چه اماکنی نیاز به یو پی اس دارند؟ | برق اضطراری


این روزها می‌توان به‌طورقطع ادعا کرد که تمامی کسب‌وکارها در هر رده و سطحی از برق استفاده می‌کنند و تجهیزات الکترونیکی نیز یکی از مهم‌ترین تجهیزات آن‌ها است. با این ‌وجود نوسانات برق از جمله مواردی است که باعث می‌شود سالانه شاهد خرابی و از دست رفتن تعداد زیادی از این دستگاه‌ها و وارد شدن خسارات جبران‌ناپذیری به کسب‌وکارها باشیم. راه‌حل این مشکل سیستم UPS است. ما در مطلب پیش‌رو بررسی می‌کنیم که UPS چیست و چه اماکنی نیاز به یو پی اس دارند؟ با ما همراه شوید.

سیستم یو پی اس UPS چیست؟

سیستم یو پی اس Uninterruptible Power Supply درواقع رابطی بین برق شهری و دستگاه مصرف‌کننده برق به شمار می‌رود که باعث می‌شود در کنار تنظیم و تثبیت برق شبکه، از نفوذ نویز و اختلالات آن به تجهیزات و دستگاه‌های حساس جلوگیری شود. درواقع یو پی اس پس ‌از آنکه برق شهری قطع می‌شود، بلافاصله وارد مدار شده و جریان برق موردنیاز را تأمین می‌کند. در این صورت دیگر دستگاه خاموش نشده و ریست نخواهد شد. این دستگاه به‌عنوان یک وسیله حفاظتی از لوازم الکتریکی حساس و گران‌قیمت شناخته ‌شده و باعث می‌شود هم هزینه تعمیرات کاهش یابد و هم اطلاعات حساس در اثر قطع جریان برق اصلی، زمان کافی برای ذخیره داشته باشند. درنتیجه نیازی به RESET یا خاموش کردن دستگاه مورداستفاده نیست. با این‌حال چه کسب‌وکارهایی و چه اماکنی نیاز به یو پی اس دارند؟

چه اماکنی نیاز به یو پی اس دارند؟

مراکز، مجتمع‌ها و صنایع مختلفی را می‌توان پیدا کرد که با تجهیزات و سیستم‌های برقی بسیاری سروکار دارند و در زمان قطعی برق مشکلات زیادی متوجه آن‌ها می‌شود. از این‌جهت به یک پشتیبانی قوی و تأمین‌کننده برق اضطراری نیاز دارند تا بتوانند به‌راحتی فعالیت خود را بدون وقفه به انجام برسانند. از جمله صنایع و مکان‌هایی که به یو پی اس نیاز دارند را در ادامه معرفی و ضرورت آن را بررسی می‌کنیم.

صنایع پزشکی

یو پی اس در صنایع پزشکی از اهمیت بسیاری ویژه‌ای برخوردار است. موارد کاربرد این سیستم در این صنعت را می‌توان به‌طور زیر عنوان کرد:

بیمارستان‌ها و مراکز درمانی

اگر از خود می‌پرسید که چه اماکنی نیاز به یو پی اس دارند، بهتر است بدانید که بیمارستان‌ها مهم‌ترین این اماکن هستند؛ چرا از جهت سروکار داشتن با جان بیماران لازم است دستگاه‌های موردنیاز با بهترین کیفیت کار کنند. در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به‌خصوص اتاق‌های جراحی می‌توانیم انواع دستگاه‌های سونوگرافی، دستگاه‌های ام آر آی، تجهیزات موجود در اتاق‌های احیای آی سی یو و سی‌سی‌یو، تصویربرداری اشعه ایکس، تجهیزات آزمایشگاهی بسیار پیشرفته، سی‌تی‌اسکن و … را بیابیم که مورداستفاده قرار می‌گیرند.

تمامی این تجهیزات برد حساسی دارند و لازم است که برق را به‌صورت متناوب، باکیفیت جریان و ولتاژ بالا و حداقل نوسان شبه سینوسی و یا پله‌ای دریافت کنند. برق ورودی به این دستگاه‌ها باید از بالاترین کیفیت برخوردار باشد و تغییرات فرکانس برق بسیار کمی را تجربه کنند. جالب است بدانید که برخی از این وسایل اگر در حین کار با افت ولتاژ تنها ۳ درصد نیز روبرو شوند، آسیب جدی می‌بینند.

با توجه به پیشرفت‌های فنّاورانه، امروزه برق مصرفی این دستگاه‌ها کاهش شدیدی یافته است؛ به‌طوری‌که اغلب آن‌ها می‌توانند با کمتر از ۱۰۰۰۰ ولت‌آمپر نیز به کار بیفتند. اما ممکن است برق مصرفی واحد آزمایشگاه یا عکس‌برداری، برق صنعتی یا سه فاز باشد. یو پی اس در این مراکز باهدف نویزگیری و حذف نوسانات برق، تأمین برق در شرایط پیک مصرف، بالا بردن کیفیت برق متناوب، جلوگیری از ‌اضافه بار جریان به سیم‌کشی و تأمین برق اضطراری به کار می‌رود.

خوب است بدانید که بر اساس مصوبات قانون ملی، لازم است که بیمارستان‌ها و ساختمان‌های مراقبت‌های ویژه همواره از یک تولیدکننده پشتیبان برای پوشش 100 درصد نیازهای الکتریکی خود برخوردار باشند و بتوانند تمام بارهای الکتریکی را تا پنج روز تحمل کنند.

 

آزمایشگاه‌ها

مراکز آزمایشگاهی از نظر نیاز به UPS، یکی از مهمترین اماکن هستند. در این مراکز می‌توان انواع دستگاه‎ها و ابزار آزمایشی را مشاهده کرد که در اختیار محققان هستند و با استفاده از انرژی برق کار می‎کنند. در هر آزمایشگاه می‌توان تجهیزاتی چون هود، اتوکلاوها، سانتریفیوژ، فور و انکوباتور، میکروسکوپ، اتوآنالایزرها و… را مشاهده کرد. هم در آزمایشگاه‌های طبی و درمانی و هم آزمایشگاه‌های صنعتی، تولیدی و شیمیایی تجهیزات مشابهی را می‌توان یافت که نیاز به برق مناسب دارند.

سیستم UPS  باعث می‌شود که ما دیگر در این مراکز با نوسان‌های بالای ولتاژ روبرو نشویم، کالیبراسیون آزمایش‌ها در میانه راه به هم نریزد و نتایج اشتباهی به دست نیاید. همچنین از آسیب‌دیدگی این تجهیزات و دستگاه‌های مهم به دور باشیم و هزینه زیادی صرف تعمیر یا خرید دستگاه جدید نکنیم. برای خرید تجهیزات یو پی اس برای آزمایشگاه خود بهتر است تا از انواع online دابل کانورژن کمک بگیرید.

صنایع غذایی

مراکز تولید، حفاظت و توزیع‌کننده مواد غذایی از جمله اماکن ضروری هستند که لازم است همواره از برق پشتیبان برخوردار باشند. چه اماکنی نیاز به یو پی اس دارند؟ تمامی اماکن مرتبط با مواد غذایی اعم از کارخانه‌ها، سردخانه‌ها، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و… نیاز به یو پی اس دارند. با توجه به قوانین سختگیرانه موجود در صنایع غذایی، لازم است که مواد غذایی همیشه تازه و باکیفیت باشند و در مکان‌های ذخیره‌سازی کارآمدی نگهداری شوند.

در حقیقت در جوامع مدرن امروزی، تأمین برق دائمی برای سوپرمارکت‌های بزرگ یا کارخانه‌های صنایع غذایی علاوه بر این‌که ما را از دسترسی آسان به محصولات غذایی مطمئن می‌سازد، بلکه برای رفاه عمومی و سلامت جامعه نیز امری غیرقابل‌چشم‌پوشی است.

به‌طورکلی مواد غذایی خام و فاسدشدنی در صنایع غذایی بسیار به کار می‌رود. از این‌ جهت بهتر است تا در محیط‌هایی با دمای کنترل‌شده که نیاز به انرژی ثابت دارند، ذخیره و پردازش شوند. قطعی یا نوسان برق از جمله عواملی است که زنجیره تأمین و تولید برق برای کارخانه‌ها یا حتی فروشگاه‌های مواد غذایی را شکسته و می‌تواند هزینه‌های بسیار هنگفتی را نیز به بار آورد. بر اساس تحقیقات انجام‌گرفته در این زمینه، یک ساعت قطع یا خرابی برق برای یک شرکت نگهداری و بسته‌بندی مواد غذایی می‌تواند هزینه‌ای معادل با 80000 پوند را به دنبال داشته باشد و سود و زیان شرکت را تحت تأثیر قرار دهد.

پس اگر می‌خواهید بدانید که چه اماکنی نیاز به یو پی اس دارند، مراکز مرتبط با صنایع غذایی را فراموش نکنید. در این اماکن تجهیزاتی چون لوازم آشپزخانه، ماشین‌آلات تبرید، ایستگاه‌های نوشیدنی، نورپردازی، تهویه مطبوع و گرمایش، یخچال‌های نگه‌دارنده و… لازم است که به‌طور مناسب از جریان برق برخوردار شوند و از فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری کنند.

صنعت کشاورزی

یکی از نکات مهمی که در رابطه با صنعت کشاورزی بهتر است بدانید آن است که در اثر قطع یا نوسان جریان برق مخصوص در سیستم‌های گلخانه‌ای، آبیاری و تنظیم دمای محیط متوقف‌شده و از بین خواهد رفت. همین عامل از دلایلی است که باعث می‌شود گیاهان مواد غذایی موردنیاز خود را دریافت نکنند، در شرایط لازم نباشند و فتوسنتز آن‌ها دچار آسیب شود. چنین اتفاقی حتی می‌تواند سبب از بین رفتن چندین تن از یک محصول شود و خسارات جبران‌ناپذیری را به کشاورز وارد سازد.

بر همین اساس لازم است که تمامی سیستم‌های فعال در زمینه کشاورزی و تولیدات مواد غذایی از یو پی اس استفاده کنند. این روزها صنعت کشاورزی وابستگی زیادی به تجهیزات و ماشین‌آلات پیداکرده است؛ در مقابل این تجهیزات نیز نیاز زیادی به برق و انرژی ‌دارند. در صورت آسیب دیدن هر یک از این قطعات و ماشین‌آلات کشاورزی باید هزینه‌های زیادی صرف تعمیر و تعویض قطعات و حتی خود دستگاه‌ها کرد. در اکثر مواقع در کنار خسارات وارده به دستگاه‌های مورداستفاده در کشاورزی همچون انواع دستگاه‌های گلخانه‌ای، دستگاه‌های کنترل و جابجایی هوا، آبیاری و کشت انباری، از کیفیت محصولات نیز تا حد زیادی کاسته می‌شود.

مراکز داده‌ها و سرورها

از جمله مراکز و مؤسساتی که استفاده از سیستم UPS در آن ضروری است، مراکز داده و سرورها به شمار می‌روند. سازمان‌های بزرگ همچون بانک‌ها، مراکز دولتی، شرکت‌های خدمت‎رسان خصوصی و… برای ذخیره اطلاعات خود به‌صورت دائمی و همیشگی از سرورها کمک می‌گیرند. درنتیجه با توجه به اینکه این مراکز ممکن است به‌صورت 24 ساعته در حال وارد کردن اطلاعات و تراکنش‌های خود باشند، لازم است سرورها بدون وقفه فعالیت کنند و ذخیره‌سازی اطلاعات را انجام دهند. یک‌لحظه توقف این سرورها می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را به بسیاری از ترجمان‌ها وارد سازد.

علاوه بر این گاهی ممکن است که در صورت قطع ناگهانی برق، کل اطلاعات ذخیره‌شده حذف شوند؛ از این ‌جهت استفاده از سیستم UPS برای چنین مکان‌هایی لازم و حیاتی است. با توجه به اینکه در مراکز داده یا دیتاسنترها، اطلاعات موردنیاز هزاران وب‌سایت و اپلیکیشن نگهداری می‌شود، از دسترس خارج شدن حتی بخش کوچکی از سرورهای آن‌ها می‌تواند منجر به نارضایتی مدیران و کاربران آنلاین شده و خسارتی به‌مراتب بیشتر ایجاد کند.

به همین خاطر در مراکز داده علاوه بر این سیستم که با اتصال به برق کار می‌کند، از باتری‌های یو پی اس نیز استفاده می‌شود که می‌تواند جریان موردنیاز برای ادامه فعالیت سرورها را تا زمانی که برق شهری مجدداً وصل شود، تأمین کند.

مراکز صنعتی

اگر از ما بپرسید که چه اماکنی نیاز به یو پی اس دارند؟ قطعاً مراکز مخابراتی، ISPها و آب‌رسانی و دارای تجهیزات صنعتی را قبل از هر چیزی عنوان می‌کنیم. چه بخواهیم و چه نخواهیم امروزه همه‌چیز به برق متصل است؛ از آبی که به دستمان می‎رسد تا گازی که گرممان می‌کند، تلفن‌ها و گوشی‌هایی که با آن‌ها تماس می‌گیریم و حتی بنزینی که برای خودروهایمان استفاده می‌کنیم، همه با جریان برق کار می‌کنند.

به‌طور مثال مرکز مخابرات را در نظر بگیرید که تمامی دستگاه‌ها و تجهیزات آن وابسته به برق است؛ از این‌ رو لازم است تا حتما سیستم‌های برق اضطراری و UPS در آن به کار بروند. تمامی کارخانه‌ها در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنند نیز که از دستگاه‌های مکانیکی برخوردار هستند، نیاز به یو پی اس و برق اضطراری دارند تا در صورت نوسانات ولتاژ برق آسیبی به آن‌ها وارد نشود.

مراکزی چون مرغداری‌ها، پرورش ماهی، دانشگاه‌ها، کشتی‌ها، هتل‌ها، نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و… نیز از جمله مهمترین مکان‌هایی هستند که به چنین سیستمی نیاز دارند. سیستم UPS که در این مراکز به‌کاربرده می‌شوند، از نوع صنعتی بوده و می‌تواند بدون وقفه جریان برق موردنیاز را در اختیار شما قرار دهد. این نوع UPSها اکثراً با ولتاژ برق سه فاز کارکرده و از ظرفیت پشتیبانی بالایی هم برخوردارند.

بانک‌ها و ادارات

این روزها کاغذبازی‌های اداری به کمترین میزان خود رسیده و اکثر کارها به‌صورت سیستمی و با استفاده از تجهیزاتی چون کامپیوتر، چاپگر، فکس و دیگر وسایل الکترونیکی انجام می‌گیرد. با نوسانات برق امکان آسیب‌دیدگی این تجهیزات افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این، اهمیت اطلاعات را نمی‌توان نادیده گرفت که هر آن امکان دارد از بین برود. همچنین، یک اختلال می‌تواند ساعت‌ها کار مردم را معطل کرده و به تأخیر بیندازد. از طرفی انواع تراکنش‌ها در صورت قطع برق با مشکل مواجه می‌شوند.

خدمات مالی چون پرداخت قبوض، بررسی مانده‌حساب، دریافت و انتقال وجه، خرید شارژ و… از جمله خدماتی هستند که به‌طور گسترده و فراگیر توسط کاربران انجام می‌گیرند. ازاین‌رو استفاده از یو پی اس به علت قطع برق و نوسانات جریان برق امری کاملاً ضروری است و کارایی بالایی خواهد داشت. با توجه به اینکه نوسانات دلایل مختلفی دارند و می‌توانند منجر به ازکارافتادگی، خرابی‌های زودهنگام و کاهش طول عمر دستگاه‌های بانکی شوند، تمامی بانک‌ها از دستگاه‌های یو پی اس ها برای ذخیره کردن برق در باتری UPS ، تنظیم ولتاژ و نوسانات برق و جلوگیری از آسیب‌دیدگی دستگاه‌های حساس خود استفاده می‎کنند.

اغلب ساختمان‌های اداری و بانک‌ها از یو پی اس آنلاین (ups on line) برای مواقع اضطراری استفاده می‌کنند. چراکه یو پی اس UPS On Line همواره و در همه حال فعال است و در صورت نیاز این توانایی را دارد که در تمامی ساعات کاری عملیات برق‌رسانی را بدون ایجاد وقفه به انجام رساند. درنتیجه دیگر بانک‌ها و مؤسسات اداری به برق شهری مستقیماً متصل نمی‌شوند و به‌این‌ترتیب مصرف‌کننده‌ها همواره از جریان برق سالم و سینوسی که توسط اینورتر دستگاه UPS ساخته می‌شود، استفاده می‌کنند.

منازل

شاید برایتان جالب و عجیب باشد که کسی در خانه از سیستم ups استفاده کند، اما به‌کارگیری آن می‌تواند تا حد زیادی از دغدغه‌های شما بکاهد. پس اگر سوالتان این است که چه اماکنی نیاز به یو پی اس دارند، ابتدا از خانه خود شروع کنید. شما می‌توانید از انواع یو پی اس های کوچک جهت تأمین روشنایی و تأمین برق تجهیزات الکترونیکی چون کامپیوتر، تلویزیون، یخچال، پکیج‌ها و… استفاده کنید و دیگر نگرانی از بابت قطع و وصل ناگهانی برق شهری،خرابی تجهیزات الکترونیکی و عدم اتمام پروژه‌های خود نداشته باشید. اما دقت کنید که در زمان خرید این سیستم ظرفیت و نوع کارکرد آن را با دستگاه‌های خود مخصوصاً انواع موتوردار آن بررسی کنید.

به‌طورکلی برای اینکه UPS بتواند به‌خوبی کار کند، باید از توانی برخوردار باشد که بتواند از تمامی تجهیزات وصل شده به آن پشتیبانی کند. با این ‌حال یو پی اس مناسب آپارتمان می‌تواند در صورت لزوم نزدیک به 4 ساعت در یک‌منزل با وسایل معمولی چون یخچال، تلویزیون، سیستم روشنایی و… برق تولید کند. بهترین ظرفیت یو پی اس برای منازل متوسط انواع آن با توان 500 الی 5000 آمپر عنوان می‌شود. اما درصورتی‌که منزل بزرگی دارید و یا از لوازم الکترونیکی بیشتری برخوردار هستید، می‌توانید UPSهایی با توان 10000 آمپر را نیز به کار بگیرید.

از دیگر مکان‌هایی که نیاز به یو پی اس دارند، می‎توان موارد زیر را عنوان کرد:

  • صنایع نفت و گاز
  • تأسیسات دریایی
  • تجهیزات امنیتی و هشداردهنده
  • خطوط راه‌آهن و مترو
  • صنایع شیمیایی
  • صنایع دفاعی
  • مرکز کنترل خط لوله

چرا به یو پی اس نیاز داریم؟

حالا که متوجه شدیم چه اماکنی نیاز به یو پی اس دارند، زمان آن رسیده تا ببینیم کاربرد این سیستم چیست و چگونه می‌تواند برای ما مفید و کاربردی باشد. این روزها چه مشاغل کوچک و چه بزرگ فعال در عرصه‌های مختلف، نیاز به یک جریان برق ثابت دارند. منابع برق اضطراری یا یو پی اس امروزه نقش مهمی در حفظ و به کار انداختن تجارت ایفا می‌کنند. به‌طوری‌که اغلب مشاغل مخصوصاً در طی تابستان و سیاست‌گذاری‌های دولت، گاهی دچار قطعی برق می‌شوند که همین امر می‌تواند تأثیر عمده‌ای بر ظرفیت تجارت آن‌ها در مدت طولانی داشته باشد.

سیستم یو پی اس دقیقه همان چیزی است که در صورت بروز رویدادهای غیرقابل‌پیش‌بینی به کمک ما می‌آید و اثر محافظتی روی اطلاعات ما ایفا می‌کند. یک یو پی اس موارد زیر را در اختیار ما قرار می‌دهد:

  • از بین بردن اختلال در فعالیت دستگاه‌ها و از بین رفتن داده‌ها
  • کنترل ولتاژ از طریق یک قدرت خروجی پایدار
  • شناخت هر نوع اختلال، قطعی برق و توقف رسیدن قدرت به دستگاه‌های متصل
  • کاهش هزینه‌های بازیابی اطلاعات، از دست دادن بهره‌وری و خسارات جبران‌ناپذیر
  • امکان تهیه نسخه پشتیبان از داده‌ها

در چه اماکنی یو پی اس را قرار دهیم؟

در کنار این نکته که متوجه شدیم چه اماکنی نیاز به یو پی اس دارند و این سیستم چه کاربردهایی دارد و چگونه به ما کمک می‌کند، حالا زمان آن رسیده بررسی کنیم و ببینیم جای مناسب و استاندارد برای یک یو پی اس چه مکانی است. نحوه قرارگیری و محل قرارگیری بو پی اس در بازده، کارکرد و طول عمر آن اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از نکاتی که می‌توانند برای شما در این مورد کاربردی باشند را در ادامه بیان می‌کنیم.

  • بهتر است یو پی اس در محلی نصب شود که دمای آن متناسب با دمای تعریف‌شده برای آن باشد. به‌طور معمول بهترین دما برای دستگاه یو پی اس با باتری داخلی آن 25 درجه سانتی‌گراد عنوان می‌شود، با این‌حال بهتر است تا این دما کمتر از 30 درجه باشد و بیشتر از آن نشود. دقت کنید درصورتی‌که محدوده دمایی گفته‌شده رعایت نشود، عمر یو پی اس و باتری کاهش پیدا می‌کند.
  • محل قرارگیری باتری یو پی اس باید همواره تمیز و بدون هرنوع آلودگی باشد. درحقیقت کانکتورهای الکتریکی موجود در دستگاه‌های یو پی اس و ادوات الکترومکانیکی چون کلیدهای گردان، فن‌ها و… در مقابل گردوغبار حساس هستند و بهتر است همیشه محل نصب آن‌ها عاری از گردوغبار باشد. اثر مخرب گرد و غبار به نحوی است که با قرار گرفتن روی ادوات، قدرت تبادل حرارتی آن‌ها را کاهش می‌دهد و درنتیجه باعث می‌شود که طول عمر دستگاه به میزان محسوسی کاهش پیدا کند.

از این‌جهت هنگام نظافت دستگاه به‌خوبی این نکته را در نظر داشته باشید که دستگاه خاموش باشد و با لمس تصادفی، کلیدهای آن به‌صورت اتفاقی از حالت نرمال خود خارج نشوند.

  • عدم تعمیر، بررسی و عیب‌یابی خودسرانه اقدام دیگری است که در زمان استفاده از یو پی اس باید به آن توجه داشته باشید. با توجه به اینکه درون دستگاه ولتاژهای مختلفی موجود است که بسیاری از آن‌ها برای انسان خطرناک هستند، بهتر است تا حد ممکن از باز کردن درب دستگاه جداً خودداری شده و در صورت نیاز به سرویس با تعمیرکاران مجاز دستگاه تماس گرفته شود.
  • بهترین محل برای نگهداری یو پی اس، محلی کاملاً افقی بدون هرگونه شیب است. این کار علاوه بر این‌که باعث می‌شود از استحکام مکانیکی محل نصب یو پی اس و عدم احتمال سقوط آن مطمئن شویم، در کارکرد بهتر آن نیز تأثیرگذار خواهد بود.
  • مهمترین نکته در رابطه با محل نگهداری یو پی اس، آن است که این سیستم به‌هیچ‌وجه نباید در محل‌های مرطوب یا جایی که احتمال ریختن مایعات روی آن وجود دارد قرار بگیرد. با این‌ حال درصورتی‌که چاره دیگری وجود نداشت و یو پی اس لازم بود که در محیط دارای رطوبت نصب شود، در این زمان باید محل نصب دارای ارتفاع حداقل cm 30 (دارای پایه) از سطح زمین باشد.
  • از قراردادن هر نوع وسیله‌ای چه سبک و چه سنگین روی یو پی اس خودداری کنید؛ چراکه این کار می‌تواند باعث شود تبادل حرارتی بین یو پی اس و محیط کاهش‌یافته و از میزان طول عمر مفید سیستم و باتری آن تاحد زیادی کم شود.
  • هر دستگاه یو پی اس باید در محلی با فاصله مشخص از ادوات جانبی و دستگاه‌های دیگر قرار بگیرد. به‌طورکلی در اطراف هر دستگاه، سوراخ‌هایی جهت تهویه هوا طراحی و به کار گرفته ‌شده‌اند که باعث می‌شوند دستگاه با کارکرد بهتری عمل کند. با این ‌حال حداقل فاصله این دستگاه‎ها تا اقلام دیگر می‌بایست ۲۰ سانتی‌متر برای سیستم‎های تا 5 کیلوولت آمپر، ۴۰ سانتی‌متر برای UPS با توان بین 5KVA تا 15 کیلوولت آمپر و ۸۰ سانتی‌متر برای دستگاه‌های بزرگ‌تر در نظر گرفته شود.

نتیجه‌گیری

امروزه استفاده از یو پی اس در بسیاری از صنایع ضروری و حیاتی به شمار می‌رود. برای دانستن اینکه در چه مکان‌هایی می‌توان ازUPS  استفاده کرد کافی است تا به بیمارستان‌ها، کارخانجات، بانک‌ها، ادارات و … سر بزنید. در کنار این مورد نگهداری از این دستگاه‌ها برای افزایش طول عمر آن‌ها امری بسیار مهم است.

به این مطلب امتیاز دهید...

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *