استابلایزر رله ای چیست؟

استابلایزر-رله-ای

تثبیت کننده های ولتاژ الکتریکی برای مناطقی که به دلایل مختلفی به طور پیوسته دچار نوسان ولتاژ هستند، استفاده می شوند. این تجهیزات صرفا جهت حفاظت دستگاه های الکتریکی منازل یا اماکن دیگر در برابر افزایش ناگهانی ولتاژ کمک کننده هستند به همین دلیل نصب و استفاده از آن ها بسیار ضروری می باشد. امروزه هزینه بالای خرید وسایل الکتریکی ضرورت وجود این تجهیزات را بیشتر کرده است. استابلایزر ها در دو نوع استابلایزرهای رله ای و سروو موتوری عرضه می شوند که دارای انواع مختلفی هستند. برای محافظت از انواع لوازم خانگی از قبیل یخچال، تلویزیون، آبگرمکن، کولر و… عمدتاً از استابلایزر های رله ای استفاده می کنند. در اماکن اداری و دفاتر مختلف خدماتی نیز از تثبیت کننده های رله ای جهت حفظ سرورهای اطلاعات، مانیتورها، چاپگرها و رایانه ها استفاده می شود. اگر در خرید هر نوع استابلایزر دچار شک هستید بهتر است برای راهنمای خرید استابلایزر و انتخاب نوع مناسب استابلایزر رله ای یا سروو موتوری این مقاله به خوبی مطالعه شود.

 

تثبیت کننده های رله ای تجهیزاتی مناسب جهت حفاظت از وسایل الکتریکی گران‌قیمت

تثبیت کننده های رله ای دارای یک ترانسفورماتور می باشند که دارای چندین رله است، درحقیقت رله ها سر خروجی کویل ها را تنظیم کرده و موجب سازگاری آن ها با منبع تغذیه خانه می شوند.

در این نوع تثبیت کننده جریان به صورت مرحله ای تنظیم و اصلاح می شود. استفاده از این تثبیت کننده در مکان هایی که نوسانات برق آنی است بیشتر دیده می شود. تثبیت کننده رله می تواند به خوبی از سوختگی و آسیب به وسایل برقی جلوگیری کند.

نکته ای که باید در مورد تثبیت کننده های رله بدانیم این است که از آنجایی که ولتاژ وسایل برقی 220 ولت تنظیم شده است، اگر نوسانات برق کمتر از 200 و بیشتر از 240 برسد، تثبیت کننده فعالیت خود را آغاز می کند و ولتاژ را تنظیم می کند.

 از این تثبیت کننده رله ای در منازل مسکونی و برای وسایل برقی که همیشه روشن هستند استفاده می شود البته برای وسایلی الکتریکی از قبیل ماشین های چاپ و کامپیوتر و غیره نیز در اماکن اداری قابل استفاده هستند. قیمت استابلایزر رله ای با توجه به برند و مدل آن می تواند تا حدودی متفاوت باشد.

 

استابلایزر ترانسی رله ای امگا

استابلایزر-ترانسی-رله-ای-امگا

ترانس های اتوماتیک امگا، تجهیزات تالی الکتریک می باشند که وظیفه اصلی آن ها، تقویت و یا تضعیف برق نامطمئن شهر، فیلتر و حذف نویز و ارائه یک جریان عاری از اختلال یا نوسانات به مصرف کننده های الکتریکی می باشد که قابل استفاده در:

۱.استفاده خانگی : یخچال، فریزر، مایکروویو، وسایل صوتی تصویری و…

۲.استفاده عمومی: تجهیزات مخابراتی،سیستم های عظیم کامپیوتری، پمپ های آب،آسانسور و بالابرها، ابگرمکن های برقی،باسکول و…

گروه بزرگ کیان صنعت در زمینه فروش انواع استابلایزر به صورت گسترده ای فعالیت می کند. اگر شما هم خواهان خرید ترانس استابلایزر هستید می توانید از طریق راه ارتباطی درج شده درخواست خود را ثبت کرده و اگر در مورد قیمت ترانس استابلایزر سوالی دارید کافی است با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

 

مزایا استابلایزر رله ای نسبت به دیگر مدل های استابلایزر

با توجه به تفاوت های استابلایزر رله ای و سروو موتوری کدام یک گزینه مناسب تری است؟ stabilizer رله ای دارای سرعت سوئیچ خیلی بیشتری نسبت به استابلایزر سروو موتوری هستند و این کار در کسری از ثانیه رخ می دهد در حالی که در استابلایزهای سروو موتوری در بهترین حالت 3 تا 7 ثانیه زمان لازم است.

از مهم ترین مزایای این استابلایزر این است که هزینه تعمیر استابلایزر رله ای نسبت به دیگر مدل های استابلایزر پایین است. در خصوص معایب استابلایزر رله ای می توان گفت: دقت آن ها از  مدل های سروو موتوری کمتر می باشد.

اصلاح تغییرات ولتاژ در تثبیت کننده سروو موتوری با دقت  3 تا 5 ولت صورت می گیرد که در تثبیت کننده رله ای با دقت 20 ولت انجام می شود. راندمان بالا و طول عمر بیشتر نیز از مزیت های تثبیت کننده سروو به حساب می آید که در مدل رله ای نمی توانیم مشاهده کنیم. البته ناگفته نماند هزینه تعمییرات تثبیت کننده سروو موتوری به دلیل طراحی داینامیکی بسیار بالاتر از استابلایزر رله ای می باشد.

 

لیست بهترین استابلایزر رله ای و سروو موتوری

لیست-بهترین-استابلایزر-رله-ای-و-سروو-موتوری

  1. استابلایزر رله ای پرنیک مدل ECO-3000-Full ظرفیت 3000 ولت آمپر
  2. استابلایزر سروو موتوری پرنیک مدل XI-14 ظرفیت 14000 ولت آمپر
  3. استابلایزر سروو موتوری سارا مدل T127F ظرفیت ۷۰۰ ولت آمپر
  4. استابلایزر های رله ای فاران مدل STB2000 ظرفیت 2000 ولت آمپر
  5. استابلایزر سروو موتوری گلداستار مدل LG-1P-1.5K-V ظرفیت 1500VA
  6. استابلایزرهای سروو موتوری ماتا مدل EMA 2000 ظرفیت 2000 ولت آمپر
  7. استابلایزرهای رله ای ماتا مدل EMA 5000
  8. ترانس استابلایزر رله ای پرنیک مدل ECO-1000-Full ظرفیت 1000 ولت آمپر
5/5 - (4 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *