تفاوت یو پی اس آنلاین ، آفلاین و لاین اینتراکتیو چیست؟

تفاوت-یو-پی-اس-آنلاین-،-آفلاین-و-لاین-اینتراکتیو

یو پی اس یک منبع تغذیه اضطراری بدون وقفه است که در هنگام قطع برق شهری برق موردنیاز و بارهای خروجی را تامین می کند. این دستگاه با بهره‌گیری از ژنراتور آماده به کار نیز ، انرژی ذخیره شده، بدون تاخیر کار تامین انرژی الکتریکی را انجام می دهد. یو پی اس از انواع مختلفی ساخته شده که با یکدیگر فرق دارند. قصد داریم در این مقاله گروه کیان صنعت به تفاوت یو پی اس آنلاین ، آفلاین و لاین اینتراکتیو بپردازیم.

 

اهمیت یو پی اس

از آن جایی که قطعی برق یا نوسانات آن می تواند باعث از بین رفتن داده های دیجیتال و اختلال در کارکرد وسایل برقی باشد یو پی اس برای محافظت از تجهیزاتی مانند رایانه ها دوربین های مدار بسته دیتاسنتر تجهیزات مخابرات و وسایل تصویر برداری و دندان پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. یو پی اس در اندازه های مختلفی طراحی شده اند و از یک کامپیوتر خانگی تا واحدهای بزرگ دیتاسنتر را پشتیبانی می کند

گروه کیان صنعت با سال ها سابقه در امر، فروش، خدمات پس از فروش و نگهداری و تعمیر یو پی اس و باتری، استابلایزر فعالیت می کند. شما می‌ توانید برای خرید یو پی اس آنلاین فاراتل و مشاوره رایگان با متخصصان ما تماس بگیرید.

 

انواع یو پی اس (UPS)

انواع-یو-پی-اس-(UPS)

به طور کلی یو پی اس ها به سه نوع آنلاین آفلاین و لاین اینتراکتیو دسته بندی می شود اما برای درک بهتر تفاوت یو پی اس آنلاین و لاین اینتراکتیو و آفلاین لازم است با تعریف انواع یو پی اس و کاربرد آن آشنا شوید ودر صورت ایجاد هر گونه سوال با نمایندگی استابلایزر در ارتباط باشید.

 

یو پی اس آنلاین چیست؟

یو پی اس آنلاین بر اساس روش Double Conversion یا تبدیل دوگانه کار می کند یعنی ورودی ac را به ولتاژ dc و ولتاژ dc باتری را به ولتاژ ac در خروجی با فرکانس و دامنه مطلوب تبدیل می کند تا بتواند توسط اینورتر انرژی خروجی بارهای الکتریکی را تامین کند. در واقع در چنین یو پی اس هایی بارها به صورت مداوم توسط اینورتر تغذیه و همچنین از طریق باتری پشتیبانی می شوند.

 

یو پی اس آنلاین چطور کار می کند؟

یو پی اس آنلاین در شرایط اضطراری بدون کلید زنی مکانیکی ولتاژ متناوب را به ولتاژ مستقیم (dc) برای شارژ باتری و تامین ولتاژ لینک dc به ولتاژ مستقیم تبدیل می کند. به همین دلیل هیچ گونه تاخیری در مدار آن ها وجود ندارد. وقتی برق ورودی قطع شود، یکسو کننده از مدار خارج می شود و اینورتر بدون قطعی با بهره‌گیری از باتری به تغذیه بار الکتریکی می پردازد.

 

یو پی اس آفلاین چیست؟

یو پی اس آفلاین در زمان قطعی برق مانند یو پی اس لاین اینتراکتیو عمل می کند اما در شرایط معمولی ارتباط ورودی و خروجی از راه ارتباط مستقیم بای پس برقرار می شود.

 

یو پی اس آفلاین چطور کار می‌کند ؟

یو پی اس آفلاین در شرایط عادی بارهای خروجی را به شکل مستقیم از راه برق ورودی تغذیه می کند و اینورتر داخل مدار نیست. اما وقتی ولتاژ کم یا زیاد بشود، این دستگاه اینورتر را فعال می کند و بارهای خروجی را از راه باتری شارژ یا تغذیه می کند وقتی برق قطع می شود خروجی در مدت 3 الی 15 میلی ثانیه بدون برق است اما بلافاصله انرژی خود را از باتری به دست می آورد به طوری که در هنگام سوئیچ خروجی در کوتاهترین زمان ممکن روی باتری می رود چون اینورتر این دستگاه همواره فعال است.

 

یو پی اس لاین اینتراکتیو چیست؟

یو-پی-اس-لاین-اینتراکتیو

در یو پی اس لاین اینتراکتیو در شرایط معمولی ارتباط میان ورودی و خروجی با کمک اتوترانسفورمر برقرار می شود و دامنه ولتاژ را به خوبی تنظیم می کند و در این شرایط باتری شارژ می شود. زمانی که برق قطع شد، باتری از طریق اینورتر بارهای خروجی را تغذیه می‌کند.

 

یو پی اس لاین اینتراکتیو چطور کار می‌کند ؟

لاین اینتراکتیو در هنگام قطعی برق مثل یو پی اس آفلاین کار می کند. اما در شرایط عادی ورودی و خروجی توسط یک اتوترانسفورمر با تب متغیر متصل می باشد. برای همین می توانند ولتاژ خروجی را در شرایط کمبود ولتاژ بدون استفاده از باتری و اینورتر تنظیم کنند.

 

فرق UPS های آنلاین ، آفلاین و لاین اینترکتیو چیست؟

در ادامه از چند لحاظ مقایسه یو پی اس آفلاین و یو پی اس اینتراکتیو و آنلاین را انجام می دهیم.

  • قیمت انواع ups

قیمت یو پی اس لاین اینتراکتیو و قیمت یو پی اس افلاین به مراتب کمتر از قیمت یو پی اس آنلاین می باشد. اگر هنوز مطمئن نیستید که از بین مدل های موجود گزین مناسب برای شما چیست، راهنمای خرید یو پی اس را مطالعه کنید.

 

تفاوت یو پی اس آنلاین ، آفلاین و لاین اینتراکتیو در مکان استفاده

تفاوت-یو-پی-اس-آنلاین-،-آفلاین-و-لاین-اینتراکتیو-در-مکان-استفاده

  • در مکان هایی که از موتور ژنراتور استفاده می کنند و مشکل نوسانات فرکانس را دارند از یو پی اس آنلاین استفاده می کنند چون بهترین خروجی در سیستم را به وجود می آورد. اما برای یو پی اس آفلاین و لاین اینتراکتیو پیشنهاد نمی شود.

 

مقایسه یو پی اس آنلاین و لاین اینتراکتیو و آفلاین در زمان شارژ باتری

شارژ یو پی اس های لاین اینتراکتیو به اندازه یو پی اس آفلاین محدود نیست. زمانی که یو پی اس با سیستم لاین اینتراکتیو کار می کند هم‌زمان کار شارژ باتری را هم انجام می دهد.

اما باتری های یو پی اس لاین اینتراکتیو قدرت کمی نسبت به یو پی اس آفلاین دارند و زمان استفاده از این نوع یو پی اس باتری خیلی کم و بسیار کند و به مدت طولانی شارژ می شوند.

 

تفاوت یو پی اس آنلاین ، آفلاین و لاین اینتراکتیو از لحاظ کاربرد

یو پی اس لاین اینتراکتیو اشکالات شبکه را به همراه با ولتاژ به بار منتقل می کنند و برای دستگاه های حساس پیشنهاد نمی شوند.

یو پی اس آفلاین به دلیل اینکه از بارهای خروجی پشتیبانی نمی کند و با ژنراتور و موتور برق و ولتاژ خروجی غیر سینوسی مربعی هماهنگ نیست. برای تغذیه موتور و یا تجهیزات پزشکی مناسب نمی باشد

برای همین برای مصارف غیر حساس مانند رایانه های خانگی دوربین مدار بسته و درب های برقی به کار برده می شود.  بنابراین برای کاربردهای حساس و تجهیزات گران‌قیمت مانند تجهیزات پزشکی سرورها دیتا سنترها از یو پی اس آنلاین استفاده می شود.

 

تکنولوژی طراحی و ساخت

عمده ترین تفاوت یو پی اس آفلاین و لاین اینتراکتیو و آنلاین در تکنولوژی ساخت آن هاست. تکنولوژی ساخت یو پی اس آنلاین با تکنولوژی انواع دیگر یو پی اس متفاوت است. یو پی اس آنلاین به دلیل دارا بودن قابلیت شارژ باتری با جریان دهی بالاتر و طراحی اینورتر برای کار متداوم برای حفاظت از بارهای متصل در برابر نوسانات تاثیر بیشتری دارند برای همین معمولا بزرگ‌تر و گران‌تر از یو پی اس لاین اینتراکتیو و آفلاین هستند.

 

تفاوت ups آنلاین و آفلاین و لاین اینتر اکتیو از لحاظ شکل ظاهری

اندازه یو پی اس لاین اینتراکتیو معمولا کوچکتر از یو پی اس آنلاین و بزرگتر از یو پی اس آفلاین است. یو پی اس آفلاین حجم و وزن کم و راندمان بالایی نسبت به یو پی اس لاین اینتراکتیو اما راندمان کاری یو پی اس آنلاین از همه این مدل ها بیشتر است.

  • دقت ولتاژ خروجی

یو پی اس آفلاین در صورت وجود برق شهر خروجی از برق شهر تامین می شود در این صورت برق شهر را به طور کامل به شکل یکسو در می آورد و مجدد تولید می کند. برای همین دقت ولتاژ خروجی آن نسبت یو پی اس لاین اینتراکتیو و آفلاین اصولی تر و بر بازه 1 ولتی است.

 

سخن آخر

در این مقاله به شرح کلی درباره تفاوت یو پی اس آفلاین یو پی اس آنلاین یو پی اس لاین اینتراکتیو پرداخته ایم. شما مشتریان می توانید به مراجعه به منوی محصولات گروه کیان صنعت دستگاه مورد نظر خود را بسته به کاربرد انتخاب کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر برای خرید یو پی اس افلاین ، آنلاین، لاین اینتراکتیو یا نگهداری از یو پی اس و نگهداری و فروش باتری یو پی اس , راهنمای خرید استابلایزر و هر گونه مشاوره با ما تماس بگیرید.

5/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *