بررسی تفاوت استابلایزر با محافظ

تفاوت استابلایزر با -1محافظ

قبل از هر بحثی لازم است اظهار نماییم که محافظ و استابلایزر هر دو سیستم هایی می باشند که سعی بر این دارند، به درگاه ورودی لوازم الکتریکی یک جریان برق مناسب را برسانند. ممکن است این سؤال در ذهن بیشتر مصرف کنندگان باشد که تفاوت استابلایزر با محافظ برق در چیست؟ درست است که استابلایزر و محافظ هر دو یک هدف را دنبال می کنند، اما در نحوه عملکرد و کارایی آنان یکسری تفاوت های فاحشی وجود دارد که ما امروز قصد داریم به بیان آن ها بپردازیم. اگر قصد دارید تفاوت بین محافظ برق و استابلایزر را بدانید و اینکه خرید استابلایزر و یا خرید محافظ کدام یک برای شما بهتر است، با گروه کیان صنعت همراه باشید.

 

6 تفاوت محافظ برق با استابلایزر

تفاوت بین محافظ برق و استابلایزر

 

تفاوت محافظ با استابلایزر را می تواند در ابعاد و جنبه های متفاوتی مورد بحث قرار داد. ما با یک جمع بندی کامل و جامع این تفاوت ها را نشان خواهیم داد.

1. یکی از تفاوت های بالقوه و منحصر به فرد این دو دستگاه این است که در صورت قطع برق، محافظ با خاموش کردن دستگاه ها مانع از نوسانات و اختلالات برق و آسیب رسیدن به لوازم الکتریکی می‌گردد. در مقابل، استابلایزر بدون این که لوازم الکتریکی را خاموش کند تمامی ایرادات را برطرف می نماید. در این صورت اطلاعات سیستم ها نیز از قطعی برق محفوظ هستند.

2. از دیگر تفاوت استابلایزر با محافظ برق می توان به این مسئله اشاره کرد که در داخل استابلایزر ها قطعه ای به نام میکروکنترلر تعبیه کرده اند تا اگر استابلایزر خود نیز با اختلالی روبرو شود، برق خروجی به‌صورت اتوماتیک قطع گردد که دیگر آسیبی نیز به لوازم الکتریکی وارد نشود و این در صورتی است که محافظ از چنین قابلیتی برخوردار نمی باشد.

3. فرق بین استابلایزر با محافظ در این است که از دستگاه های محافظ نمی توان در مکان های بزرگ همچون کارخانه جات و … استفاده نمود و برای همچین فعالیت هایی حتما باید از استابلایزر استفاده کرد که توانایی خدمات رسانی به تمام مکان های کوچک و بزرگ را دارد.

4. با تمام این قابلیت ها می توان یکی دیگر از تفاوت استابلایزر با محافظ را در میزان قیمت آن ها دانست. استابلایزر با توجه به دوام، استقامت و ماندگاری بالایی که دارد از قیمت بالاتری نیز نسبت به محافظ ها برخوردار می باشد.

5. شما می توانید با بهره گیری از استابلایزرها در مصرف برق و بسیاری دیگر از هزینه ها صرفه جویی نمایید. محافظ های برق قادر نیستند که مصرف برق را در خانه ها به اندازه استابلایزر کاهش دهند، به ویژه در مناطقی که ولتاژ برق نیز ضعیف است.

6. زمانی که جریان برق قطع می شود، اگر شما از استابلایزر استفاده می کنید، هیچ فشار و آسیبی متحمل دستگاه های شما نخواهد شد، زیرا تمامی تغییرات و فشار ها در داخل خود استابلایزر رخ می دهد. اما وقتی شما از محافظ استفاده می کنید، هر بار که برق قطع و وصل می گردد، اختلال در جریان برق به ورودی دستگاه ها می تواند آسیباتی به همراه داشته باشد. این خود مهم ترین تفاوت استابلایزر با محافظ است.

 

استابلایزر بهتر است یا محافظ برق

فرق بین استابلایزر با محافظ

حال که به طور کامل با تفاوت محافظ با ترانس اتوماتیک یا استابلایزر آشنا شدیم، دیگر می توانیم به این سوال نیز پاسخ دهیم که استابلایزر کار آمد تر است یا محافظ؟ با توجه به توضیحات در می یابیم که محافظ متشکل از یک مدار تاخیر و یک برد الکتریکی است. زمانی که هر حادثه ای همچون اشکال در خطوط انتقال برق، دزدی کابل ها و … صورت گیرد، محافظ به سرعت جریان برق را قطع می کند و پس از آن وقتی شرایط مساعد باشد، به وصل کردن جریان برق می پردازد.

این توضیح خود اثبات کننده فرق استابلایزر با محافظ می باشد و در می یابیم که محافظ کارکرد ابتدایی دارد. استابلایزر به عنوان تقویت کننده و تثبیت ولتاژ دارای سیستم هوشمندی است که جریان برق و نوسانات حاکی از آن را کنترل کرده و مانع از قطع شدن برق می گردد. بنابراین می توانیم دریابیم که استابلایزر کارایی بیشتر و تکنولوژی عالی تری از محافظ دارد و مخصوص صنایع بزرگ و کوچک و حتی مصارف خانگی تعبیه شده است. مسئله مهم بعدی این است که شما میتوانید در صورت خرابی اقدام به تعمیر استابلایزر نمایید اما محافظ ارزش تعمیر را ندارد.

 

جمع بندی نهایی

امیدواریم از توضیحات ارائه داده شده در رابطه با تفاوت استابلایزر , راهنمای خرید استابلایزر , قیمت استابلایزر با محافظ نهایت استفاده را برده باشید. جهت آگاهی و ثبت سفارش می توانید با شماره های درج شده در تماس باشید.

 

سوالات متداول در رابطه با بررسی تفاوت استابلایزر با محافظ :

تفاوت استابلایزر با محافظ بیشتر در چه جریاناتی به چشم می خورد؟

هنگامی که شما با کامپیوتر خود در حال کارکردن بر روی مطلب مهمی هستید، با رفتن برق و به همراه داشتن محافظ ممکن است که اطلاعات مهم شما نیز پاک شوند. استابلایزر در چنین مواقعی اهمیت می یابد.

آیا گروه کیان صنعت به فروش انواع استابلایزر می پردازد؟

بله ما در زمینه انواع برندهای خارجی و ایرانی به فعالیت می پردازیم و تفاوتی ندارد که شما مشتری کدام برند هستید، ما سریعا سفارش در خواستی شما را آماده خواهیم نمود.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *