یو پی اس چگونه کار می کند؟

نحوه کار یو پی اس

برای اینکه با نحوه کار یو پی اس، چگونگی کارکرد، عملکرد و نحوه خرید یوپی اس آشنا شوید، ابتدا باید اطلاعاتی در رابطه با این دستگاه ها به دست آورید. یو پی اس (UPS) که به نام منبع تغذیه نیز شناخته می گردد، دستگاه الکتریکی است که در هنگام قطعی برق به آنلاین ماندن برنامه های حساس کمک فراوانی می نماید. این وسیله با توجه به کاربردهایی که از خود ارائه می دهد، در سازمان و شرکت ها جزء ضروری ترین ابزار محسوب می شود. در ادامه با طرز کار دستگاه ups صحبت هایی ارائه خواهیم داد که برای طرفداران آن مفید و کاربردی خواهد بود.

 

یو پی اس چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

 

نحوه کار ups

اگر بخواهیم به تعریف کلی از این دستگاه دست پیدا کنیم، باید گفت یو پی اس تأمین توان مورد نیاز بار مصرفی بدون وقفه است. یکی از مهم ترین کاربردهای ups را می توان در هنگام قطع شدن برق شهری مشاهده کرد. درواقع زمانی که برق شهری قطع می گردد، بدون وقفه یو پی اس وارد مدار شده و مانع از خاموش شدن دستگاه ها و تجهیزات الکتریکی می شود. نحوه کار یو پی اس نیز بسیار آسان است. دیگر نیازی به خاموش کردن دستگاه و RESET دوباره نخواهید داشت.

از دیگر کاربردهای این دستگاه می توان به وظیفه حفاظت از وسایل الکتریکی حساس در برابر نوسانات برق آن اشاره کرد. دیگر با بهره مندی از این دستگاه نیازی نیست نگرانی در رابطه با تعمیرات و هزینه های مربوط به لوازم جانبی و دستگاه ها را داشته باشید. علاوه بر تمام این ها یک ثبات جریان برق تقویتی نیز به عمل می آورد که از دستگاه های حساس و اطلاعات شما مراقبت می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه خرید و استفاده ups با کارشناسان گروه کیان صنعت در ارتباط باشید.

 

طرز کار یو پی اس چگونه است؟

برای پاسخ به این سؤال ابتدا باید بگوییم که ups از چهار قسمت اصلی تشکیل می گردد. نحوه کار یو پی اس با این 4 قطعه این گونه است که در هنگام قطعی برق با یکدیگر همکاری نموده و برق مورد نیاز را به دستگاه ها می رسانند. چهار عنصر اصلی این دستگاه متشکل از شارژر، باتری، اینورتر و سوئیچ می باشند. قلب دستگاه های یو پی اس باتری است که تمامی انرژی های مورد نیاز را در خود ذخیره می نماید. اندازه و طراحی ساختار UPS تعیین کننده این موضوع است که شما چه مقدار می توانید از این دستگاه استفاده کنید.

نحوه کار یو پی اس  این گونه است که به وسیله باتری شروع به کار می نماید و برق باتری را بلافاصله وارد مدار می کند. INVERTER  یک دستگاه یو پی اس وظیفه بسیار مهمی را ایفا می کند و هر چه این قطعه قوی تر باشد، توان و قدرت یو پی اس نیز بیشتر خواهد بود. به عبارتی ساده تر طرز کار ups به این صورت است که حفاظت آنی را در برابر قطع برق ورودی با استفاده از یک یا چند باتری متصل و مدارهای الکترونیکی مرتبط برای کاربران فراهم می آورد.

 

طرز کار یو پی اس فاراتل

 

طرز کار یو پی اس فاراتل

نحوه کار یو پی اس در مدل های مختلف آن معمولاً همانند یکدیگر و یا نزدیک به هم هستند. یو پی اس های فاراتل که یکی از بهترین یو پی اس ها در سطح کشور شناخته می گردند نیز برای خود عملکردهای ساده ای دارد. این سیستم ها به وسیله یک مدار یکسو کننده، جریان خام و بی کیفیت را تبدیل به یک جریان مستقیم می نمایند. این که یکسو کننده خود چگونه کار می کند نیز اهمیت دارد که در مقابل نوسانات برقی ایمن باشد.

یکسو کننده نباید به گونه ای باشد که موجب ایجاد حرارت های بالا در سیستم گردد. حال در مرحله بعدی روش کار ups جریان برق در باتری های سربی ذخیره شده و مطابق با طراحی باتری و کیفیت مواد به کار گرفته می شوند. یو پی اس فاراتل این قابلیت را دارد که بتواند به مدت 8 ساعت جریان را در خود ذخیره نماید. در مرحله نهایی نیز جریان وارد یک اینورتر می گردد تا دوباره به جریان متناوب تبدیل شود. نحوه کار ups دقیقا به همین صورت است که جریان برق را برای افراد حفظ می کند. شاید این موضوع برای ما کمی پیچیده باشد اما در زمان قطعی برق به سرعت و به راحتی انجام می پذیرد.

 

آیا باید حتما یو پی اس را روشن کنیم تا به شارژ باتری بپردازد؟

روش کار ups

 

این سوال نیز یکی از پر تکرار ترین سوالات در رابطه با طریقه کار با یو پی اس بوده است که لازم است به سمعتان برسانیم اصلاً نیازی به چنین کاری نیست. زمانی که دستگاه در زمان قطعی برق وارد مدار شده و فعالیت می کند، چه بخواهید آن را روشن کنید و چه در حالت standby قرار دهید باتری شارژ خواهد شد.

 

کلام آخر

در این محتوا ما به توضیحات تکمیلی در رابطه با طرز کار یو پی اس برای علاقه مندان این سیستم پرداختیم که امیدوارم توانسته باشیم بر سطح اطلاعات شما هر چند کوچک اضافه کنیم. گروه کیان صنعت به عنوان بزرگ ترین نمایندگی فاراتل در بخش فروش و تعمیر یو پی اس نمایندگی استابلایزر و دیگر برندها همواره در تهیه و توزیع این دستگاه ها بر روی کیفیت های بالایی دست گذاشته و جهت مشاوره و پرسش سؤالات خود می توانید با متخصصان در ارتباط باشید. خوشحال می شویم که نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

سوالات متداول در رابطه با نحوه کار یو پی اس

منظور از اینورتر در نحوه کار یو پی اس چه می باشد؟

اینورتور وظیفه اصلی که در این سیستم دارد این است که جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل کند و این کار را نیز توسط سوئیچ ها و ترانسفورماتورها و مدارهای کنترل به انجام می رساند.

آیا نحوه کار یو پی اس فاراتل به گونه ای است که از تجهیزات پزشکی محافظت کند؟

یو پی اس های فاراتل یکی از قدرتمند ترین سیستم هایی هستند که می تواند از آن ها برای مراقبت از تجهیزات پزشکی و بیمارستان ها استفاده کرد. این ups با استانداردهای جهانی نیز کاملا مطابقت دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *