معرفی انواع باتری‌های یوپی‌اس ایرانی

طول عمر باتری ups

در دنیای امروزی با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی انواع باتری‌های باکیفیت و کاربردی در ایران تولید می‌شود که یکی از این نوع باتری‌ها UPS  است. باتری‌های UPS ایرانی دارای تنوع و نوع متفاوتی هستند و هرکدام باتوجه‌به کاربرد و مزایایی که دارند توسط نیروگاه‌ها و سازمان‌ها تهیه می‌شوند.

در ایران به دلیل فروش زیادی که این نوع باتری دارد تولیدکنندگان هم سعی می‌کنند که بهترین باتری‌ها را تولید کنند تا مصرف‌کنندگان رضایت مدنظر را داشته باشند. در این مقاله سعی داریم که انواع باتری‌های UPS را با کاربردهای آن به شما معرفی کنیم تا با اطمینان و آگاهی کامل این نوع باتری را از برند ایرانی تهیه نمایید.

انواع باتری‌های UPS ایرانی

باتری‌های UPS ایرانی در چندین نوع ارائه می‌شوند و هرکدام باتوجه‌به خصوصیت و ویژگی که دارند در اماکن مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرد. کشور ایران توانسته با پیشرفت در صنعت باتری‌سازی محبوبیت گسترده‌ای در بین سایر رقبا داشته باشد. از انواع باتری‌های UPS ایرانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-باتری UPS نیکل کادمیوم

2– باتری UPS سیلور آلکالین

3– باتری UPS اسید سرب

این سه نوع باتری UPS که معرفی نمودیم هرکدام در اماکن و نیروگاه‌های متنوعی کاربرد دارند و از این باتری‌ها برای راحتی و رفاه افراد استفاده می‌شود. در ادامه مقاله در مورد هرکدام از این نوع باتری‌ها توضیحات کامل‌تری را خواهیم داد و باتوجه‌به صفات و خصوصیاتی که دارند برتری هرکدام مشخص خواهد شد.

باتری UPS نیکل کادمیوم

این نوع باتری در اغلب مواقع قابلیت شارژ را دارد و از اکسید نیکل و نوعی فلز کادمیوم تشکیل شده است. این  باتری ویژگی‌های مختص به خود را دارد و برای اولین‌بار توسط یک مهندس سوئدی اختراع شده است. از کاربردهای مهم و بارز این نوع باتری که توانسته در بین دیگر باتری‌ها محبوب باشد می‌توان به: مقاومت بالا، ترشحات فوق‌العاده کم، طول عمر زیاد اشاره کرد. این نوع باتری در راه‌آهن، سیستم‌های نور اضطراری و… مورداستفاده قرار می‌گیرد.

در باتری یو پی اس نیکل کادمیوم همواره برق قابل‌اطمینان در حالت آماده قرار دارد تا در صورت امکان مورداستفاده قرار گیرد. باتری‌های نیکل کادمیوم انواع مختلفی دارد و بسته به کیفیت مناسبی عرضه می‌شوند. این نوع باتری اسیدی است و باتوجه‌به اینکه در چه محیط و شرایطی از آن استفاده می‌شود طول عمر آن هم مشخص خواهد شد زیراکه هر چه شرایط سخت‌تر و در محیط مناسبی قرار نداشته باشد طول عمر آن هم کاهش پیدا می‌کند.

باتری UPS سیلور آلکالین

باتری سیلور آلکالین بیشتر برای مواردی همچون کنترل از راه دور، رادیو، ساعت و … استفاده می‌شود. از لحاظ استاندارد و اصولی بودن می‌توان این باتری را معرفی کرد؛ زیرا در حین تولید و ساخت باتوجه‌به رعایت تمامی اصول و نکات مهم، خروجی دلخواه افراد را ارائه می‌دهند تا در حین استفاده از این باتری احساس رضایت داشته باشید.

از مزیت‌های مهم باتری سیلور آلکالین می‌توان به ذخیره انرژی تا مدت‌زمان طولانی اشاره کرد و سایر مزیت‌های این باتری کاربردی عمر طولانی، دوام بالا، استفاده در منزل و سایر اماکن است. این نوع باتری قدرت بیشتری نسبت به باتری‌های معمولی دارد و در حالت کلی از جایگاه برتری برخوردار است؛ زیرا که بستری را فراهم می‌کند تا مدت‌زمان بیشتری از باتری استفاده کنید.

این نوع باتری بسیار مفید و کارایی دارد، زیرا درصورتی‌که انرژی کافی یا مدنظر را نداشته باشیم فراهم می‌کند. این باتری یک نوع قلیایی هم شناخته می‌شود. باتری‌های قلیایی، رایانه‌ها و سرورهای شما را قبل از روشن‌شدن مولد آماده‌به‌کار یا همگام‌سازی تحویل نیرو، روشن نگه می‌دارند. این باتری قابلیت زیاد دیگر را هم دارد که فقط به برخی از آن اشاره کردیم.

 

باتری UPS اسید سرب

باتری اسید سرب نسبت به دو موارد گفته شده هم کارایی بیشتری دارد و هم تأثیر بسزایی بر روی رفاه بیشتر افراد دارد. این باتری خدمات بیشتری را ارائه می‌دهد و اکثر افراد با خرید آن تا مدت طولانی دیگر نیاز به خرید مجدد نخواهند داشت به همین دلیل بسیار به‌صرفه و پرفروش است. انتخاب بیشتر افراد این نوع باتری بوده؛ زیرا ویژگی‌هایی همچون: مقاومت بالا، مقرون‌به‌صرفه بودن، سرعت بالا، بازدهی بالا و… را دارا است.

باتری اسید سرب می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید مشتریان عزیز باشد؛ زیرا باتوجه‌به ویژگی‌هایی که گفته شد این اطمینان برای همه حاصل شده که انتخاب مناسب و عالی می‌تواند باشد. باتری UPS اسید سرب به دودسته تر و خشک تقسیم می‌شود که هرکدام از این نوع مزایای ویژه خاص خود را دارند. باتری‌های اسید سرب VRLA به دلیل مقاومت و فاقد آب هستند نیاز به مواظبت آنچنانی ندارند و این دو ویژگی موجب بالابردن طول عمر باتری شده است.

باتری VRLA پر شده با ژل بوده به همین امر مقاومت داخلی برتری نسبت به سایر موارد دارد و انتخاب فوق‌العاده مناسبی است. باتری‌های VRLA UPS از دو مورد اصلی تشکیل شده که تصفیه شیشه‌ای و ژل نام دارد. باتری UPS اسید سرب در برابر دما مانند: سرما و گرما هم از خود مقاومت مناسبی نشان می‌دهند و این قابلیت را محیا می‌سازند که بدون دغدغه از این نوع باتری در محیط گرم یا سرد استفاده شود.

موارد توصیه‌ای برای استفاده از باتری UPS

مقاومت باتری‌های UPS بسیار بالا بوده و دغدغه نشتی یا دیگر موارد را هرگز نداشته باشید و هنگامی که از باتری استفاده خاصی نمی‌شود نگرانی بابت خرابی باتری را نداشته باشید و نیازی به نگهداری مداوم نخواهد داشت. این نوع باتری‌ها به دلیل عدم نگهداری مداوم محبوبیت بیشتری هم دارند؛ زیرا که از زمان و وقت افراد صرفه‌جویی می‌کند. اگر که تا مدت زمانی نیازی به استفاده از باتری ندارید بهتر بوده که باتری را خارج و در محیط مناسب قرار دهید.

در بین باتری‌های UPS دو نوع موجود بوده یکی که نیازی به هیچگونه مراقبت و نگهداری ندارد که این مورد فروش بیشتری را هم دارد و مورد دیگر که نیاز به اندکی مراقبت و محافظت دارد. در صورت کلی باتری‌های UPS ایرانی خصوصیات برتری نسبت به دیگر برندها و کشورها دارد؛ زیرا که این باتری در حین ساخت با رعایت اصول و نکات تولید شده است.

برتری‌های باتری یو پی اس ایرانی

سرعت و مقاومت بالای این باتری ایرانی دارای مشهوریت بالایی است و باتوجه‌به طول عمر زیادی که دارد مانع و جلوگیری از هزینه‌های گزاف برای باتری خواهد شد. استفاده مناسب از باتری به شما این امکان را می‌دهد که دغدغه خرید باتری را تا زمان طولانی نداشته باشید؛ زیرا با ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد طول عمر بالا و مقاومت مناسب هر دو نشان از کیفیت و مرغوبیت باتری هستند.

از لحاظ ساخت و تولید باتری یو پی اس ایرانی می‌توان گفت که در تولید این باتری کاربردی استانداردها و هزینه‌های زیادی رعایت و صرف شده است؛ اما باید اشاره کرد که از لحاظ قیمتی این باتری در جایگاه مناسبی قرار دارد و هر فردی توانایی خرید آن را خواهد داشت. باتری یو پی اس ایرانی تولید داخلی محسوب می‌شود و با قیمت مناسبی که برای تمام عموم قابل‌ارائه است یک امتیاز ویژه محسوب می‌شود؛ زیرا افراد با خرید آن از تولید داخلی حمایت می‌کنند.

در تولید این باتری باید توجه کافی داشت و کار بسیار دشواری است؛ اما شرکت‌هایی ایرانی که این نوع باتری را تولید می‌کنند به‌راحتی توانسته‌اند این تولیدات را انجام دهند و در مصرف عموم قرار دهند. باتری‌های ایرانی در تنوع و نوع بالا ارائه می‌شود تا باتوجه‌به نیاز آن را تهیه نمایید.

 تولیدکنندگان باتری یو پی اس ایرانی

در حال حاضر چندین شرکت مختلف به‌صورت تخصصی تولیدات خود را در خصوص باتری یو پی اس ایرانی انجام می‌دهند که هرکدام از این برندها با تلاش و کوشش همواره سعی کرده‌اند که بهترین خدمات را در اختیار عموم قرار دهند. هرکدام از این تولیدکنندگان برای تولیدات خود یک قیمت متنوع و مناسبی در نظر گرفته‌اند که با اختلاف قیمتی متنوع اما مقرون‌به‌صرفه بودن باتری کاملاً قابل‌مشاهده است.

از جمله شرکت‌های معتبری که در تولید باتری یو پی اس ایرانی فعالیت دارند می‌توان به شرکت‌های زیر اشاره کرد:

  • هژیر صنعت
  • تیام شبکه
  • صبا باتری
  • سپاهان باتری
  • یوفو
  • مگامکس
  • فاراتل

در اینجا برخی از این تولیدکنندگان ایرانی را که در حوزه کاری بسیار مطرح و معتبر شناخته شده‌اند را معرفی کردیم. برندهای بیشتری هم دررابطه‌با تولید باتری حضور و فعالیت دارند که از لحاظ محصولات باکیفیت باید گفت که خدمات خوبی را ارائه می‌دهند. این برندهایی ایرانی همواره در تلاش هستند تا بهترین خدمات را در اختیار افراد قرار دهند و در نوع خود بهترین شناخته شده‌اند.

قیمت باتری یو پی اس ایرانی

از لحاظ قیمت این نوع باتری قابل‌ذکر است که قیمت هر باتری باتوجه‌به مشخصات و برند آن متنوع خواهد بود و قیمت قابل مشخصی در دسترس نخواهد بود. باتوجه‌به بررسی نوع برند، کیفیت باتری، مشخصات و… قیمت آن هم مشخص خواهد شد. در اغلب مواقع باتری‌های ایرانی با قیمت‌های خوب و به‌صرفه در استفاده افراد قرار می‌گیرد.

توجه داشته باشید که در حین خرید باتری یو پی اس ایرانی فقط قیمت را در نظر نگیرید؛ بلکه مشخصات و کیفیت باتری در جایگاه اول قرار دارند، پس در مرحله اول مشخصات و نکات مهم باتری را بررسی نمایید تا از خرید خود رضایت کافی را داشته باشید. باتری یو پی اس ایرانی قیمت مشخص شده‌ای ندارد؛ اما اگر که نیاز دارید از قیمت این نوع باتری‌ها اطلاع داشته باشید می‌توانید با پشتیبانی و همکاران ما در ارتباط باشید تا از قیمت و مشخصات باتری اطلاعات بهتری داشته باشید.

 

نتیجه‌گیری:

باتری‌های یو پی اس ایرانی در جایگاه مناسبی قرار دارند و با خدمات قابل‌توجهی که در اختیار افراد قرار داده‌اند فروش مناسب و فوق‌العاده‌ای داشتند. در این مقاله سعی کردیم که انواع باتری‌های یو پی اس ایرانی را توضیح دهیم و باتوجه‌به مشخصات و ویژگی‌هایی هرکدام که مدنظر دارید را سفارش دهید. در حالت کلی این نوع باتری‌ها از لحاظ قیمتی هم بسیار مناسب و به‌صرفه هستند.

قابل‌ذکر است که توجه داشته باشید اگر قصد خرید این نوع باتری‌های یو پی اس ایرانی را دارید حتما با کارشناس مربوطه یا افرادی که تخصص در این حوزه دارند مشورت کنید و باتوجه به بودجه و مشخصاتی که نیاز دارید باتری مدنظر را تهیه کنید؛ زیرا اینگونه انتخاب بهتر و کاربردی خواهید داشت و کمک‌کننده برای شما خواهد بود.

به این مطلب امتیاز دهید...

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *