چگونه طول عمر باتری ups زیاد کنیم؟

طول عمر باتری ups

طول عمر باتری ups همواره یکی از دغدغه های استفاده کنندگان این دستگاه می باشد. عمر باتری یو پی اس در شرایط مختلف متفاوت بوده و به طور دقیق نمی توان گفت که این باتری ها تا چه مدت می توانند، کارایی داشته باشند. به طور معمول ما 3 تا 5 سال را پیش بینی کرده ایم. حال سؤالی که در این نوشتار نیز کارشناسان در صدد پاسخ به آن برخواهند آمد، این است که چگونه می توان موجب افزایش طول عمر باتری یو پی اس شد؟ آیا می توان با رعایت نکاتی در این کار موفق شد؟ بیایید با هم پاسخ متخصصان گروه کیان صنعت را مطالعه کنیم.

 

عوامل موثر در طول عمر باتری  یو پی اس

عوامل موثر در طول عمر باتری ups

اگر شما نیز یکی از کاربران سیستم های ups هستید و می خواهید بیشترین بهره را از باتری این سیستم ببرید، به نکات گفته شده توجه کنید.

 

  1. تاثیرات دمای محیط

طول عمر باتری ups شما می تواند به دمای محیط پیرامونتان بستگی داشته باشد. ظرفیت نامی باتری متناسب با دمای محیط 25 درجه سانتیگراد تعبیه شده است. اگر باتری از این دما نیز بالاتر کار کند، در این صورت عمر مفید آن کاهش می یابد. شما باید در هنگام استفاده از باتری یو پی اس به این موضوع توجه داشته باشید که برای عمر مفید باطری یو پی اس یک درجه حرارت توصیه شده بهینه قرار داده اند. یک قانون برای این موضوع وجود دارد که می گوید: برای هر 10 درجه سانتیگراد (18 درجه فارنهایت) بالاتر از دمای محیط 25 درجه سانتیگراد تقریبا می توان گفت 50 درصد از طول عمر ups کاسته می شود.

 

  1. نگهداری صحیح از باتری

یکسری از باتری های یو پی اس هستند که مهر و موم بوده و از اسید سرب برای سلامت آنان استفاده می کنند تا نیازی به تعمیر و نگه داری نداشته باشند. طول عمر باتری یو پی اس به نحوه نگه داری صحیح شما نیز وابسته است. اما ما میگوییم که حتی در این نوع از باتری های بدون نیاز به تعمیر و نگهداری نیز با وجود مواردی همچون تجمع خوردگی یا نشتی، محکم بودن اتصالات ترمینال و … باید بررسی گردند. اگر تعمیر و نگهداری را حذف کنید، مسلما کاهش طول عمر باتری یو پی اس مواجه خواهید شد.

 

  1. برگزیدن ظرفیت مناسب برای باتری ups

برای اینکه بدانید چه ظرفیتی برای کار شما مناسب است باید تجهیزات و پروژی های خود را مورد بررسی قرار داده و متناسب با آن باتری یو پی اس را انتخاب کنید که رعایت این نکات مهم طول عمر باتری یو پی اس را افزایش خواهند داد. اگر به این موضوع توجهی نداشته باشید، در آینده ای نه چندان دور با آسیبات و مشکلات فراوانی روبرو خواهید شد. تخلیه عمیق باتری یو پی اس نیز در کاهش عمر باتری تاثیری مستقیم در پی دارد.

 

سایر عوامل موثر در طول عمر باتری یو پی اس

نکات مهم طول عمر باتری ups

در بخش قبلی برای شما دوستان به نکاتی پرداختیم که با رعایت کردن آن می توانید بر طول عمر باتری یو پی اس خود تاثیری مستقیم داشته باشید. حال ما رعایت کردن این موارد لیست شده را نیز الزامی می دانیم:

  • بهتر است که یو پی اس و باتری آن را در محیط های خشک و سرد نصب نمایید.
  • برای بالا بردن طول عمر باتری یو پی اس آن را در جای مناسب و به دور از رطوبت نگه داری کنید.
  • توصیه می کنیم که هر یکسال یکبار باتری این دستگاه را کالیبره نمایید.
  • تعمیرات و نگه داری دوره ای این باتری ها تاثیری مستقیم بر افزایش طول عمر باتری ups دارند.
  • دور تا دور دستگاه را حداقل به میزان 5 سانتی متر خالی کنید تا هوا در آن رد و بدل شود.
  • اجرای کالیبره اگر بیش از حد باشد، نتیجه عکس خواهد داد.

 

تشخیص پایان عمر باتری یو پی اس

ممکن است این سوال در ذهن شما نیز باشد که چگونه می توان به تشخیص پایان عمر باتری یو پی اس پرداخت؟ معمولا طراحان در هنگام ساخت و طراحی پو پی اس ها پارامترهایی در آن ها قرار می دهند که شامل ولتاژ، آمپر، عمر طراحی، سایز باطری، عمر طراحی باتری و ظرفیت هدایت کننده ها و الکترولیت ها هستند. این طراحان ادعا می کنند که با کارکرد این عوامل باتری شما همواره استفاده درست و بهینه ای خواهد داشت. کاهش طول عمر باتری ups با ناکار آمدی این عوامل مشخص می گردد و در نهایت شما نیاز به تعمیر یو پی اس خواهید داشت.

 

بهره گیری از سیم کشی خوب و با کیفیت جهت طول عمر باتری های ups

افزایش طول عمر باتری یو پی اس

همیشه این موضوع را در خاطر خود داشته باشید که به کارگیری مصرف کننده های کم مصرف و سیم کشی مناسب موجب می گردند، راندمان دستگاه شما به شدت افزایش یافته و طول عمر باتری یو پی اس را نیز بالا رود. با بهره گیری از دستگاه های کم مصرف می توانید دمای داخلی سیستم را علاوه بر اینکه در وضعیت نرمال و عالی نگه داری نمایید، دیگر از سلامت باتری خود نیز مطمئن خواهید شد.

 

و در نهایت

امیدواریم با ارائه این مطلب توانسته باشیم به ارائه اطلاعات مفیدی در رابطه با تشخیص طول عمر و خرید باتری ups در اختیارتان قرار داده باشیم. با این اقدامات درست و به موقع می توانید در طول عمر باتری یو پی اس که ابزار گران قیمتی نیز هستند، عملکردی مفید و موثر داشته باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان گروه کیان صنعت در حوزه فروش یو پی اس در تماس باشید. اگر به دنبال باتری های یو پی اس باکیفیت به همراه برترین پارامترها در حوزه تولید می باشید، می توانید به ما اعتماد کنید.

 

سوالات متداول در رابطه با طول عمر باتری یو پی اس

برای افزایش طول عمر باتری ups هر چند وقت یکبار باید آن را بررسی کرد؟

برای اینکه از باتری یو پی اس استفاده مفید تری داشته باشید و بهره بیشتری ببرید، بهتر است هر شش ماه و یا 12 ماه یکبار به چک کردن آن بپردازید تا از صحت و عملکرد قطعات داخلی باتری مطمئن شوید.

چگونه متوجه کاهش طول عمر باتری ups شویم؟

برخی از پارامترها در این سیستم ها یافت می گردد که نشان دهنده خرابی باتری و یا کاهش آن است که شامل ترک خوردگی یا پارگی قاب، خرابی ترمینال، برآمدگی در قاب، نشت بیش از حد و تغییر رنگ می شوند. هر گاه با این نشانه ها مواجه شدید، باتری به تعمیر نیاز دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *