گروه کیان صنعت با هماهنگی مشتری ضرورتا از محل نصب یو پی اس بازدید می کنند و اگر محیط نصب یو پی اس مناسب نباشد راهکار را برای مشتری ارائه می نمایند که در آینده تداخلی در کارکرد یو پی اس پیش نیاید
کشور ما دارای آب و هوای متفاوت می باشد و شرایط در اکثر شهرها متفاوت می باشد مثلا در شهرهایی مثل بندر عباس و بوشهر هم رطوبت و هم دمای بیش از اندازه وجود دارد کارکرد یو پی اس در بندرعباس و یو پی اس در بوشهر بسیار متفاوت می باشد و استاندارد های و محیط کاری یو پی اس در این شهرها باید بیشتر رعایت شود.

شرایط آب و هوایی مناسب برای یوپی اس

جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط نگهداری و محل  یو پی اس و راهنمای خرید یو پی اس و عیب یابی یو پی اس و خرید باتری ups با همکاران ما در گروه کیان صنعت تماس حاصل فرمایید.
5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *