استابلایزر تک فاز چه فرقی با سه فاز دارد؟

تفاوت استابلایزر تک فاز با سه فاز

استابلایزر ها به سیستم هایی اشاره دارند که برای اطمینان از تأمین ثبات برق AC و جلوگیری  از نوسان در شبکه ورودی برق طراحی و تهیه می گردند. در این محتوا قصد داریم، به تفاوت استابلایزر تک فاز با سه فاز بپردازیم که در گروه کیان صنعت موجود هستند و در انواع مختلفی به فروش می رسند. دقت داشته باشید، درجه بندی این استابلایزرها از ۳ KVA تا ۴۰۰۰ KVA می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا توضیحاتی در رابطه با خرید استابلایزر سه فاز و تک فاز و تعمیر استابلایزر که بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، ارائه نماییم.

 

استابلایزر تک فاز چیست و در چه مدل هایی طراحی می شوند؟

استابلایزر تک فاز

استابلایزر تک فاز از راندمان بسیار بالایی برخوردار می باشد و امپدانس داخلی که در طراحی آن به کار برده شده کم است و به امپدانس های کم پایدار معروف هستند. از انواع گوناگون این استابلایزرها می توان به استابلایزر تک فاز SVC-0/5KVA، استابلایزر تک فاز SVC-5KVA، استابلایزر تک فاز SVC-10 KVA و … اشاره نمود. از تفاوت استابلایزر تک فاز با سه فاز نیز می توان به این موضوع اشاره کرد که تک فازها به تصحیح ولتاژ خروجی سریع تر و همچنین حذف سنبله های سوئیچینگ موتور می پردازند.

 

استابلایزر سه فاز چیست و چند نوع هستند؟

برای اینکه به درک بهتری از تفاوت این دو استابلایزر دست پیدا کنیم، قبل از هر چیزی نیاز است که تعریف جامعی از این دو به دست آوریم. استابلایزرهای سه فاز دارای مدارهای کنترل الکتریکی ساده ای می باشند که برای نظارت و کنترل کردن ولتاژ تجهیزات الکتریکی طراحی شده و مورد استفاده قرار می گیرند. این مدل از استابلایزرها در 8 نوع می توانند ارائه گردند که برخی از مدل های آن شامل استابلایزر سه فاز ۳SVC- 20 KVA، استابلایزر سه فاز ۳SVC- 60 KVA، استابلایزر سه فاز ۳SVC- 3 KVA هستند.

 

استابلایزر سه فاز و تک فاز چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

استابلایزر سه فاز

تفاوت استابلایزر تک فاز با سه فاز را می توان در ولتاژ و فازهای آن دو دانست. حال که با تعریف کلی این دو دستگاه به خوبی آشنا شدید، دیگر به راحتی می توان تفاوت هایی برای این دو دستگاه قائل شد. در کل بیشتر استابلایزر ها برای این طراحی و تولید می گردند که به محافظت و ایمن نگه داشتن تجهیزات خانگی بپردازند. که این یکی از کارایی های استابلایزر تک فاز می باشد. در این نوع استابلایزرها فازهای منفی و مثبت یعنی یک فاز و یک خنثی وجود دارد.

اما در تثبیت کننده هایی که به استابلایزر سه فاز معروف هستند، سه فاز طراحی شده است و تنها یک خنثی دارند. این سه فاز با 120 درجه قابل جا به جایی هستند. اگر بخواهیم به تفاوت استابلایزر تک فاز با سه فاز پی ببریم، همین موضوع از اصلی ترین تفاوت های این دو را آشکار می سازد. برای اینکه بدانید کدام یک از این استابلایزرها برای خریداری کردن مناسب هستند، در وهله اول باید با توجه به شرایط مکان و تجهیزات مورد نیازتان انتخاب خود را به عمل آورید.

 

کدام یک از استابلایزر های تک فاز و سه فاز کار آمد تر هستند؟

مسلماً با این تعریفاتی که از این دو استابلایزر داشته ایم، می توان دریافت استابلایزر های 3 فاز با توجه به سه فاز بودن و ولتاژ بالا و قدرتمندی که دارند، از مدل های تک فاز کارآمدتر هستند. با این حساب می توان نتیجه گرفت که استابلایزر سه فاز قدرتمندی بیشتری دارد و برای صنایع بزرگ و پر مصرف به کار گرفته می شود. استابلایزرهای تک فاز نیز برای استفاده در لوازم خانگی کاملاً مناسب و کاربردی هستند. تفاوت استابلایزر تک فاز با سه فاز را میزان فازهای آنان و قدرتمندی شان نمایان می کند.

 

آیا می توان از استابلایزرهای سه فاز، تک فاز نیز دریافت نمود؟

راهنمای خرید استابلایزر

برای پاسخ به این سؤال ابتدا باید بدانید که استابلایزر تک فاز در کل به دو سیم نیاز دارد و استابلایزر سه فاز نیز سه یا چهار سیم مورد نیازش است. بله شما می توانید این کار را هم انجام دهید، به شرطی که از مبدل فاز استفاده کنید. به دستگاه مورد نظر سیستم را متصل کنید و سپس دو سیم را از مبدل به منبع تغذیه هدایت نمایید. زمانی که انتهای سیم ها از بین رفت، حال می توانید ورودی ها را به خروجی ها متصل نمایید.

 

کلام آخر

در این محتوا ما سعی نمودیم با ارائه تعریفی از این که استابلایزر چیست به مفهومی جامع از تفاوت استابلایزر تک فاز با سه فاز دست پیدا کنیم. کارشناسان ما توصیه می کنند که برای لوازم خانگی همچون یخچال، تلویزیون، کولر، آبگرمکن و … از استابلایزرهای تک فاز استفاده نمایید و برای سرورهای اطلاعاتی، مانیتور، دستگاه چاپ و کامپیوتر و از این قبیل تجهیزات به سراغ استابلایزرهای سه فاز بروید. کارشناسان کیان صنعت همواره آماده پاسخگویی به سؤالات و نظرات ارزشمندتان هستند. از همراهی شما دوستان نهایت قدردانی را داریم.

5/5 - (4 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *