میدانید تفاوت استابلایزر با ترانس اتوماتیک چیست؟

تفاوت-استابلایزر-با-ترانس-اتوماتیک

تفاوت استابلایزر با ترانس اتوماتیک از این نظر که این دو دستگاه شباهت زیادی به یکدیگر دارند بسیار حائز اهمیت است. در مقایسه این دو دستگاه از طریق این مقاله می توانید از مهم ترین تفاوت های آن ها یا یکدیگر مطلع شوید.

لازم است بدانید که ترانس‌های اتوماتیک (رله‌ای یا پله‌ای) و استابلایزرهای سروو موتوری دو تکنولوژی برای جبران افت ولتاژ برق شهری می باشند. مهم‌ ترین تفاوت استابلایزر و ترانس اتوماتیک مربوط به عملکرد و ویژگی های تاثیر گذار در تنظیم ولتاژ است.

 

تفاوت ترانس اتوماتیک و استابلایزر

این دو دستگاه تا حد زیادی عملکرد مشابهی دارند اما تفاوت استابلایزر و ترانس اتوماتیک چیست؟ این سؤال ممکن است برای بیشتر افراد ایجاد شود و میان خرید استابلایزر یا ترانس اتوماتیک دچار تردید شوند. یکی از موارد مربوط به تفاوت ترانس و استابلایزرها افت ولتاژ از طریق رله‌های تعبیه شده در ترانس‌های اتوماتیک است که به صورت پله‌ای اصلاح می‌شود، اما در ادامه باید گفت ولتاژ خروجی روی یک عدد ثابت نمی ماند بلکه در یک بازه مناسب و استاندارد تثبیت می‌شود. بازه ترانس‌های اتوماتیک بین 10 تا 15 ولت می باشد.

فرق استابلایزر با ترانس اتوماتیک یا از ویژگی‌های مثبت ترانس‌های اتوماتیک نسبت به استابلایزر(تکنولوژی سروو موتوری) را می‌توان سرعت بالاتر سوییچ، قیمت مناسب ‌تر، و هزینه نگهداری و تعمیر ترانس اتومات نسبت به استابلایزر کمتر دانست.

اصلاح ولتاژ در استابلایزرهای سروو موتوری، به واسطه یک موتور دی‌سی و سیم پیچ مسی حلقوی رخ می دهد. این تکنولوژی نسبت به ترانس اتوماتیک رله‌ای جدیدتر و دارای کارایی بیشتری هستند.

از دیگر تفاوت ترانس اتوماتیک و استابلایزر می‌توان به راندمان بالاتر، دقت اصلاح ولتاژ بالاتر(بازه ولتاژ در استابلایزرها 5 ولت و ولتاژ خروجی در محدوده 215 تا 225 ولت است) و همچنین طول عمر بیشتر اشاره کرد.

 

استابلایزرها به چند دسته تقسیم می شوند؟

استابلایزرها-به-چند-دسته-تقسیم-می-شونداستابلایزرها از لحاظ فنی به دو نوع رله‌ای (ترانس اتوماتیک) و سرو موتوری تقسیم می‌شوند. در حقیقت می توان گفت ترانس اتوماتیک یک تکنولوژی منحصربه‌فرد در ساخت استابلایزرها می باشد.

استابلایزر سرو موتوری دارای تکنولوژی حلقوی بوده  و به جای رله، تغییرات ولتاژ برق شهر را با استفاده از یک جاروبک اصلاح می‌ کند. برای اینکه بدانید چه دستگاهی برای شما مناسب تر است باید بدانید میزان مصرف دستگاه شما بر حسب آمپر یا ولت آمپر یا وات است که معمولا برروی خود دستگاه نوشته می شود.

در صورتی که دستگاه شما لوازم معمولی از قبیل یخچال فریزر خانگی، تلویزیون و ماشین لباسشویی و ظرفشویی است، به ترتیب دستگاه‌‌های ۲۰۰۰، ۷۰۰ و ۳۵۰۰ ولت آمپر مناسب است. برای سایر دستگاه‌ها لازم است با کارشناسان فروش این دستگاه ها مشورت شود.

هم چنین جهت راهنمای خرید استابلایزر می‌توانید با متخصصین و مشاورین این حوزه نیز در ارتباط باشید.

 

تاثیر استفاده از استابلایزرها برروی مصرف میزان برق

افت و نوسان ولتاژ برق شهری موجب اختلال در عملکرد دستگاه‌ها می‌شود و تا حد زیادی عمر مفید و راندمان دستگاه‌ها را کاهش می‌دهد که موجب افزایش تلفات انرژی و در نهایت باعث مصرف بالای انرژی می‌شود. طبق نظر کارشناسان این حوزه، گاهی ممکن است این تفاوت مصرف انرژی تا ۲۵٪ نیز برسد.

 

گروه کیان صنعت ارائه دهنده خدمات و نمایندگی فروش ترانس اتوماتیک و استابلایزر

گروه-کیان-صنعت-ارائه-دهنده-خدمات-و-نمایندگی-فروش-ترانس-اتوماتیک-و-استابلایزر

به طور کلی  می توان گفت چنانچه قصد خرید یک تثبیت کننده برای دستگاه های الکتریکی خانه یا محل کار خود را دارید لزومی ندارد خود را تا حد زیادی درگیر تکنولوژی مربوط به آن کنید چون اغلب لوازم الکتریکی از قبیل: تلویزیون، یخچال فریزر، لباسشویی، ظرفشویی، کولرگازی و… قادر به کار با هر دو دستگاه مذکور هستند.

بهتر است به جای تکنولوژی دستگاه به آیتم‌هایی چون دامنه اصلاح ولتاژ، گارانتی دستگاه، برند تولیدی، توان، کاربری دستگاه و… توجه کنید زیرا هر دو محصول دارای انواع مختلفی هستند. گروه کیان صنعت بهترین نمایندگی استابلایزر و ترانس اتوماتیک با سابقه طولانی و درخشان در فروش این محصولات را در کشور دارد.

 

سوالات متداول مربوط به استابلایزر و ترانس

میان استابلایزر و ترانس کدام یک بیشتر مناسب می باشد؟

انتخاب هر محصول باید بر اساس نیاز مشتریان صورت گیرد. اخیرا برند پرنیک محصول جدیدی متمایز با استابلایزر و ترانس و تا حدودی پیشرفته‌تر از هر دو تولید کرده است.

آیا مدل های مختلف استابلایزر فرکانس برق را اصلاح می‌کنند؟

متأسفانه هیچ یک از دو تکنولوژی رله‌ای و سرو موتوری قادر به کنترل تغییرات فرکانس برق شهر و یا اصلاح آن نیستند.

آیا تفاوت ترانس اتوماتیک با استابلایزر می تواند موجب افزایش فروش یکی از مدل های سرو موتوری یا رله ای شود؟

اگر چه این دو دستگاه دارای تفاوت هایی هستند که اهمیت خرید هر کدام را بالا می برد اما در نهایت ویژگی های یکی از آن ها نمی تواند موجب افزایش فروش یکی از مدل های سرو موتوری یا رله ای شود. درحقیقت فرق ترانس اتوماتیک و استابلایزر تا این حد نمی باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *